Toon posts:

DDR400 wachttijd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Het is mij opgevallen dat de mobo's die nu DDR400 onderstuenen een lijst hebben met modules die wel werken op hun mobo.
Ik vraag me nu af hoe lang het gaat duren voordat er goede DDR400 geheuden modules en mobo's zijn?
(in de zin van in koop een DDR400 mobo een DDR400 geheugen en het werkt, niet dat ik eerst in een lijst moet kijken of het wel gaat werken)

Kunnen jullie je verlichting geven hierover, thankz

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

T heeft sowieso niet veel zin om ddr400 te nemen, je kan momenteel beter ddr333 nemen, is sneller, stabieler, goedkoper en beter verkrijgbaar :) (imo)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Topicstarter
de nForce2 chipset heeft dualDDR wat snel is dan DDR333.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Antwoord op je vraag: Niet. Waarom niet? Omdat 'PC3200' DIMM's niet gespecificeerd zijn door de JEDEC en jan en alleman PC3200 of een dergelijke term op z'n DIMM's kan zetten. Zodoende is het voor de mobofabrikanten onmogelijk garanties af te geven dat alles waar DDR400 en/of PC3200 op staat vlekkeloos gaat werken. Om deze redenen hebben de chipsetfabrikanten VIA en SiS ook hun handen van DDR400 afgetrokken (dus on top off all worden DIMM's van deze snelheid geen eens officieel ondersteund). Overigens is de meerwaarde qua performance zoals eerder gezegd nihil, sterker, in de meeste situaties is de performance met DDR400 zelfs minder (de geheugencontrollers zijn er niet goed op afgestemd waardoor er extra wachttijden in de controller ontstaan en je dus het haasje bent performance-wise).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Hetgeen je zegt KAN zeker waar zijn, Abbadon, maar dat hoeft niet zo te zijn voor elk systeem. Het geldt in ieder geval niet voor het mijne...

Ik heb Corsair XMS3200 in mijn plank zitten (Asus P4PE), en DDR333 op 2-2-2-5 is hier echt trager dan DDR400 op 2-3-3-7 hoor. (Bandbreedte 2530 MB/s tegenover 2800 MB/s in Sandra.) Ik draai mijn module op DDR400 2-2-2-5 (Bandbreedte 3071 MB/s), wat ook de specificatie is voor 1 module; met 2 of 3 modules is de spec DRR400 2-3-3-7. Het geheugen wordt dan wel langzamer, maar is nog steeds sneller dan het snelste DDR333, op dit bord.

Betreffende stabiliteit: deze PC heb ik pas, dus ik ben eerst de stabiliteit aan het testen. DDR400 op 2-2-2-5 met een Vmem van 2.6 en 2.7 loopt stabiel. Na 6 uur MemTest86 in ALL TESTS modus heb ik het programma zelf gestopt. Er waren geen fouten.

Ik denk dat het zeer zeker ligt aan wat je koopt. Koop beter een goede DDR333 module dan een slechte DDR400, IMHO.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Jah, ik had even alleen de AMD chipsets in m'n hoofd :P (net nog een review gelezen vandaar deze eenzijdige blik op de zaken :+ ) Voor Intels is het wat anders idd, daar zijn die zaken beter geregeld in de memory controller naar wat ik er van gezien heb aan tests/reviews mits, zoals je zegt, een goede DIMM wordt gebruikt :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1