vreemde piepjes

Pagina: 1
Acties:

• stretch
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 12:32
Telkens als ik een spel opstart dan hoor ik 2 verschillende piepjes uit mijn pc speakertje komen.hoog en laag ,omstebeurten.
Wanneer ik data gewoon kopieer vanuit mijn lan naar deze pc hoor je niets.Het ligt dus niet aan de lan card.
Mohaa bijv of Battlefield..en nu ook spearhead...single player, multiplayer mode.het maakt niet uit.
Het gaat om een Asus K7M mobo met een AMD 600 Slot A procje met 386 Mb Ram.
Wie kan mij hier een zinnig antwoord op geven?

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 11:35
Dit gebeurd alleen als je dus spellen opstart :?

• stretch
yep...alleen maar met spellen....hoog en een laag piepje omstebeurten..het is net zo'n ouderwets arcade spel geluid..tennis bijv oid...vreselijk irritant..en hij is het pas gisteren gaan doen....
Nou doet ie het ook al tijdens het afsluiten van de PC

• M@NIC
Gezocht op de site van Asus ? :)

• Robber
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 16:00
Misschien zou je kunnen proberen de insteekkaarten in een ander slot te plaatsen...
Zou wel eens een IRQ probleem kunnen zijn.

Wel een wilde guess overigens hoor!! :)

McLaren \o/

• M@NIC
IRQ probleem ?
Meestal slaat ie dan vast met een blauw scherm en meld ie 't wel ff netjes :)
Piepjes komen trouwens uit mobo, dat denk ik omdat het zo'n "ouderwets arcade spel geluid" is :)

stretch > Welke OS ?

edit:
Lijkt me beter in Processors, Mobo's & Geheugen te passen, move :)

• stretch
XP Pro, M@nic..ik ben nu het geheugen aan het testen.....
memtester geeft geen probs aan......Hmmmm

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Ik denk dat het je vidkaart is die even afslaat als je een 3D spel start. Wat voor vidkaart heb je en kun je een andere proberen?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• stretch
ik heb een GF 3 Ti 200 met 128 mb ram....de piepjes blijven wat ik ook doe..ik heb net een uitgebreide mem test gedaan..geen afwijkingen..geen fouten...dit is echt iets nieuws ..ik snap er geen zak van..ik zal weer eens uitvoerig op de ASUS site kijken of hier iets over bekend is..want erg vaag is het wel..Momenteel heb ik het speakertje maar even ge disconnected want ik word gek van het gepiep..
het gepiep blijft voortdurend aanwezig namelijk...soms even niet..dan weer irriterend constant.....wie weet wtf this is???please??

• BlueFlame
  • Laatst online: 23:42
check je voltages... (3V 5V en 12V) bij opstarten 3d game -> vid kaart hoger belast -> spannings val op je 3V, 5V of 12V lijn -> mobo waarschuwd voor onderspanning -> voeding compenseerd -> mobo waarschuwd voor overspanning. Tis een gok, maar denk dat je voeding et niet helemaal trekt... (en ja.. dat kan ineens komen... die dingen slijten ook ;)) (et kan evengoed ook je mobo/proc zijn, maar zolang je de voeding niet getest hebt is et gokken...)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
BlueFlame schreef op 14 november 2002 @ 09:11:
check je voltages... (3V 5V en 12V) bij opstarten 3d game -> vid kaart hoger belast -> spannings val op je 3V, 5V of 12V lijn -> mobo waarschuwd voor onderspanning -> voeding compenseerd -> mobo waarschuwd voor overspanning. Tis een gok, maar denk dat je voeding et niet helemaal trekt... (en ja.. dat kan ineens komen... die dingen slijten ook ;)) (et kan evengoed ook je mobo/proc zijn, maar zolang je de voeding niet getest hebt is et gokken...)
IID voltages checken, waarschijnlijk is er 1tje te laag bij belasting, aangezien het met spellen is zou ik de 3,3 zeggen.

• stretch
:? Oke..ik heb vanuit het BIOS alle hardware monitoring uitgezet en de piepjes zijn idd verdwenen. Het lijkt er idd op dat het met de voeding te maken schijnt te hebben. En nou nog maar even uitzoeken welke het is..... 8)7

Verwijderd

MmMmM....heel vreemd....maar veel suc6
Pagina: 1