Ik heb een vraag mbt mijn rechten op de werkplek. Ik heb via mijn werkgever een e-mail adres gekregen. Dit e-mail adres bestaat uit mijn doopnamen.achternaam @ bedrijf.nl. Nu werken er meerdere mensen op de werkvloer en deze hadden ook mijn inlog gegevens zodat het bedrijf, afdeling specifieke, e-mails alleen naar mijn adres hoefde te sturen. Daar heb ik natuurlijk een klacht over ingedient. Maar aangezien ik dit adres niet gebruikte voor mijn werk (behalve afdeling specifieke mailtjes) heb ik het maar even zo gelaten. Nu, anderhalf jaar later, heb ik het wachtwoord veranderd (na vescheidene waarschuwingen naar mijn chef).
Het probleem is nu dat men, doormiddel van kleine "dreigementen", mij wil verplichten mijn adres weer toegankelijk te maken voor mijn colega's, die ik weet niet wat willen/kunnen doen onder mijn naam.
mijn vraag is dus. Wat zijn mijn rechten mbt het afschermen van mijn adres. Wie is aansprakelijk voor eventueel misbruik/criminele handelingen via mijn adres. en waar ik op het web informatie kan vinden.
Het probleem is nu dat men, doormiddel van kleine "dreigementen", mij wil verplichten mijn adres weer toegankelijk te maken voor mijn colega's, die ik weet niet wat willen/kunnen doen onder mijn naam.
mijn vraag is dus. Wat zijn mijn rechten mbt het afschermen van mijn adres. Wie is aansprakelijk voor eventueel misbruik/criminele handelingen via mijn adres. en waar ik op het web informatie kan vinden.