Toon posts:

PCI-X + AGP + 3,06 GHz support

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik ben al tijden opzoek naar een serverboard met een AGP slot, PCI-X slot, en ondersteuning voor de stelste P4. Het bord moet aan de volgende eisen voldoen:

- 2x PCI-X
- 1xAGP
- Support voor de stelste P4
- Liever geen VIA chipset, hier heb ik slechte dingen over gehoort wat de
servermarkt betreft.
- Bij voorkeer single CPU

Bij mijn vorige newspost kwam het volgende moederbord naar voren: http://www.rioworks.com/NUVIA.html . Het zit mij echter dwars dat dit moederbord al vrij oud is en bovendien werkt met een VIA chipset zie: nieuws: RioWorks NUVIA-GL Pentium 4 moederbord .

En natuurlijk gaan jullie je afvragen waarom ik een serverboard met AGP wil :? . Nou dat zit zo. Ik ben al een paar jaar bezig met een groots project. In dit project heb ik al zeer veel geld en tijd gestoken. Daarom wil dat om de 3uur van mijn comp een volledige backup wordt gemaakt. Het is de bedoeling dat ik tot 5 weken terug een backup kan terug zetten.

Behalve dit project gebruik ik dit PC ook om tv en DVD te kijken. Dit PC komt met 2Gbit glasvezel in verbinding te staan met een BackupServer. zowel in de server als in mijn werkstation komt een U320 SCSI Raid controller te zitten. Vandaar die 2 PCI-X Sloten

Nu ben ik dus opzoek naar moederbord dat aan de bovenstaande pecs voldoet. A.U.B. alleen serieuse reacties.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Lastig, een andere combi AGP, PCI-X en P4 (dus single cpu) is er naar mijn weten niet. Wel een Serverworks met PCI-X voor de P4 maar die mist dan weer AGP (b.v. deze Tyan). Maar voor DVD kijken heb je toch geen AGP kaart nodig :? Een goede PCI kaart will do the job :) (ik lees in jouw verhaal dat je AGP wilt hebben om back-up redenen :? )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 13 November 2002 @ 23:08:
Lastig, een andere combi AGP, PCI-X en P4 (dus single cpu) is er naar mijn weten niet. Wel een Serverworks met PCI-X voor de P4 maar die mist dan weer AGP (b.v. deze Tyan). Maar voor DVD kijken heb je toch geen AGP kaart nodig :? Een goede PCI kaart will do the job :) (ik lees in jouw verhaal dat je AGP wilt hebben om back-up redenen :? )
Niet goed omschreven. Ik wil AGP hebben om goed DVD & TV te kijken, en snelle HDD's en NIC om backupredenen

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:08

Shunt

Boe

ik zou gewoon gaan voor een dual amd mb bordje ;) de snellere komen er aan en dat is samen (ongeveer sneller dan 1 P4 3.06 ghz (en in verhouding goedkoper ) )

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op 13 november 2002 @ 23:33:
ik zou gewoon gaan voor een dual amd mb bordje ;) de snellere komen er aan en dat is samen (ongeveer sneller dan 1 P4 3.06 ghz (en in verhouding goedkoper ) )
zoals?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:08

Shunt

Boe

hmmz effe zoeken kan goe pas morgen zijn dat ik hem heb hoor ;)
ik had een leuk mobotje gezien :P maar ben hem kwijt

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 19:52

Stefano

Ondertitel Not Found

Shunt schreef op 13 november 2002 @ 23:33:
Dual AMD ondersteunt geen PCI-X, wel PCI 64/66. Check de Tyan S2466-4M voor meer info op www.tyan.com. Welke raidcontroller gebruik je eigenlijk?

Suc6

PS. Eigenlijk kom je goed weg met de nieuwe Intel E7505 borden, das wel dual Xeon overigens. Op de frontpage van www.2cpu.com staan diverse nieuwe bordjes op een rij.

PS2. Waarschijnlijk kost 2x Xeon 2,6 evenveel als 1x P4 3,06
Pagina: 1