tis nogal een vaag probleem
we zitten in een huis met 5 computers. 2* XP en 3*98. Mijn huisgenoot heeft een nieuwe computer met XP erop en die krijgt niet het juiste IP adres en kan dus niet op he netwerk. De instellingen zijn allemaal hetzelfde als die ander XP machine. Heeft alleen een onboard LANkaart (ADSL via BabyXL). We maken gebruik van een switch
we hebben het volgende geprobeerd:
- andere computer op zijn netwerk kabel --> ging prima
- andere lankaart erin (hetzelfde merk als switch en andere LANkaarten) -->nix
- zijn computer aan het netwerk van de winkel gehangen --> deed het, verder geen hulp van die gasten
- lampje op de kaart brand
- drivers kaart opnieuw geinst
- firewall van XP zelf en zonealarm uitgezet
- instellingen staan op automatisch IP en DNS
- XP opnieuw geinstaleerd
tgekke is hij heeft het een tijdje gedaan (hoe?? bij toeval denk ik). hij deed het op een losse kabel daar hebben we de stekker afgeknipt om m door een buis te trekken, stekker er op --> nix
- bij de status van de LANverbinding staat dat ie alleen pakketten verzend en niet ontvangt
heeft iemand van jullie een idee wat we moeten doen??
thanx
peter
we zitten in een huis met 5 computers. 2* XP en 3*98. Mijn huisgenoot heeft een nieuwe computer met XP erop en die krijgt niet het juiste IP adres en kan dus niet op he netwerk. De instellingen zijn allemaal hetzelfde als die ander XP machine. Heeft alleen een onboard LANkaart (ADSL via BabyXL). We maken gebruik van een switch
we hebben het volgende geprobeerd:
- andere computer op zijn netwerk kabel --> ging prima
- andere lankaart erin (hetzelfde merk als switch en andere LANkaarten) -->nix
- zijn computer aan het netwerk van de winkel gehangen --> deed het, verder geen hulp van die gasten
- lampje op de kaart brand
- drivers kaart opnieuw geinst
- firewall van XP zelf en zonealarm uitgezet
- instellingen staan op automatisch IP en DNS
- XP opnieuw geinstaleerd
tgekke is hij heeft het een tijdje gedaan (hoe?? bij toeval denk ik). hij deed het op een losse kabel daar hebben we de stekker afgeknipt om m door een buis te trekken, stekker er op --> nix
- bij de status van de LANverbinding staat dat ie alleen pakketten verzend en niet ontvangt
heeft iemand van jullie een idee wat we moeten doen??
thanx
peter