[evB] design probleem

Pagina: 1
Acties:

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25
Ik wil eindelijk mijn appje (wil het al een jaar :X ) afmaken

ik ben opnieuw begonnen om zo netjes mijn tab's op te kunnen bouwen
nu heb ik een probleem met designen
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dennisvr/got/evb.JPG

zoals te zien is komen alle frames (rooster,invoeren en later de anderen) over elkaar heen

alleen als ik nu wat wil aanpassen aan Rooster (frame1 dus) krijg ik die niet meer op de voorgrond, dus moet ik Invoeren gaan verplaatsen. Dat is leuk met 2 tab's maar het worden er nogal wat meer dus dat is geen doen.
wie heeft er een oplossing?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:32
Welke control gebruik jij daar voor die Tabs?
* whoami doet maar ff een gok in het wilde weg.

https://fgheysels.github.io/

• D2k
het probleem zit um niet in de tabs
de tabs en de frames staan los van elkaar

Verwijderd

plaatje werkt niet !! :(

• D2k

meuh?
doet de xs4all server het niet?

evt mirror: www.d2k.nl/got/evb.JPG

• D2k
*klein kickje*

het probleem is dus dat in dit geval alle frame's over elkaar komen te liggen in de designer
dus als ik in het onderste framenog een tekstbox bij wil doen ofzow krijg ik dat frame niet meer te voorschijn

.edit:
voor meer info over de tabcontrol: http://www.devbuzz.com/content/zinc_ctrl_tabstrip_pg1.asp

Verwijderd

Zet ze in de designer gewoon overal schots en scheef en zet ze runtime op de juiste plaats? Desnoods pak je er een leeg frame bij om daaruit de coordinaten te lezen; als je dan 't lege frame verplaatst verplaatst de rest in principe mee...

• D2k
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 16:40:
Zet ze in de designer gewoon overal schots en scheef en zet ze runtime op de juiste plaats? Desnoods pak je er een leeg frame bij om daaruit de coordinaten te lezen; als je dan 't lege frame verplaatst verplaatst de rest in principe mee...

hmmz is wel een suggestie
maar je zou toch mogen verwachten dat als ik een tab to-front roep dat ik um ook to front krijg?

Verwijderd

Of Visible of False zetten als je ze niet gebruikt.

• D2k
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 17:03:
Of Visible of False zetten als je ze niet gebruikt.

ja maar dat werkt toch alleen runtime?
of ook in de designer?

• D2k
ok voorlopig los ik het zo op
en nu maar hopen dat het werkt als ik alles in elkaar schuif :{

WIPje
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dennisvr/got/evb2.JPG

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:13

johnwoo

3S-GTE

Andere oplossing: alles gewoon over elkaar neerzetten, en als je een frame nodig hebt dat verborgen is, selecteer je het in de properties box (aan de rechterkant) en druk je op Ctrl-J :) (Ofwel: Format -> Order -> Bring to Front)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• D2k
johnwoo schreef op 14 november 2002 @ 23:48:
Andere oplossing: alles gewoon over elkaar neerzetten, en als je een frame nodig hebt dat verborgen is, selecteer je het in de properties box (aan de rechterkant) en druk je op Ctrl-J :) (Ofwel: Format -> Order -> Bring to Front)
D2k schreef op 13 november 2002 @ 21:13:
alleen als ik nu wat wil aanpassen aan Rooster (frame1 dus) krijg ik die niet meer op de voorgrond, dus moet ik Invoeren gaan verplaatsen. Dat is leuk met 2 tab's maar het worden er nogal wat meer dus dat is geen doen.
wie heeft er een oplossing?
zo slim was ik nou ook nog wel ;)

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-03 16:50
In Visual Basic heb je een of andere control die gewoon in Design modus ook al goed met tabladen werkt.. waardoor je dus op een tab kunt klikken en dan dus de content van die tabpagina te zien krijgt.. Iets van Microsoft Tabbed Dialog heet dat ding..

• D2k
Martin Sturm schreef op 15 november 2002 @ 09:08:
In Visual Basic heb je een of andere control die gewoon in Design modus ook al goed met tabladen werkt.. waardoor je dus op een tab kunt klikken en dan dus de content van die tabpagina te zien krijgt.. Iets van Microsoft Tabbed Dialog heet dat ding..

ik zal eens zoeken
maar eVB != VB
das het probleem juist
volgens Yarvieh/Crazy_D heb je tabcontainers in VB, maar die heb ik in eVB niet kunnen ontdekken

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-01 20:55
De oplossing die je bedacht hebt werkt prima. Zo doen wij het hier op het werk ook. In het form_load event zetten we dan alle frames op de juiste plaats (.top=0 en .left=0) en het klikken van de tabs zorg je dat de juiste frame nar voren komt.

Het idee heb ik ooit uit dit artikel gehaald: http://www.devbuzz.com/content/zinc_evb_gui_frames_pg1.asp

In het artikel wordt ook nog een stack gebruikt om frames op te pushen en vanaf te poppen, best een aardig concept. De site biedt nog veel meer op eVB gebied.

[ Voor 0% gewijzigd door Mart! op 15-11-2002 11:05 . Reden: extra info ]

• D2k
Mart! schreef op 15 November 2002 @ 11:03:
De oplossing die je bedacht hebt werkt prima. Zo doen wij het hier op het werk ook. In het form_load event zetten we dan alle frames op de juiste plaats (.top=0 en .left=0) en het klikken van de tabs zorg je dat de juiste frame nar voren komt.

Het idee heb ik ooit uit dit artikel gehaald: http://www.devbuzz.com/content/zinc_evb_gui_frames_pg1.asp

_/-\o_
zo gaan we het dan maar oplossen :)
eindelijk niet meer alles met de hand aanpassen :Y)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:02

Crazy D

I think we should take a look.

D2k schreef op 15 november 2002 @ 09:09:
volgens Yarvieh/Crazy_D heb je tabcontainers in VB, maar die heb ik in eVB niet kunnen ontdekken
Om het even compleet te maken: standaard heb je bij gewoon VB 2 tab-controls:
De Microsoft Tabbed Dialog Control, das dus een losse ocx. Standaard heeft die die "lelijke win3.1 tab look", maar die is aan te passen naar de modernere tab-look ;) dit is een control container, iedere tab heeft z'n eigen container, dus geen gezeik met frames die je goed moet zetten en zo.
De andere is de tabstrip en das een onderdeel van de Microsoft Windows Common Controls. En das dus de tab die jij hebt, geen control container.

Exact expert nodig?

Pagina: 1