[javascript + iframe]

Pagina: 1
Acties:

• Zynth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 15:30
Ik wil graag met javascript, zodra er bijvoorbeeld een mouseover-event bij iets komt, een tekst laten verschijnen op en stukje pagina.
Sommige menu's hebben dat bijvoorbeeld;
als je over een menuitem zweeft, komt er boven het menu een tekstje met uitleg over het menuitem te staan.

Ik wilde dat doen door bovenin mijn pagina een IFRAME neer te zetten,
en die dan met javascript volschrijven bij een mouseover event van mijn menu.
Maar het probleem is dat een IFRAME op een of andere manier zich niet wil gedragen in een tabel.
Als ik <td><IFRAME .......></td> ergens neerzet, laat internetexplorer mijn pagina maar tot daar aan toe zien; de rest is gewoon weg.

Is er een manier om een IFRAME toch in een venster te krijgen?
of heeft iemand een beter idee hoe ik met javascript ergens op een vaste plek op het scherm een tekstje te laten verschijnen?

Verwijderd

div?

Style: block
Style: none

?

• Zynth
ehm...
ik ben absoluut geen newbie,
maar van je antwoord snap ik niks :?

Verwijderd

Ik ben ook geen javascript CSS guru... :) Kijk eens naar zijn vraag en het antwoord:
http://www.experts-exchan...avaScript/Q_20343803.html

Verwijderd

Ik zou het niet met iframes doen maar met div jes (zoals mijn voorganger ook beoogt denk ik).
Die geef je standaars als style mee: display:none;

en on de mouse over: display:block;

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2002 19:55 . Reden: telaat ]

Verwijderd

Ik denk dat je de verkeerde oplossing kiest bij je probleem. Iframes zijn verschrikkelijk handig en ik gebruik zo ontzettend veel, alleen werken ze heel slecht onder Mozilla qua rendering met andere elementen en beschikbare ruimten.

Wat je kunt doen is het positioneren van een layer op de plek die jij wenst, en deze dmv innerHTML hetzij innerText volgooien met wat jij wilt dat er in kmt. :)

<style type="text/css">
#JeLayer{position:absolute;top:10px;left:10px;display:block;}
</style>
<div id="JeLayer"></div>
<span title="laad deze tekst in de layer" onclick="document.getElementById('JeLayer').innerText = this.title">klik hier maar op</span>

• Zynth
hmm... dat laatste werkt inderdaad wel lekker :)
erg overzichtelijk is het niet, maargoed.

Is het trouwens ook mogelijk om dat layer niet absoluut te positioneren, maar om hem in een tabel-cel te zetten?

Verwijderd

Zynth schreef op 13 November 2002 @ 20:02:
hmm... dat laatste werkt inderdaad wel lekker :)
erg overzichtelijk is het niet, maargoed.

Is het trouwens ook mogelijk om dat layer niet absoluut te positioneren, maar om hem in een tabel-cel te zetten?
Ja, en nu wil ik niet lullig zijn, maar dat staat in hoofdstuk 1; omgaan met layers. position:relative gebruik je dan. Of je laat hem weg, dan wordt automatisch relative gebruikt.

• Zynth
excuses...
Als ik geen n00b ben,
moet ik me idd ook niet zo gedragen :P
Pagina: 1