Chello blocked port 80?

Pagina: 1
Acties:

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-08 14:15

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Topicstarter
Ik probeer al een tijdje een webservertje te draaien op chello(i know, het mag niet).
Het probleem was alleen dat niemand mn server kon bereiken, alleen ikzelf.
Nu heb ik net de port voor mn internet server veranderd naar 81 ipv 80, en nu doetie het!

Het lijkt er dus op dat chello port 80 blocked.

is dat bij jullie ook zo, of ben ik de enige???

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
of heb je een firewall :?
afaik blockt chello geen poort80, weet iig dat er wel mensjes zijn die een webservert @ chello draaien, lijkt me sterk dat alleen bij jou het probleem ligt :)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:36

heuveltje

KoelkastFilosoof

bij mij niet iig

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:54
Poort 80 lijkt me voor proxy gereserveerd, volgnes mij moet je niet nemen 80 en 21 :).

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 22:39
ja chello blokt die port. had je ook kunnen vinden met de search

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

nee chello blokt die poort niet

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Maaruh als ik jou was zou ik iig niet die poorten gebruiken die voor de hand liggen om een server op te draaien. dus niet 21 en 80. Gebruik gewoon een poort die niet zo voor de hand ligt.

• Ethnocentrix

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Topicstarter
like 81? >:)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:21
Op de meeste plekken niet maar in sommige regio's (Zuid-Holland ook geloof ik) hebben ze het wel eens gedaan, hoe de situatie op het moment is weet ik niet precies.

• Ethnocentrix

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Topicstarter
hm, ik woon dus in zuid-holland :(

Verwijderd

dus , ik woon in regio Gelderland maar geen last dat chello :80 blokt .....

• brilsmurf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-08 09:34
Klopt, omgeving rotterdam heeft Chello poort 80 al een tijdje dichtzitten.

Verwijderd

ben ik ff blij dat ik in gelderland woon :)

• Pc123
Ik denk dat het iets te maken heeft met de netwerkoverbelasting in de regio Rotterdam, aan het einde van het jaar zou het volgens UPC al beter moeten zijn en volgend jaar zou een migratie naar EuroDocsis plaatsvinden voor een definitieve oplossing. Maar verwacht maar niet dat ze die poort nog eens open zullen zetten, je mag volgens de voorwaarden niet eens een server draaien dus ik geef je weinig kans dat na de netwerkverbetering de poort weer open staat.

• MrG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-08 09:38

MrG

Chello, Gelderland west, poort 80 open _/-\o_

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
Pc123 schreef op 13 november 2002 @ 23:10:
Ik denk dat het iets te maken heeft met de netwerkoverbelasting in de regio Rotterdam, aan het einde van het jaar zou het volgens UPC al beter moeten zijn en volgend jaar zou een migratie naar EuroDocsis plaatsvinden voor een definitieve oplossing.
Komt dit ook in regio noord holland :) cant wait for docsis (ken iemand die haalt met downloads makkelijk 600 kb's)

• Pc123
600kb bij Chello is onzin, meetfouten, Chello gaat niet sneller dan 1,5 mbit per seconde. Laat hem maar eens een bestand van 50mb downloaden, dan gaat ie echt niet continu zo snel. Alle nieuwe abbonees in het hele land krijgen EuroDocsis maar de migratie van huidige abbonees gebeurt alleen bij problemen (zoals in Rotterdam). In Noord-Holland gebeurt het volgens mij niet op grote schaal, hooguit bij enkele overbelaste hub's.

• Puntslash
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 22:48:
ben ik ff blij dat ik in gelderland woon :)
Hoeft niet, in Apeldoorn blokkeren ze poort 80 intern wel, dus als ik in dezelfde regio als jij woon, kan ik jou webservertje niet benaderen op poort 80..
Ik weet niet of dit alleen in Apeldoorn geld...

• Struis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 18:17

Struis

Tis wat he.....

