Toon posts:

Help ff: A-Open cd-rom probleem!

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

ik heb een CT-6SSA2 mobo en een A-Open 48x IDE cd-rom speler. Ik heb die al meer dan een jaar, nooit problemen gehad. Alleen sinds ik me nieuwe Hercules GII MX erin heb gezet, komt 't steeds vaker voor dat er een al een cd inzit, of ik er een nieuwe in doe en als ik dan de cd-rom probeer te benaderen op welke manier dan ook, gaat 't busy lampje van de cd-rom speler én de hd branden en hangt de pc. Doe ik de cd-rom open, komt me pc 'los' en zegt ie natuurlijk dat er geen cd-rom inzit. Hij doet dit met gedrukte en gefikte cd's...

iemand?

ps. eerst was 't zo dat ik dan de cd er ff uit deed en weer in en dan pakte ie 'em meestal wel, maar nu doet ie 't nooit meer :(

Verwijderd

Humm.. je hebt een 300watt voeding ? Gforce vreeeeet stroom.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar de cd-rom speler doet 't wel, lampje brandt, la gaat open/dicht en hij deed 't wel af en toe meestal wel sinds G2 MX(!), maar nu ineens niet meer...

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 13:42
Haal de GFmx eruit en kijk of de problemen weg zijn, is dat zo dan ligt het aan de mx en zou ik of een nieuwe voeding kopen of een andere kaart.

• FiRePaTH
  • Laatst online: 24-07 01:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Hey Locu!!!!! jij ook hier? lol

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Verwijderd

Gforce vreeeeet stroom

nee niet de gf2 (mx) o.18 micron dus juist veeeel minder

Verwijderd

Volgens mij is de laser van je CD-rom speler gewoon smerig :( Dat is heel moeilijk schoon te maken. De enige manier is open schroeven en met wattenstaafjes+water EN GOED LATEN DROGEN.... Water breekt laserstraal

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 23:15 schreef [nM.Locutus] het volgende:
Hi,

ps. eerst was 't zo dat ik dan de cd er ff uit deed en weer in en dan pakte ie 'em meestal wel, maar nu doet ie 't nooit meer :([/quote]Hmmm klinkt bekend. Heb hier al 2 spelers omgewisseld, een maat van mij 1 en m'n werk ook al 1. Het is een bekend probleem bij Aopen. Ik had er ook een tijdje last van ... bij een kleine belasting van je cdrom merkt je het niet zo. Maar ga maar eens zwaar tekeer. Dan wordt je er ziek van !

• r00tie
  • Laatst online: 17-11-2025
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 november 2000 06:20 schreef sheijtel het volgende:
Volgens mij is de laser van je CD-rom speler gewoon smerig :( Dat is heel moeilijk schoon te maken. De enige manier is open schroeven en met wattenstaafjes+water EN GOED LATEN DROGEN.... Water breekt laserstraal[/quote]Je kan ook gewoon een CD-Lens cleaner kopen..... een cdtje met een borsteltje erop.... waarom openschroeven en met water, loop je alleen maar risico, ik zou eerst zo'n cdtje proberen en als het dan niet gaat open schroeven...

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

die stroom is dus uitgesloten, want ik heb de Geforce2 MX.
Maar die vieze laser zou wel eens kunnen, zal opzoek gaan naar zo'n cdtje...

tnx alvast!

ps. Hoi fire! :)

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Je kan ook gewoon een CD-Lens cleaner kopen..... een cdtje met een borsteltje erop.... waarom openschroeven en met water, loop je alleen maar risico, ik zou eerst zo'n cdtje proberen en als het dan niet gaat open schroeven...[/quote]
Voor een keer misschien wel leuk, en in sommige gevallen werkt het ook echt.
Maar toch raad ik het af, je beschadigd met zo'n schoonmaak-cd namelijk wel je lens, vooral als je hem vaker gebruikt, doet het meer slecht dan goed.

Mijn advies is dan ook, gewoon losschroeven, en de lens met de hand even schoonmaken, dit is helemaal niet moeilijk, alleen bij sommige spelers kun je slecht bij de lens komen, maar meestal is dit geen probleem.

• FiRePaTH
  • Laatst online: 24-07 01:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Inderdaad, ik ben ook niet zo'n fan van cd-cleaners, voor audio cd spelertjes kan het wel omdat dat niet echt zo'n belangrijke data is, maar bij computers telt iedere byte!;)

Ow ja heb ook m'n a-open 10x opengeschroeft (na 2 jaar intensief gebruik) en op de lens bleek een soort rubber achtig mini druppeltje te zitten dat er dus niet met zo'n cd-cleaner af gegaan was! gelukkig ging het wel met een naalde eraf (!TIP! doe dit heeeeel voorzichtig:):))

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

hmmm die aopen speler trekt wel erg veel stroom hoor, ik heb het bij ons op de zaak ook al van problemen daarmee gehoord, ook al heb je een gf mx.
die trekt waarschijnlijk toch ook wat meer als je vorige kaart...

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het lijkt me niet dat het met de stroom te maken heeft.
A-open 48 speed (Pro uitvoering, met die drukknopjes) heb ik trouwens wel veel problemen mee gehad.
Probeer de speler anders eens op een andere pc, dan weet je wat meer.

Verwijderd

Ik heb zelf ook zo'n probleem gehad met een noname cd-rom op een langzaam systeem, het systeem sloeg toen ook helemaal vast!
(smerige lens denk ik)
Ik heb nu ook een Aopen 48x , maar heb nu nergens last van!
bij de weg, ik heb er nu ook een Gf2 MX in hangen, doet het perfect!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Je kan ook gewoon een CD-Lens cleaner kopen..... een cdtje met een borsteltje erop.... waarom openschroeven en met water, loop je alleen maar risico, ik zou eerst zo'n cdtje proberen en als het dan niet gaat open schroeven...[/quote]RAAD IK HEEL ERG AF, of zo'n cd werkt is twijfelachtig. Maar ervan uitgaande dat het wel werkt is het gevaarlijk....

In een Audio-CDspeler maakt het niets uit, gaat toch maar met 1x. Maar een moderne CD-rom speler gaat met top-speed 50x en met die snelheid langs je CD-kop kan je gewoon je laser laten smelten/beschadigen... :(
Pagina: 1