Toon posts:

poort 80

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen mensen bij deze een probleem
mijn buurman en ik hebben 1 adsl verbinding cordless, nu wilden we deze sharen zodat we daar beide gebruik van kunnen maken.
Via XP ging het niet omdat daar de software van de cordless aansluiting tegen beveiligd was. Nu hebben we sygate geinstalleerd en daardoor de beveiliging omzeild.
En wat gebeurde er op de gekoppelde computer kunnen we e-mail checken msn-en enz. behalve internetten, dus er zal waarschijnlijk een beveiliging op poort 80 zitten. Je kan namelijk wel in de history van sygate zien dat er aanvragen voor sites zijn geweest.
Alleen binnenkomend internet verkeer komt niet door.

Weet iemand of dit inderdaad een beveiling of zomaar een foute instelling in XP

HELPPPPPPP

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
DNS instellingen gecheckt?

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Topicstarter
hm ja maar wat kan ik daar fout in gedaan hebben

Verwijderd

Topicstarter
en zo ja waar moet ik dat eventueel veranderen en waarin....

• Marv
De client computers moeten als dns server het ip van de "internetdeelcomputer" hebben.

Te vinden bij netwerkeigenschappen => tcp/ip

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

zet de firewall eens uit en kijk wat er dan gebeurt

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Marv: Dat zou voor mij nieuw zijn... Meestal moeten ze als gateway dat adres hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
twee antwoorden

1 ja de DNS-server heb ik het IP van Deelcomp. gegeven

2 firewall uit aan geeft geen verschil

kan het een beveiliging zijn???

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ja hoor de aanbeveling van Marv is juist hoewel zeker niet verplicht. Eventueel kun je als tweede DNS nóg een DNS server invullen, anders dan de twee die de router levert, je hebt er dan zelfs drie.

Verwijderd

Topicstarter
oke een tweede DNS, maar welk nummer moet ik daar voor gebruiken, en bovendien e-mail en msn doen het wel is dat dan niet vreemd

• Marv
oVRoM schreef op 13 november 2002 @ 21:51:
Marv: Dat zou voor mij nieuw zijn... Meestal moeten ze als gateway dat adres hebben :)
Gateway & dns doe ik normaal altijd.... maar omdat ie toch wel kon msn'en en mailen d8 ik dat het misschien aan de dns lag. :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke dat begrijp ik, maar heeft iemand enig idee waar dit dan wel aan kan liggen

We hebben dat cordless network binnen een gebouw in dat gebouw word het network geexploteerd door een bedrijf.
Het cordless systeem zit aangesloten via de USB, en een stukje software
kan het zijn dat ze poort 80 beveiligd hebben zodat een doorgelinkte computer ook via SYGATE niet kan internetten. nogmaals e-mail en MSN doen het wel.
Grappig detail is zodra je in de deelcomputer in XP de optie "internet van de deze computer delen met andere netwerk gebruikers (zoiets)" dan werkt daarna het internet niet meer.

WIE WEET RAAD?
Pagina: 1