Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Dell casemod (begin de smaak te pakken te krijgen ;))

Pagina: 1
Acties:

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:39

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Na mijn vorige topique: [rml][ CM] Nieuwe mobo + voeding in een Dell kast"[/rml] lag mijn oude moederbord (wat uit die Dellcase kwam) een beetje nutteloos stil te liggen. Toevallig kwam een kennis van mij met een oude pc aanzetten die dood was, 'of ik er nog wat mee kon'. Bleek het een oude Dell te zijn!

Er ging een lichtje bij mij branden, en ik zag mijn oude mobo weer tot leven komen in die case. Maarrrr.... Dell zou Dell niet zijn als ze weer eens niet voor de standaardoplossing hadden gekozen. Oftewel: het past niet :(

Ik heb inmiddels de smaak te pakken van Dell's modden, dus ik ga 't gewoon alsnog voor mekaar krijgen. Ik heb alle oude componenten eruit gesloopt, de case enigszins gestript en een oplossing bedacht:

Afbeeldingslocatie: http://www.caballe.com/img/dell-optiplex.jpg
Dit is de case waar het om draait: een Dell Optiplex

Afbeeldingslocatie: http://www.vanderhurk.nl/mark/got/DSC03131S.JPG
Hmmmm het moederbord past niet op de achterkant; het oorspronkelijke mobo had een risercard. Dat wordt dus boren/vijlen e.d.
De PCI kaarten hangen er zo wat losjes bij: heeft iemand een idee hoe ik dat netjes kan maken?

Afbeeldingslocatie: http://www.vanderhurk.nl/mark/got/DSC03130S.JPG
Omdat mijn mobo groter is dan de oorspronkelijke, past de voeding ook niet meer op z'n oude plaats. Ik heb 'm naar de zijkant verhuisd. In plaats van de stekker aan de zijkant te maken heb ik de voedingkabel binnen in de case laten komen. Achterop de case de oorspronkelijke aansluiting gemonteerd, en daar de kabel aangesoldeerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.vanderhurk.nl/mark/got/DSC03133S.JPG
De witte kabel gaat dus uit de voeding naar de zwarte aansluiting linksonderaan de foto (op de achterzijde).

Afbeeldingslocatie: http://www.vanderhurk.nl/mark/got/DSC03134S.JPG
En het kapje erop... er zit normaal ook nog een kunstof achterkant over het metaal, maar dat lijkt me niet handig als ik de helft weg moet boren.
Wederom de losse PCI kaarten: hoe maak ik ze netjes vast?
Oorspronkelijk lagen de kaarten dus horizontaal, dus vandaar het gapende gat aan de achterkant. Ik heb het binnenwerk eruit gesloopt namelijk :)

Verder nog een tweede vraag: hoe maak ik het beste de gaten achterin de case? Boren krijg je rondjes van; dat schiet dus niet op, en ik moet best wel wat metaal weghalen.

Wish me luck (8>

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 18:12

Turkish

zhé germans

Kan je niet uit een oude AT kast een stuk uit de backplate zagen waar de kaarten in zitten en dat op de een of andere manier vast zetten in je Dell.

Ronde gaten, makkelijkste lijkt me netjes aftekenen en dan netjes dremelen of met een ijzerzaag

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

sjustem zo moet dat,
(maareuh een videokaart lijkt me ook wel makkelijk )

weet iemand nog een leuke signature?

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
snooze schreef op 13 November 2002 @ 22:21:
sjustem zo moet dat,
(maareuh een videokaart lijkt me ook wel makkelijk )
Die staat nog op m'n verlanglijstje :D (Het modem wat je op de foto ziet was alleen om even te passen).

Ik heb wel iets liggen maar ik weet niet of die ut doet...

• Bestiole
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hmm... een alu of metalen latje van 1cm breed ofzo horizontaal vastzetten op de juiste hoogte voor je kaarten, dan gaatjes in boren en je kan je kaarten vastzetten.
Je kan dan ook aan de linkerkant van het gat die vertikale metalen hoek, daar een gleufje in zagen waar dat metalen latje op komt... als het duidelijker moet photoshop ik je foto wel... :)

Me, myself & I

Verwijderd

meten en boren

• EMP
  • Laatst online: 29-11 00:42

EMP

Krulloos!

Je kan ook een aluminium balkje nemen van iets van 8x8 milimeter (L-profiel kan ook, maar dit is denk ik mooier), die kan je met pop-nagels of boutjes vastzetten in je kast, en (te kleine) gaatjes boren en draad in de gaatjes tappen, dan zit het als een huis :)

Vereist wel wat goed meetwerk...

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11 19:21
samentvattend:

1) namaken wat er in standaard kasten zin
2) uit een standaard kast de PCI-vasthouders halen

• Fed-Ex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 22:25

Fed-Ex

Hakuna Matata

Hmmmmm jah wil wel geloven dat je die optiplex wil modden :S lelijk ding zeg :| Wij hebben hier ook optiplexen maar die zien er wel mooi uit (Optiplex GX150) mooie donkere platte kastjes (p4 :/) I wish you luck .....
offtopic:
jah ik weet het hier heb je niks aan maar moest het ff kwijt.....

Soms zit het mee, Soms zit het tegen.

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

waarom mod jij in de badkamer of keuken of wat dat ook is :)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
droupsnoet schreef op 14 november 2002 @ 12:46:
waarom mod jij in de badkamer of keuken of wat dat ook is :)
8) dat is mijn werkbank/ruimte die ook dienst doet als extra wastafel (heb ik gewoon een keukenblok in gemod :7)

Iedereen tot nu toe bedankt voor de tips trouwens, ik ga van 't weekend er weer mee verder knutselen :)

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Wat een oerlelijke kasten zijn die oude optiplexen toch. Tot een maand terug had ik daar ook 1 van op het werk staan. Lawaaierig en lelijk. Nu eindelijk die nieuwe stille zwarte. Ziet er beter uit en is superstil.

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Korakal schreef op 14 November 2002 @ 14:03:
[...]

8) dat is mijn werkbank/ruimte die ook dienst doet als extra wastafel (heb ik gewoon een keukenblok in gemod :7)

Iedereen tot nu toe bedankt voor de tips trouwens, ik ga van 't weekend er weer mee verder knutselen :)
endat doet ook dienst als badkamer, ik zie een tandeborstel en nog meer vandat soort prut :)

maar daar zal ik je verder niet mee lastigvallen

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

ff backplate in die kast rossen voor je pci kaartjes.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
droupsnoet schreef op 14 November 2002 @ 14:23:
[...]

endat doet ook dienst als badkamer, ik zie een tandeborstel en nog meer vandat soort prut :)

maar daar zal ik je verder niet mee lastigvallen
Toen ik de foto's zag dacht ik al 'ik kan wachten tot het moment dat iemand op die details gaat letten' :P
Maar dat heb je helemaal goed gezien hoor _/-\o_

offtopic:
je bent helemaal :7 als je ziet welke eau de toilette ik heb :P, staat ook op de foto
Pagina: 1