Waarom zou je dan de grootte moeten begrenzen op 32 GB ?Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 20:12:
ik moet tijdelijke backup maken van HD
Wees even duidelijk met je antwoorden anders wordt het moeilijk om je te helpen ...
-
en wat ben ik met onzichtbare partitie van 8GB? ik heb een oudere pc waarvan ik de bios niet kan upgraden. maar ik kan er wel een HD aanhangen van max 32 GB. bij maxtor disk van 40GB kan ik deze limiteren tot 32GB. Nu wil ik het zelfde doen met WD 400, maar weet iemand of dit mogelijk is... en hoe moet ik dan mijn jumpers zetten?
jumpertje op de achterkant zetten...
Zie je harddisk voor aanwijzingen
Zie je harddisk voor aanwijzingen
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
gewoon eraan hangen als slave...dan ziet ie m vanzelf en begrenst ie m vanzelf tot 32gig..was bij mij oude p3 500@560 ook zag m automatisch
-=- specs mp3pc -=- specs server -=- specs workstation -=-
Wat wil je nou precies doen ?
In een oudere PC hangen en een backup maken van de data en daarna weer de harddisk er uit of wat ?!?!?!
In een oudere PC hangen en een backup maken van de data en daarna weer de harddisk er uit of wat ?!?!?!
-
idd op de pc staan bedrijfsgegevens op en we willen een upgrade van de software doen. maar we willen de originele disk bewaren zodat als er iets mis loopt, wa kunnen terug grijpen naar de oude disk
Ik geloof niet dat WD schijven die handige "limit capacity" jumper instelling hebben. Is het niet mogelijk gewoon even een wat kleinere schijf te regelen, zeg maar (overigens hoe groot moet hij zijn)?
http://support.wdc.com/techinfo/general/jumpers.asp
Hier zie je bij Figure 3 wel de AC (alternate Capacity) jumper settings, bevelen ze echter alleen met EZ bios installatie aan. Voor dual slave heb je dus de eerste twee jumpers plaatsen vanaf de voedingsconnector gezien. Ik zou het gewoon even proberen.
http://support.wdc.com/techinfo/general/jumpers.asp
Hier zie je bij Figure 3 wel de AC (alternate Capacity) jumper settings, bevelen ze echter alleen met EZ bios installatie aan. Voor dual slave heb je dus de eerste twee jumpers plaatsen vanaf de voedingsconnector gezien. Ik zou het gewoon even proberen.
En heb je toegang tot een netwerk vanaf die oude PC ?
En kijk anders eens bij WD voor een tooltje waarmee je die harddisk in oude PC's aan de gang kan krijgen.
En kijk anders eens bij WD voor een tooltje waarmee je die harddisk in oude PC's aan de gang kan krijgen.
-
En toch vind ik dat je dat wel even zélf had kunnen uitzoeken op de WDC site
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()