Hoop dat ik op het goede forum ben.
1. Ik wil de koeler op mijn GF4 Ti4200-128Mb vervangen ( GPU is overclocked op 330/590 en wordt te heet, gaat zelfs stinken..... ) zeker als ik 3D flightsims doe.
Echter, ik krijg de oude koeler niet zomaar van de kaart.
Ik heb dit nooit eerder gedaan.
Op twee hoeken van de koeler zitten verende plastic pinnetjes, die door de kaart steken.
Ik probeerde de pinnetjes ( met de koeler ) van de kaart te trekken, maar de kaart begint zowat te kraken en dus houd ik even op.
Hoe doen jullie dat ( zonder de kaart te... ) ?
2. Mijn Tualatin 1,1 is overclocked op 1,54 en wordt te warm ( > 60 gr C. )
Ik kan bij Mycom een Cooler Master Silent Heat Pipe € 49 kopen.
Is dat wat ?
Deze heeft heeft iig. een fan van 45 mm. ipv 35 mm., er zit meer metaal aan en het is koper ipv. alu. en wie weet draait ie ook sneller.
P.S. Ik hoef geen diepvries te hebben hoor ...
Dank,
Peter.
1. Ik wil de koeler op mijn GF4 Ti4200-128Mb vervangen ( GPU is overclocked op 330/590 en wordt te heet, gaat zelfs stinken..... ) zeker als ik 3D flightsims doe.
Echter, ik krijg de oude koeler niet zomaar van de kaart.
Ik heb dit nooit eerder gedaan.
Op twee hoeken van de koeler zitten verende plastic pinnetjes, die door de kaart steken.
Ik probeerde de pinnetjes ( met de koeler ) van de kaart te trekken, maar de kaart begint zowat te kraken en dus houd ik even op.
Hoe doen jullie dat ( zonder de kaart te... ) ?
2. Mijn Tualatin 1,1 is overclocked op 1,54 en wordt te warm ( > 60 gr C. )
Ik kan bij Mycom een Cooler Master Silent Heat Pipe € 49 kopen.
Is dat wat ?
Deze heeft heeft iig. een fan van 45 mm. ipv 35 mm., er zit meer metaal aan en het is koper ipv. alu. en wie weet draait ie ook sneller.
P.S. Ik hoef geen diepvries te hebben hoor ...
Dank,
Peter.