Modem irq 16~19 ????

Pagina: 1
Acties:

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Hey ik heb al een tijdje een modem probleem die steeds erger wordt.

Ik draai windows 2000 en 98.

Onder W98 een geen problemen, maar een ramp onder W2K :(.

Ik heb W2K drivers, enzo...maar ik krijg IRQ problemen.

Hij krijgt namelijk IRQ nummer 16 t/m 19 aangegeven...dit is afhankelijk in welk pci slot ik 'm steek.

Het is een (oude) 56k6 van Diamond.
Ik heb al in de bios (BP6 mobo) van alles ingesteld maar ik kan 'm gewoon niet op een normaal IRQ adres krijgen!

Ik wilde vanmiddag een nieuwe kopen, maar de verkoper rade me aan toch handmatig alle IRQ adressen handmatig in te stellen.

Maar het helpt allemaal geen zak!

Het ergste is dat W2K een hele dikke bluescreen geeft, waardoor ik regelmatig icq over de rooie raakt, en ik kan niet eens fatsoenlijk multitasken (outlook, icq, IE, Napster etc. etc.).

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
irq 16-19???? de mogelijke irq's lopen toch van 0-15?

Verwijderd

<off-topic>
Daniel> Nee, bij een dual moederbord heb je geloof ik zelfs 255 IRQ's.
</off-topic>

• AntonT
  • Laatst online: 24-08 17:25

AntonT

One Ton!

Voor zover ik weet kunnen (PnP-)ISA-kaarten alleen IRQ 0(of 1)-15 gebruiken. PCI-kaarten kunnen verder gaan... Iig (zoals in mijn config) tot de 50. Ze delen dan een "echt" IRQ, lopend van 1-15.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 november 2000 01:18 schreef Marius het volgende:
<off-topic>
Daniel> Nee, bij een dual moederbord heb je geloof ik zelfs 255 IRQ's.
</off-topic>[/quote]eh nee hoor!

• Gman
Als het goed is gaan IRQ nummers t/m 14.

M'n geluidskaart heeft IRQ 14 en werkt okay.

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 11:45

Theeboon

theebonen bestaan!

Even een kijkje nemen in je bios en toch maar even checken of er in Win2k geen andere irq's met elkaar conflicten (muis bijv..)

"I sit in my room and imagine the future."

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>IRQ 0 System Timer
IRQ 1 Keyboard
IRQ 2(9) Video Card
IRQ 3 Com2, Com4
IRQ 4 Com1, Com3
IRQ 5 Available (Normally LPT2 or sound card )
IRQ 6 Floppy Disk Controller
IRQ 7 Parallel Port (LPT1)
IRQ 8 Real-time clock
IRQ 9 Redirected IRQ2
IRQ 10 Available
IRQ 11 Available
IRQ 12 PS/2 Mouse
IRQ 13 Math Coprocessor
IRQ 14 Hard Disk Controller
IRQ 15 Available [/quote]Bron : http://cramsession.brainbuzz.com/cramsession/microsoft/netessentials/guide.asp

Virussen? Scan ze hier!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>eh nee hoor![/quote]Eh jawel hoor!
SMP systemen maken gebruik van APIC's (Advanced Programmable Interrupt Controllers), en die gaan t/m 255.
En aangezien TP70 aka Georgio een dual bordje heeft is het logisch dat die PCI apparaten IRQ's boven de 15 hebben.

De twee gewone PIC's, die meestal gebruikt worden, zijn idd maar goed voor 16 IRQ's.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als het goed is gaan IRQ nummers t/m 14.[/quote]15 dus. :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Voor zover ik weet kunnen (PnP-)ISA-kaarten alleen IRQ 0(of 1)-15 gebruiken.[/quote]0. Alleen is die altijd al in gebruik door je PIT (Programmable Interval Timer), dus die zullen kaarten nooit kunnen gebruiken. IRQ1 trouwens ook niet, die is voor je toetsenbord-controller. :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ze delen dan een "echt" IRQ, lopend van 1-15.[/quote]Dat hoeft niet. Die IRQ's boven de 15 kunnen ook prima gebruikt worden zonder dat er gedeeld wordt.

• Gman
Kijk hier heb ik nou wat aan!
Dat tabelletje vooral.

Nou eens kijken offie IRQ 4 pakt want hij werkt op com3.

• Gman
Hmmmmmm...NIET DUS! :( :'(

Moet ik niet 15 van het huidige IRQ adres afhalen?

hij werkt nu weer op 17 (ander slot).

Ik kan 4 dingen instellen in de bios:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>PIRQ_0 use IRQ No.: Auto[/quote]Voor auto kan ik ook 1 t/m 15 instellen.

• Gman
Nou nix helpt dus.

Ik ben ten einde raad :'(
Pagina: 1