Van MD-speler naar PC ?

Pagina: 1
Acties:
  • 529 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerdesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01 10:09

gerdesign

Pluk een roos, Tweak de dag!

Topicstarter
Is het mogelijk om van je MD iets over te zetten naar je computer, dus een mp3'tje?

Hoe gaat dat ongeveer in zijn werk? Welke software?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 23:58

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Als je een MD met NetMD functie hebt, kan je alleen van PC naar MD, niet terug (kopieer beveiliging).
Als je analoog van MD naar PC opneemt, kan het wel.
MD's hebben alleen optical in, nooit digital out, dus je kan nix digitaal overzetten naar je PC.

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Centaur schreef op 13 november 2002 @ 23:05:
Als je een MD met NetMD functie hebt, kan je alleen van PC naar MD, niet terug (kopieer beveiliging).
Als je analoog van MD naar PC opneemt, kan het wel.
MD's hebben alleen optical in, nooit digital out, dus je kan nix digitaal overzetten naar je PC.
Mijn sony MDS-JE530 heeft toch echt een optische uitgang! :?
Ligt er dus een beetje aan wat voor geluidskaart en wat voor minidiskspeler je hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste MD-spelers (dekstops dan) hebben wel degelijk digitale output. Men neme gewoon een geluidskaart met digitale input / goede analoge input; zet de opname bron op line in/optical in en neme het geluid op met een goed programma ls bv. cool edit. Kwaliteit van de geluidskaart is wel van belang! Een soudblaster live voldoet over t algemeen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 23:08:
De meeste MD-spelers (dekstops dan) hebben wel degelijk digitale output. Men neme gewoon een geluidskaart met digitale input / goede analoge input; zet de opname bron op line in/optical in en neme het geluid op met een goed programma ls bv. cool edit. Kwaliteit van de geluidskaart is wel van belang! Een soudblaster live voldoet over t algemeen wel.
tis alleen jammer dat een live geen digitale ingang heeft... in ieder geval geen optische geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 23:10:
[...]
tis alleen jammer dat een live geen digitale ingang heeft... in ieder geval geen optische geloof ik.
Hoontech kaartje van 35 gulden eraan hangen en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das waar; maar de gemiddelde terratec kaart heeft dat wel :) En analoog klinkt meestal ook best acceptabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 23:13:
Das waar; maar de gemiddelde terratec kaart heeft dat wel :) En analoog klinkt meestal ook best acceptabel :)
En dat ligt er dus aan wat je er dan weer mee wil gaan doen. Bewerking ed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 23:58

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 23:08:
[...]
Mijn sony MDS-JE530 heeft toch echt een optische uitgang! :?
Ligt er dus een beetje aan wat voor geluidskaart en wat voor minidiskspeler je hebt..
Ik nam aan dat hij het over een portable MD had, als hij een component bedoelt, dan klopt mijn verhaal inderdaad niet nee. Maar ik ging dus uit van een portable. Sorry voor de onduidelijkheid

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerdesign

gerdesign

Topicstarter
Centaur schreef op 13 november 2002 @ 23:16:
[...]

Ik nam aan dat hij het over een portable MD had, als hij een component bedoelt, dan klopt mijn verhaal inderdaad niet nee. Maar ik ging dus uit van een portable. Sorry voor de onduidelijkheid
KLOPT ALS EEN BUS.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even voor je gezocht, en mits je een minidisk deck hebt met een digitale uitgang, kun je bijvoorbeeld met veel terratec kaarten digitaal opnemen op je pc.

voorbeeld: Dmx 6fire, ewx 24,96 en alle aureon kaarten hebben zo'n ingang.

Al heb je geen digitale uitgang op je minidisk, dan kan je alleen analoog opnemen, en dat met een kabeltje met 2 cinch/tullip stekkers naar 1 stereo 3,5 mm jackplug (5 euro bij de electronica boer om de hoek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerdesign

gerdesign

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 23:18:
Heb even voor je gezocht, en mits je een minidisk deck hebt met een digitale uitgang, kun je bijvoorbeeld met veel terratec kaarten digitaal opnemen op je pc.

voorbeeld: Dmx 6fire, ewx 24,96 en alle aureon kaarten hebben zo'n ingang.

Al heb je geen digitale uitgang op je minidisk, dan kan je alleen analoog opnemen, en dat met een kabeltje met 2 cinch/tullip stekkers naar 1 stereo 3,5 mm jackplug (5 euro bij de electronica boer om de hoek)
Oke thx man! Grandioos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gerdesign schreef op 13 November 2002 @ 23:16:
[...]

KLOPT ALS EEN BUS.....
oke, met een jackplug naar jackplug kabeltje dan, ook retegoedkoop en supersimpel, loop een bouwmarkt of andere zaak binnen, haal zo'n kabeltje en pruts hem in de line-out van je porteble en in de line-in van je geluidskaart.

maar dat had je zelf natuurlijk al lang (kunnen) bedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gerdesign schreef op 13 november 2002 @ 23:19:
[...]

Oke thx man! Grandioos!
heb je dus niks aan, omdat je portable geen cinch uitgangen of optische uitgang heeft.
Pagina: 1