Toon posts:

Pentium 1 MMX overgeklokt!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een Pentium 1, 166Mhz, MMX gekregen. Goed, ff wat eraan toegevoegd (mem enzo) en toen maar eens gaan OC'en he?
Ik heb hem momenteel draaien op een busspeed van 83Mhz, een multiplier van 3.0 en een core voltage van 2.9V (standaard 2.8). Ik heb win98 erop en dit loopt op zich wel, met als enige nadeel dat ik bij het installeren de boel terug moet zetten op 188Mhz.
Mijn vraag: alhoewel de CPU onder deze omstandigheid gewoon lekker koel blijft is het wel gezond voor mijn sys of is dit een systeem killer? De koeling in standaard...
Ohja, ik heb mijn mem op 60ns gezet, kun je kiezen 70 of 60, wist niet wat voor mem ik heb dus maar op 60 gegooid, kan dat kwaad?
In windows loopt tot nu het hele zaakje snel en stabiel...

• Quazie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-06 15:53
HAHAH Ik heb me oude p166 op 266 stabiel laten lopen :)

Mijn PC'tje

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mijn 166 loopt max op 213 ofzo. Moederbord wil niet hoger....werkt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmm dus dit moet wel kunnen? KEWL laat dus maar lekker lopen! Is wel een gave computer voor een P1 en de snelheid is ook nog acceptabel! Ik laat hem maar eens lekker lopen..... ik zie het wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok mijn config,

P1 MMX Intel mobo, dimm en simm, usb enz enz
P1MMX 166@210Mhz
64MB Simm 60ns
Stealth 2000 pro 3d 2mb video
Soundblaster 16
3Com netwerkkaart
Level1 netwerkkaart
Soundblaster 16
3Gb hdd
32x Aopen cdrom
36x Noname cdrom
Yamaha 4x4x16x cdwriter scsi
Tekram scsi kaart
en nog printer en monitor enz enz...
en dat allemaal voor nop :)

kewl he?

Verwijderd

Ik heb hier ook nog een P166MMX op 266 draaien. Gewoon lekker stabiel en geen extra koeling. :)

Verwijderd

Topicstarter
Oh dat ga ik dan ook maar eens proberen. Vet bijna een PII met zo'n oude gratis bak.
Ze deden hem weg omdat ze LPT1 niet aan het werk kregen... IK WEL! :-)

Verwijderd

ik had in een ver verleden ooit een P1-200MMX op 280MHz (3x95MHz) draaien... deed het perfect, zonder voltage adjustment.

Als ik indertijd al van voltage-overclocking had gehoord, en een golden orb had gehad, dan had ik denk ik wel 300MHz uit die chip kunnen krijgen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef toch geen andere koeling erop te planten he omdat ik voltage heb overgeklokt?
Ik ben nu Motoracer 2 erop aan het spelen :)

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:47

Spooksel

Spooksel!

wat zijn we toch ook weer lekker bezig met zijn allen... HEERLIJK! straks komt een nog een tweaker die zijn oma van 80 overgeklokt heeft :):):)

vergeef me deze wazige bui... dit soort verhaaltjes vind ik gewoon geinig

edit:

BTW: ik heb ook mijn P1MMX overgeklokt... 200@225 (3*75) 83 en dan houd het mobo op...
1 oude 8cm fan intake onderin gehangen... en klaar :)

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap ff iets niet.... heel vaak komt de multiplier X busspeed niet uit zoals het moet ->
bijv 3x75 levert 188, 3x83 210 enz enz... het klopt min of meer nooit! Is dit normaal of is hier iets geks aan de hand?
Multiplier, busspeed en core voltage kan ik instellen in de bios...

Verwijderd

Komt oa doordat de fsb-snelheid zelden een 'heel getal' is. 33MHz is eigenlijk 33/1/3, 66 = 66/2/3, 83 = 83/1/3 etc (en met 3*83 zou je op 250 moeten komen; geen 210).

Verder ronden veel bios'en de snelheid af als je een 'vreemde' bussnelheid gebruikt (dus iets anders dan 66 of 100). Maar wat je bios ook aangeeft: de cpu loopt op de snelheid die jíj instelt (mits de multiplier goed staat;))!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmm dus als ik hem op 3x75 zet loopt hij toch wel op 225 en niet op de aangegeven 188Mhz? Waar kan ik dit mee controleren? Sandra?
Pagina: 1