[waar?] Nagaoka anti-static LP sleeves

Pagina: 1
Acties:
  • 424 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 12:17

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

Topicstarter
Kreeg gisteren een paar platen binnen en die zaten netjes in anti-static sleeves, blijken dat zo'n beetje de beste te zijn die er zijn: Nagaoka No. 102
Nou ben ik van plan om binnenkort een platenwasser aan te schaffen (de Disco Anti-static kloon van Conrad maar dan waarschijnlijk met andere schoonmaakvloeistof) en daarna dus de platen te voorzien van goede nieuwe hoezen zodat ze ook niet meer zo snel vies worden.

Heb ze al wel online gevonden: audioPhileCandy
(hoop dat die url goed gaat, is een https, zie iig http://www.audiophilecandy.com en dan de sub 25 pond afdeling :))

Ik kan er alleen niet helemaal uit op maken wat de verzendkosten zijn (staat maar 1 prijs: 1,50 pond + 75 pence per item, maar dat lijkt me alleen voor de UK zelf).
Sowieso lijkt het me makkelijker ze in Nederland te kunnen bestellen.
http://www.multifoon.nl behoort ze ook te hebben maar dan moet ik "even" naar Rotterdam heen en weer (woon in Enschede).
Online of Overijssel zou dus fijn zijn.

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:22
leipie schreef op 13 november 2002 @ 20:39:
"even" naar Rotterdam heen en weer (woon in Enschede).
Online of Overijssel zou dus fijn zijn.

Er zit ook een tweedehandsplaten-zaakje in het centrum (waaghals ofso, heet die, meen ik).
Die verkoopt ook platenhoezen, je kan eens informeren wat hij voor je kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE

LEiPiE

Topicstarter
deze?
http://www.waaghals.com/
:)

als ik zo op http://www.waaghals.com/accessoires.html dan hebben ze alleen maar papieren met anti-statische voering.
Fijne van die Nagaoka's is dat ze ook nog eens een handige vorm hebben en zelfs in de originele binnenhoes passen.

Maar ik zal er eens langs gaan en vragen (en meteen even langs Plato om te kijken of ze Shine van Bond daar voor een normale prijs hebben :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ze hebben iig ook hoezen van plastic. Die heb ik nl. zelf gezien :)
Welk merk het is weet ik niet, ik wist niet dat daar ook nog verschil inzit :P

• LEiPiE

LEiPiE

Topicstarter
Lampje schreef op 13 November 2002 @ 23:29:
Ze hebben iig ook hoezen van plastic. Die heb ik nl. zelf gezien :)
Welk merk het is weet ik niet, ik wist niet dat daar ook nog verschil inzit :P
Probleem is meestal dat dat beschermhoezen zijn die weer om de buitenhoes heen gaan. Die zijn van PVC en zijn ongeschikt om direct om de plaat heen te doen (PVC kan de plaat aantasten en is ook niet anti-statisch, eerder het tegenover gestelde :))

• Raymond
leipie schreef op 14 november 2002 @ 01:32:
[...]

Probleem is meestal dat dat beschermhoezen zijn die weer om de buitenhoes heen gaan. Die zijn van PVC en zijn ongeschikt om direct om de plaat heen te doen (PVC kan de plaat aantasten en is ook niet anti-statisch, eerder het tegenover gestelde :))

hmm, dat weet zo niet meer uit het hoofd :)
Maar je woont er vlak bij, eventjes kijken moet niet al teveel tijd kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE

LEiPiE

Topicstarter
woei!
gisteren eindelijk bij de Waaghals geweest hier in Enschede en wat denk je: ze hadden net gisteren een catalogus binnen gekregen van een importeur en ja wel! ze gaan Nagaoka's leveren, waarschijnlijk vanaf volgende week!

Nu nog een Knosti Disco Antistat (die bij hun niet eens zoveel duurder is dan Conrad's kloon!) en dan kan ikke aan de slag :)

ja ja, mega kick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

ik vraag me af, wat gebeurt er eigenlijk als je een statische plaat hebt?

hoor je dat als je hem afspeelt?
of trekt hij alleen stof aan?

[ Voor 13% gewijzigd door job op 27-11-2002 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ja dat hoor je, meen ik. Hij gaat knetteren, als ik me niet vergis (dat hoor je over de speakers)

En cool dat je dus die hoezen kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik denk dat statische electriciteit dus stof aantrekt, en dat lijkt me niet echt fijn voor het geluid... stof dr op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE

LEiPiE

Topicstarter
beide gevallen inderdaad:
- geknetter (ontladingen richting/bij 't element)
- meer stof (omdat dat nu eenmaal wordt aangetrokken)

Komende week es bellen of ze binnen zijn en op welke manier ze de Knosti Disco Antistat kunnen leveren (het schijnt dat ie bij hun niet veel duurder is dan de platenwasser van de Conrad). De hoezen zijn namelijk bedoeld om de platen na een wasbeurt in te doen, aangezien de hoezen sowieso van binnen ook vies zijn (sommige hebben niet eens een binnenhoes helaas).

[ Voor 2% gewijzigd door LEiPiE op 01-12-2002 17:37 . Reden: tiepvaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE

LEiPiE

Topicstarter
mmmz, kick nodig... (ja, lang geleden, tijd niet meer mee bezig geweest, maar heb nu een Knosti Disco Antistat :))
Waaghals heeft ze uiteindelijk niet in 't assortiment opgenomen en kan ze ook niet leveren.

Dus nogmaals: iemand een idee waar ik de Nagaoka no 102 sleeves vandaan kan halen?

Heb nu een setje van die papieren hoezen met antistatische plastic binnenkant, maar 't bevalt nu al niet. Daarnaast wil ik wel graag de originele inner sleeves bewaren, maar niet los van de plaat, die Nagaoka's passen in elke inner sleeve.

Ik ben in ieder geval van plan naar de Mega platen & cd beurs te gaan op 22 of 23 november, maar een vast adres zou wel handig zijn.

(ja, ik kan ook op de beurs voldoende hoezen halen (als ze ze hebben!), maar aan zo'n 17 euro per 50 kom ik dus al aan 100 euro om alleen al m'n huidige verzameling te voorzien van nieuwe hoezen en aangezien ik op de beurs ook wel weer minimaal 50 lp's zal halen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Heb je al wel contact opgenomen met de importeur? Lijkt me wel dé manier om er achter te komen of er in Nederland on-line wordt verkocht of dat er een dealer in de buurt zit. Anders wordt het toch echt het buitenland vrees ik. Hoeveel kost die Knosti trouwens als ik vragen mag?
Pagina: 1