De bedoeling is het totaal aantal rijen in bijv. de tabel "User" in een html-tabel te zetten met behulp van PHP.
De html-tabel moet dus 'on the fly' aangepast worden aan het aantal rijden in de database.
Om makkelijker te beginnen probeer ik eerst simpelweg alle gegevens uit de database op het scherm te tonen door middel van de volgende code:
De error die ik krijg (Fatal error: Call to a member function on a non-object in c:\program files\apache group\apache\htdocs\md-extranet\mainpage.php) verwijst naar regel 12 (while...). Nu heb ik dat gedeelte uit een ander topic waar ik zosnel de URL ff niet van heb, maar daar werkte het schijnbaar wel.
De aanpassingen die ik gedaan heb hebben tot nu toe niet geleidt tot een andere foutmelding...
De html-tabel moet dus 'on the fly' aangepast worden aan het aantal rijden in de database.
Om makkelijker te beginnen probeer ik eerst simpelweg alle gegevens uit de database op het scherm te tonen door middel van de volgende code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| $i=0; $dbId = mysql_connect($host, $dbUser, $dbPsw); //connectie met MySQL maken mysql_select_db($db); //database selectie $gebruikersQuery = mysql_query("SELECT name, id FROM user"); //selecteer ID en Name uit de tabel 'USER' $gebruikersResultName = mysql_result($gebruikersQuery,0,'name'); $gebruikersResultId = mysql_result($gebruikersQuery,0,'id'); while ($gebruikersQuery->next_record($i)) { $i++; echo $gebruikersResultName; echo $gebruikersResultId; } |
De error die ik krijg (Fatal error: Call to a member function on a non-object in c:\program files\apache group\apache\htdocs\md-extranet\mainpage.php) verwijst naar regel 12 (while...). Nu heb ik dat gedeelte uit een ander topic waar ik zosnel de URL ff niet van heb, maar daar werkte het schijnbaar wel.
De aanpassingen die ik gedaan heb hebben tot nu toe niet geleidt tot een andere foutmelding...
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec