Toon posts:

raad gevraagd met coolers

Pagina: 1
Acties:
  • 5 views sinds 30-01-2008

• petervandaalen
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 14-11-2002
Hoop dat ik op het goede forum ben.

1. Ik wil de koeler op mijn GF4 Ti4200-128Mb vervangen ( GPU is overclocked op 330/590 en wordt te heet, gaat zelfs stinken..... ) zeker als ik 3D flightsims doe.
Echter, ik krijg de oude koeler niet zomaar van de kaart.
Ik heb dit nooit eerder gedaan.

Op twee hoeken van de koeler zitten verende plastic pinnetjes, die door de kaart steken.
Ik probeerde de pinnetjes ( met de koeler ) van de kaart te trekken, maar de kaart begint zowat te kraken en dus houd ik even op.
Hoe doen jullie dat ( zonder de kaart te... ) ?

2. Mijn Tualatin 1,1 is overclocked op 1,54 en wordt te warm ( > 60 gr C. )
Ik kan bij Mycom een Cooler Master Silent Heat Pipe € 49 kopen.
Is dat wat ?
Deze heeft heeft iig. een fan van 45 mm. ipv 35 mm., er zit meer metaal aan en het is koper ipv. alu. en wie weet draait ie ook sneller.

P.S. Ik hoef geen diepvries te hebben hoor ...

Dank,
Peter.

• CraneDoggie
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 25-12-2004
Gelieve hier geen naam onder je posts te zetten, Danku! :)

En ja gewoon een goede heatsink+cooler voor je op je CPU kopen, lees wat reviews enz.

En wat betreft die geforce heb ik geen ervaring, maar ik moet dit binnenkort ook gaan doen dus wil ik dit wel graag weten!

• Nobby
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 07:33

Nobby

Nuts!

Bij mij op m'n videokaart kon ik die zwarte pinnetjes gewoon afknippen, en dan laat die heatsink bijna van zelf los :)

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• cooolkast
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
De pinnetjes gebruik je waarshcijnlijk daarna toch niet meer dus die kan je idd gewoon afknippen....voor het geval dat de heatsink dan nog niet loslaat, eventjes kort in de vriezer(uiteraard in een afgesloten zak)en dan zou de heatsink zo los moeten laten....verder moet je voor coolers toch echt even wat reviews gaan lezen, zoals mensen eerder al zeiden....

• r0ck3t
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15-10-2014

r0ck3t

mjam

als je heatsink nogal vast zit aan je core, proberen met een draaien de beweging hem er af te krijgen.

Denk dat die heatpipe niet zoveel werkt, maybe eens denken aan waterkoeling? hoeft niet eens zo duur te zijn, zijn regelmatig topics over mensen die waterblokjes maken voor lieve prijsjes, radiateur is zo bij de sloop te halen en een waterpompje kost al helemaal niks.

ADSL - Alle Dagen Snel Leechen

• lesser_noise
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 30-07-2007
Een andere optie ipv een coolermaster is misschien om es te kijken naar een Spire cooler.

http://www.spire.nl

Ik heb een thunderbird 1.4 Ghz (niet overclocked) en sinds dinsdag een Falconrock(tm) van Spire. M'n proc was eerst 54 C op full load en nu 46 C. En deze koeler is ook nog eens superstil :)
Oh en hij kostte 9 eurootjes, excl verzendkosten, bij 1to0.nl :*)

• n0kn0k
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 27-11 23:48
Die pinnetjes kun je met een punttang samenknijpen en door het gaatje duwen :)

• Perconte
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15-11 10:23
als je een goeie koeler wil kan je de volcano 7+ van thermal take proberen alleen een probleem is je moet de herrie geen probleem vinden ding maakt 6800 toeren met herrie.
Maar hij houd mijn XP1800@1702 Mhz netjes op 41 graden stressed maar k heb ook veel casefans in men kast is 28 graden daarbinnen na een uurtje mafia spelen. en die pinnetjes kan je gewoon zo doen zoals n0kn0k zegt

• DaBit396
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 14-02-2006

DaBit396

PC = Permanente Chaos

Search/FAQ vragen.

Voorbereidingen voor project PromKiller v0.1 bijna afgerond

Mijn phase-change webstekkie

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee