write speed sneller als read speed

Pagina: 1
Acties:

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:30
Ik heb net mijn raid setup gebenchmarked met de volgende resultaten:
Harddisk Benchmark
This module performs harddisk benchmark in your system.

Drives : C:\ [ - None - ]

Disk Bench Result for C:\ [ - None - ]
Write Speed Average 18.86 MB/s
Read Speed Average 9.29 MB/s

Maar het vreemde is dat mijn read speed langzamer is als mijn write speed 8)7 Iemand enig idee hoe dit kan komen.

specs:
Abit kt7a-raid
htp 370 raid controller
2x wd 7200 tpm schijven van elk 20 Gb
384 mb ram
win xp
gebenchmarked met freshdiagnose

Last.fm
Films!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Freshdiagnose :? Benchmark hem eens met ATTO, da's een beter tooltje :) Verder zijn jouw scores ook érg laag.. Zulk een setup zou zeker boven 50MB/s uit moeten komen en met enig mazzel 70 à 80MB/s. Je kunt hier een idee krijgen van de 'normale' scores: Post hier je RAID0 scores!

Je hebt een VIA-based plankje, zie ik.. Heb je de welbekende drivers/patches/fixes al overheen gegooid? VIA 4-in-1 drivers, VIA PCI Latency bugfix en de VIA RAID Performance patch.. Controleer verder ook eens de config aan de hand van tips in de OM FAQ :)

• Sv3n
_/-\o_ dank heb met dat tooltje getest en haal nu bij 8 203mb/s write en 274 mb/s read speed :7

Heb direct i/o wel uitschakeld toen dat aanstond ging et een stuk slomer dat daaronder heb ik op neither gezet, weet niet wat et is maar ben nu wel weer tevreden :*)

Last.fm
Films!

Verwijderd

sv3n schreef op 14 November 2002 @ 16:00:
_/-\o_ dank heb met dat tooltje getest en haal nu bij 8 203mb/s write en 274 mb/s read speed :7

Heb direct i/o wel uitschakeld toen dat aanstond ging et een stuk slomer dat daaronder heb ik op neither gezet, weet niet wat et is maar ben nu wel weer tevreden :*)
best wel onwerkelijke snelheden.. zet i/o maar weer aan :D

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Voor een reëel benchmarkje zou je Direct I/O moeten inschakelen, Overlapped I/O kiezen en de Queue depth op 4 houden (zoals standaard dus). Je zou enkel de Drive moeten selecteren en de Total Length op z'n grootst zetten (32MB dus). Zie verder ook dat RAID0 scores draadje..

Wat je nu doet is min of meer de cache van je HDD en geheugen benchmarken :D

• Sv3n
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 16:03:
[...]

best wel onwerkelijke snelheden.. zet i/o maar weer aan :D
met dircet i/o uit haal 46 mb/s write en 37 mb/s read :)

Last.fm
Films!

Pagina: 1