rechten mbt e-mail adres op je werkplaats

Pagina: 1
Acties:

• biomechanical
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Ik heb een vraag mbt mijn rechten op de werkplek. Ik heb via mijn werkgever een e-mail adres gekregen. Dit e-mail adres bestaat uit mijn doopnamen.achternaam @ bedrijf.nl. Nu werken er meerdere mensen op de werkvloer en deze hadden ook mijn inlog gegevens zodat het bedrijf, afdeling specifieke, e-mails alleen naar mijn adres hoefde te sturen. Daar heb ik natuurlijk een klacht over ingedient. Maar aangezien ik dit adres niet gebruikte voor mijn werk (behalve afdeling specifieke mailtjes) heb ik het maar even zo gelaten. Nu, anderhalf jaar later, heb ik het wachtwoord veranderd (na vescheidene waarschuwingen naar mijn chef).
Het probleem is nu dat men, doormiddel van kleine "dreigementen", mij wil verplichten mijn adres weer toegankelijk te maken voor mijn colega's, die ik weet niet wat willen/kunnen doen onder mijn naam.
mijn vraag is dus. Wat zijn mijn rechten mbt het afschermen van mijn adres. Wie is aansprakelijk voor eventueel misbruik/criminele handelingen via mijn adres. en waar ik op het web informatie kan vinden.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Lijkt mij dat het aan jouw toegewezen emailadres niet voor anderen toegangelijk mag zijn.

Ik kan me wel een situatie voorstellen waarin het niet echt handig is (ziekte e.d.). Daar zou de netwerkbeheerder of degene die het beheer heeft over de emailadressen kunnen ingrijpen.

ARME AOW’er

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 09:03

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Als de account op jouw naam staat ben je er ook hoofdelijk voor aansprakelijk, en heb je in de meeste bedrijven zelfs de plicht om de logingegevens strikt persoonlijk te houden.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens mij ligt het gewoon aan de policy van het bedrijf, als de OR hiermee akoord is gegaan dan is er vrij weinig aan te doen. Zeker als er ook gewoon gezegt is dat het mailadres net voor persoonlijk gebruik gebruikt mag worden.....

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Duracell schreef op 13 november 2002 @ 20:15:
Als de account op jouw naam staat ben je er ook hoofdelijk voor aansprakelijk, en heb je in de meeste bedrijven zelfs de plicht om de logingegevens strikt persoonlijk te houden.
Inderdaad want wie zal er in het geval van accountsmisbruik worden aangepakt? Juis, de houder van het account. Ik zou gewoon voet bij stuk houden en de login niet geven, bij harde dreigementen zou ik het hogerop spelen.

Een emailadres op naam is privé en daar mag niemand zonder reden bij, hier is toestemming voor nodig of op verdenking van misbruik mag er een derde in het account. Laat die kerel maar met een goede reden komen, eerder hoef je de login niet vrij te geven.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het lijkt me nogal een "knullig" bedrijf..........

een account extra aanmaken voor "de afdeling" is een peuleschil.
jullie heben zeker geen admin ofzo rondlopen?

Iperf

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49
fish schreef op 13 november 2002 @ 20:28:
het lijkt me nogal een "knullig" bedrijf..........

een account extra aanmaken voor "de afdeling" is een peuleschil.
jullie heben zeker geen admin ofzo rondlopen?
Een account? een enkel aliasje is al voldoende :)

• biomechanical
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Tja, ik heb het al besproken met een van de systeembeheerders. Maar die hebben gemeld dat ze dat niet mogen van boven af ( de systeembeheerders vallen onder een andere afdeling c.q. directeur)
Ik heb al geprobeert het hoger op te spelen (doormiddel van een brief) maar daar heb ik geen reactie op gekregen. de directrice van dit gebouw wilt (of kan) zich er niet mee bemoeien.
Maar is er nergens op het web enige informatie te vinden. ik zou daar erg mee geholpen zijn. Ik heb maar tot morgen 08.30u dus eventjes naar een rechtswinkel oid is niet mogenlijk
Pagina: 1