Asus V8420 - Films geen beeld op tv, wel op monitor

Pagina: 1
Acties:

• Springs99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02-2023
Ik heb een probleem waar ik tot nu toe geen oplossing of zelfs het probleem niet tegen ben gekomen. Het gaat namelijk over het afspelen van films op mijn tv. Ik heb een Asus V8420 TI4200 128mb.

Nou als ik dus mijn monitor laat "clonen" op mijn tv, dan werkt dit prima. Ik zie gewoon mooi mijn desktop op de tv, en ook op mijn monitor. Het probleem begint pas als ik een filmpje wil afspelen. Dan speelt het filmpje op mijn monitor wel gewoon af, maar op mijn tv zie ik gewoon een zwart beeld :? .

Ik heb ontdekt als ik mijn tv als primary output instel, dan ik dan WEL op mijn tv een film kan afspelen, maar dat dit dan op zijn beurt weer een zwart beeld geeft op mijn monitor.

Ik weet niet zeker waar dit de oorzaak van is en wil dus hierbij vragen of iemand een oplossing hiervoor heeft, want het is best irritant als ik steeds in mijn beeldscherm instellingen de tv als primary moet instellen.

Dit is waar mijn systeem uit bestaat:

Asus A7V333
XP2000+
256MB DDR PC2700
Asus V8420 TI-4200 128MB + TV-out + DVI

alvast bedankt,

Let them fight the good fight, I'll fight the war.

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
onder opties van je video kaart (waar ook nview tussenzit) ga je naar overlay kleuren beheer onder volledig scherm apparaat kan je dan primair appraat en secundair kiezen. kies secundair en zet bij de zoom instelling (onderaan hetzelfde tabblad (overlay kleuren beheer)) video mirror aan en evt ook video zoom. kloot een beetje met deze instellingen lees: probeer een aantal combi's. dan moet t werken.

Dat zeg ik....

• Springs99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02-2023
Het werkt perfect ! BEDANKT! _/-\o_
Ik zie in dat zelfde scherm zelfs een optie om het video overlay signaal direct fullscreen af te spelen op de secundary (of primary) output. Dit is vergelijkbaar met de DVD-MAX optie bij de Matrox kaarten.
GEWELDIG. ;)

Let them fight the good fight, I'll fight the war.