Gelderland (Barneveld) word hij niet geblokt 100% zeker :)

Verwijderd

Hier in Harderwijk (gelderland) is ie ook gewoon open :*)

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:24
Chello in iig Zuid-Holland is poort 80 geblokkeerd, voor al het verkeer van buiten het chello-netwerk. Wanneer iemand van een Chello-account naar jou webserver gaat (op port80) moet het wel werken.

Verwijderd

Allemaal nogal offtopic wat hierboven staat. Als ik DeaTH-MeTaL was zou ik via www.vip.nl voor een paar euro per maand een domeintje regelen en die laten forwarden naar [DeaTH-MeTaL-IP]:[poortnr.]

>> problem solved :O

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
---

[ Voor 100% gewijzigd door Maximize op 14-06-2022 23:43 ]

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 16:43
Hier istie gewoon open..
omg. Eindhoven

Verwijderd

Chello Rotterdam heeft op een gegeven moment poort 80 gebloked aangezien er problemen waren met netwek over belasting, door (als ik het me goed herriner) het Red nog wat virus.... die scande op poort 80 en daar was het netwerk van chello niet op berekend. HEt was kennelijk niet de bedoeling dat er data over het netwerk liep. Ten minste behalve 's nachts want ja ja dan kan je wel downloaden met redelijke snelheden.
BTW de vrij recent veroverde chello gebieden in NH (Haarlem en Alkmaar) werken al op Docsis systemen. Maar het is in elk geval prettig om te horen dat de heren van chello iets van plan zijn in Rotterdam. Dat oude com 21 modem van mij. Heb ik toch ook alweer een jaar of 4 doet het nog wel maar goed kan ik iet zeggen. Ik weet het ligt niet aan modem maar aan chello. Maar ja tegen hun hoef ik niet te zeuren. Lijntje kan het best aan alleen niet op eennormale tijd, kijk maar naar de posting.........

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
ff een heel ander vraagje.... waarom zou je in hemelsnaam willen webhosten op slechts 128 kbit/s upload?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
maartena schreef op 15 november 2002 @ 06:42:
ff een heel ander vraagje.... waarom zou je in hemelsnaam willen webhosten op slechts 128 kbit/s upload?
ehmz omdat je in principe geen datalimiet hebt, oneindig veel schijfruimte etc, en voor simpele pagina's is 128kbit genoeg hoor....

Verwijderd

omgeving Eindhoven stata ie ook gewoon open..Ook als niet chello abbo's hem bezoeken..gebruik hem als een soort intranet ;)!

Verwijderd

chello achterhoek blocked port 80 niet

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:46

GaMbiNo

1337

Ik draai ook al een halfjaar een webserver op oort 80 op mijn Chello account. :)
Hier blockt ie hem iig niet dus. :)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Ze kunnen poort 80 niet zomaar blocken, alle websites (nou ja 90%) draait op poort 80. Heb je hem wel goed doorgeroute ? Of gebruikt de proxy van chello 80? Normaal is dit 3128 of 8080 :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Ethnocentrix

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Topicstarter
ff wat duidelijker:

Ik heb een webservertje draaien voor remote admin zaken, dus daarvoor is 128kb/s snel zat.
Als ik aan iemand die wanadoo adsl vraag om mn pagina op te vragen, komt ie er neit in, sluit ik mn firewall af, dan lukt het nog niet.
Zet ik echter de webserver op port 81, dan lukt het wel.

Dan lijkt me dat chello port 80 blocked.

Verwijderd

MaXiMizE schreef op 14 November 2002 @ 12:47:
[...]

jij toevallig ook last van constant 25% packet loss vanaf ongeveer 4 uur smiddags?
ja, chello is alleen brak hier :(
het ios allemaal erg traag.

• Ethnocentrix

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Topicstarter
hm, heb heir ook veel packetloss...

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:45
Chello heeft +/- 1 jaar poort 80 geblokkeerd in Gelderland, dat weet ik wel iig, :)
Pagina: 1