Ik heb de "grote TV-OUT FAQ" gelezen en zoveel mogelijk over dit topic geprobeerd te vinden, maar niets helpt. Heeft iemand nog een goed idee over hoe ik mijn TV-OUT in WinXP SP1 aan de praat krijg? Ik heb een Intel en een Dell bios update gedaan en de laatste catalyst drivers geinstalleerd (versie 7.76). Verder heb ik video en s-video naar scart (input) kabel combinaties geprobeerd die allen niet werken. En in display/properties/advanced/displays krijg ik nog steeds geen mogelijkheid om de TV tab aan te klikken. Kan iemand mij helpen?
Verwijderd
ik heb een hercules 8500 en ik heb het verloopje aangesloten svhs>composite en ook ik heb dezelfde problemen.
krijg je wel beeld op de tv tijdens het booten? Dat doet mijn radeon 8500 nl. wel altijd, en dan zal die 9000 dat ook wel doen.. als dat wel werkt is het dus een softwareprobleem.
Ik heb net dezelfde kaart en deze ging van de eerste keer met die drivers.
En zoals gezegt hierboven krijg ik al beeld op de tv vanaf het booten van de pc.
Ik heb 2 scart aansluitingen op mijn tv en aan de eerste zit mijn video vast en de tweede de pc ,wat ik dus wel moet doen op mijn tv is eerst handmatig kiezen om mijn 2de scart aansluiting te activeren alvorens de pc te booten .mischien heb je hier wat aan.
PS :geeft trouwens zeer mooi beeld op tv met die resolutie van 1024 X 764 die dat kaartje kan geven voor tv .
En zoals gezegt hierboven krijg ik al beeld op de tv vanaf het booten van de pc.
Ik heb 2 scart aansluitingen op mijn tv en aan de eerste zit mijn video vast en de tweede de pc ,wat ik dus wel moet doen op mijn tv is eerst handmatig kiezen om mijn 2de scart aansluiting te activeren alvorens de pc te booten .mischien heb je hier wat aan.
PS :geeft trouwens zeer mooi beeld op tv met die resolutie van 1024 X 764 die dat kaartje kan geven voor tv .
NEE, ik krijg ook geen beeld op mijn enige scart aansluiting op mijn TV als ik boot. Ik heb een tweede monitor op mijn DVI aangsloten (met DVI->vga stukje), kan dit hinderen met de tv-out? Moet ik trouwens mijn tv op het video kanaal zetten, of handmatig zoeken?
Yep,hebbes,er kan ofwel een tv aan ofwel een 2de scherm.Niet alletwee tegelijk.
Schakel op het tabblad weergaves het 2 de scherm uit en schakel de tvout in en dan werkt het wel.
Spijtig maar drie schermen kan de r9000 nog altijd niet tegelijk aanstuuren.
Schakel op het tabblad weergaves het 2 de scherm uit en schakel de tvout in en dan werkt het wel.
Verwijderd
En wat als je er geen tweede monitor aan hebt hangen? Ik heb een ATI Radeon 8500 retail en ik maak dus ook gebruik van die svideo->composit, net als user buitenb, en ik krijg voor geen mogelijkheid die tv-out aan de praatSmollys schreef op 14 November 2002 @ 11:56:
Yep,hebbes,er kan ofwel een tv aan ofwel een 2de scherm.Niet alletwee tegelijk.
Al eens een topic geopend voor dit probleem, werd doorgewezen naar de grote tv-out FAQ en het Radeon topic. Deze heb ik allemaal doorgelezen, zelfs alle radeontopics (goed voorbeeld van te grote topics
Ik kan mij er niet bij neerleggen bij het feit dat dit gaat werken. Die kabel is er door ATI zelf bijgeleverd dus moet het toch op één of andere manier aan de praat te krijgen zijn... Bij mij blijft de optie van de tv-out grijs... ik kan er niks aan veranderen, niks instellen of handmatig activeren. Ik heb ook een systeem met een GF4 ti4600 waar het apparaat wel op werkt. Alleen heb ik daar niks aan omdat die PC in een ander huis staat.
