Toon posts:

SCSI hoe weet ik of.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
aangezien de search hier niet werkt en ik een n00b ben op scsi gebied heb ik bij deze een vraagje...nou heb ik van een collega een PCI scsi controllerkaart gekregen het is een IOI-3925 (fast scsi) en nou ben ik een beetje aan het zoeken voor een scsi hd die ik er op aan kan sluiten ....maar bijna alle schijven die ik vind zijn met meerdere pins van de scsi aansluiting....kan ik daar aparte adapters/converters voor kopen of moet ik ook opzoek naar een oudere schijf? :/

ik had zelf deze schijf in gedachte:

IBM Ultrastar 9ES ,1GB/SCSI/80pins/7,5ms/7200rpm/Overstock. Drive Model: DDRS-39130 P/N: 25L2612

en aangezien mijn scsikaart en kabel maar 50pins is en deze schijf 80pins is.... snap ik er de ballen niet meer van... 8)7

Verwijderd

een harddisk aan dat ding hangen als die controllerkaart geen eigen BIOS/firmware heeft is nutteloos.
Dus, heeftjouw controllerkaart een grote chip erop zitten, of is het een rom-loos kaartje voor alleen cdrom-drives etc. aan te hangen?

Verwijderd

Topicstarter
hij heeft een active terminator op e kaart..tenminste staat op de verpakking en ik heb hem er al in gehad en als ik me pc opstart dan krijg ik een scherm van die kaart dat als ik op ctrl-a indruk dat ik dan instellingen kan wijzigen voor de tussen haakjes 7 apparaten dus ik denk dat hij een bios heeft

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Ik heb hier een link naar de specs http://www.ioiscsi.com/archive/products/ov3925.html

standaard SCSI is 50 pins
Wide SCSI is 68 pins
SCA is 80 pins.

Ik zou voor die hardeschijf gaan maar dan een 50 pins en die zijn er.

Zoek eens op scsi in dit forum, daar vind je wel een en ander anders google.

[ Voor 0% gewijzigd door endeavor334 op 13-11-2002 22:49 . Reden: Bijvoegen ]

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nieuw met SCSI? Check www.scsischool.com ! :Y) (linkje staat overigens in de OM FAQ..)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 09:56

FastBunny

Give it the Works !

Je kan voor die 80 pins noor niet al te veel een convertor kopen naar 50 pins, heb bij mij zelf ook een Atlas ][ Met een 80 pins sca naar een 50 pins ultra scsi2 aansluiting :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
hmmz ik zal nogwel eens rond neuzen want ik vind het wel interesant als uitbreiding enz en mischien ooit (als ik geld teveel heb) een leuk servertje gaan bouwen...maar 1st meer leren dan pas verder met geld uitgeven :) maar ik had al even op een site gekeken naar een 2x interne converter gekeken van 50 naar 68 pins maar daar stond dus nix over 50 naar 80...hmmz ik ga wel even op scsischool.com kijken wat ik kan leren :9

Verwijderd

Topicstarter
uh fast bunny waar heb je die convertor gekocht en wat kost zo´n apparaat want op de site waar ik was kost zo´n ding 44 euro van 50 naar 68 maar voor dat geld kan ik ook een nieuwe scsi kaart kopen....dusja
Pagina: 1