Hallo allen,
Ik ben al tijden opzoek naar een serverboard met een AGP slot, PCI-X slot, en ondersteuning voor de stelste P4. Het bord moet aan de volgende eisen voldoen:
- 2x PCI-X
- 1xAGP
- Support voor de stelste P4
- Liever geen VIA chipset, hier heb ik slechte dingen over gehoort wat de
servermarkt betreft.
- Bij voorkeer single CPU
Bij mijn vorige newspost kwam het volgende moederbord naar voren: http://www.rioworks.com/NUVIA.html . Het zit mij echter dwars dat dit moederbord al vrij oud is en bovendien werkt met een VIA chipset zie: nieuws: RioWorks NUVIA-GL Pentium 4 moederbord .
En natuurlijk gaan jullie je afvragen waarom ik een serverboard met AGP wil
. Nou dat zit zo. Ik ben al een paar jaar bezig met een groots project. In dit project heb ik al zeer veel geld en tijd gestoken. Daarom wil dat om de 3uur van mijn comp een volledige backup wordt gemaakt. Het is de bedoeling dat ik tot 5 weken terug een backup kan terug zetten.
Behalve dit project gebruik ik dit PC ook om tv en DVD te kijken. Dit PC komt met 2Gbit glasvezel in verbinding te staan met een BackupServer. zowel in de server als in mijn werkstation komt een U320 SCSI Raid controller te zitten. Vandaar die 2 PCI-X Sloten
Nu ben ik dus opzoek naar moederbord dat aan de bovenstaande pecs voldoet. A.U.B. alleen serieuse reacties.
Ik ben al tijden opzoek naar een serverboard met een AGP slot, PCI-X slot, en ondersteuning voor de stelste P4. Het bord moet aan de volgende eisen voldoen:
- 2x PCI-X
- 1xAGP
- Support voor de stelste P4
- Liever geen VIA chipset, hier heb ik slechte dingen over gehoort wat de
servermarkt betreft.
- Bij voorkeer single CPU
Bij mijn vorige newspost kwam het volgende moederbord naar voren: http://www.rioworks.com/NUVIA.html . Het zit mij echter dwars dat dit moederbord al vrij oud is en bovendien werkt met een VIA chipset zie: nieuws: RioWorks NUVIA-GL Pentium 4 moederbord .
En natuurlijk gaan jullie je afvragen waarom ik een serverboard met AGP wil
Behalve dit project gebruik ik dit PC ook om tv en DVD te kijken. Dit PC komt met 2Gbit glasvezel in verbinding te staan met een BackupServer. zowel in de server als in mijn werkstation komt een U320 SCSI Raid controller te zitten. Vandaar die 2 PCI-X Sloten
Nu ben ik dus opzoek naar moederbord dat aan de bovenstaande pecs voldoet. A.U.B. alleen serieuse reacties.