Ik begin er zo langzamerhand behoorlijk moedeloos van die Radeon te worden
Ik heb... zelfs na geprobeerd te hebben wat Smollys zei... nog steeds hetzelfde probleem als XceeD. Ik krijg nog steeds niet de mogelijkheid om mijn tv aan te klikken, de optie blijft grijs. Heeft iemand nog een briljant idee?
Nou goed... ik heb een andere tv geprobeerd... en daar doet ie het wel. Nog niet helemaal kwa full-screen en kleur en helderheid maar dat valt wel in te stellen hoop ik... Ik weet iig dat het niet aan mijn vkaart ligt. (gelukkig!!)
Probeer eens uwe monitor van je videokaart aftehalen en dan alleen de tv aansluite op je tv-out. Dan moet je normaal beeld krijgen via je tv.Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 12:54:
[...]
En wat als je er geen tweede monitor aan hebt hangen? Ik heb een ATI Radeon 8500 retail en ik maak dus ook gebruik van die svideo->composit, net als user buitenb, en ik krijg voor geen mogelijkheid die tv-out aan de praat
Al eens een topic geopend voor dit probleem, werd doorgewezen naar de grote tv-out FAQ en het Radeon topic. Deze heb ik allemaal doorgelezen, zelfs alle radeontopics (goed voorbeeld van te grote topics)en geen oplossing gevonden. Wel een paar andere users die ook dit probleem hebben.
Ik kan mij er niet bij neerleggen bij het feit dat dit gaat werken. Die kabel is er door ATI zelf bijgeleverd dus moet het toch op één of andere manier aan de praat te krijgen zijn... Bij mij blijft de optie van de tv-out grijs... ik kan er niks aan veranderen, niks instellen of handmatig activeren. Ik heb ook een systeem met een GF4 ti4600 waar het apparaat wel op werkt. Alleen heb ik daar niks aan omdat die PC in een ander huis staat.
Ik begin er zo langzamerhand behoorlijk moedeloos van die Radeon te worden
Verwijderd
Is dit nu de enige manier? De TV staat in een andere ruimte, het opstarten van de PC en film gaat dus niet zonder monitor..pisart schreef op 14 November 2002 @ 21:53:
Probeer eens uwe monitor van je videokaart aftehalen en dan alleen de tv aansluite op je tv-out. Dan moet je normaal beeld krijgen via je tv.
Normaal niet. Ik bedoelde het gewoon als allerlaatste oplossing. Probeer eens met tvtool om je beeld op je tv te krijgen.
Verwijderd
Tvtool zal echt niet werken met een radeon, en ik heb ook alleen zwart wit beeld, heb alle pal en ntsf (ofzo) instellingen geprobeerd, gebruik alleen niet de bijgeleverde kabel omdat ik 1 van 10 meter gebruik. met een scart aansluitng op het einde. Deze kabel werkte perfect op me Geforce 2 maar heb nu dus zwart wit, Denk zelf dat t aan die ATI drivers ligt.
Verwijderd
Dan moet je je TV aansluiten via een Svideo kabel(je TV moet wel Svideo ondersteunen anders heb je alleen Monochroom beeld)Dan werkt het nmlk wel.
Verwijderd
ik heb excact hetzelfde probleem met mijn radeon 9700...
ik krijg de tv-out niet aan de praat
alles is gewoon grijs
en bij het starten van windows beweert de ati drivers dat ik mijn tv-out aan heb staan en die beter maar uit kan zetten om de prestaties te verbeteren
maar als ik dan naar de instellingen ga is alles grijs (behalve de monitor die ik gebruik)
dit is behoorlijk irritant
ik krijg de tv-out niet aan de praat
alles is gewoon grijs
en bij het starten van windows beweert de ati drivers dat ik mijn tv-out aan heb staan en die beter maar uit kan zetten om de prestaties te verbeteren
maar als ik dan naar de instellingen ga is alles grijs (behalve de monitor die ik gebruik)
dit is behoorlijk irritant
Pagina: 1