Beste lezer,
Ik heb voor mijn thuis netwerk van 3 computers een gateway aangeschaft.
Nou moet ik binnen kort verhuizen, en neem ik hem nog niet direct in gebruik, maar toch heb ik twee vragen waarop ik het antwoord niet uit de netwerk tutorial van tweakers kon halen.
Ik moet om @home kabel internet te kunnen gebruiken een vaste computer naam,
namelijk FF45765-A en de werkgroep @home instellen.
Ik wil echter mijn gateway ook als DNS Server gaan gebruiken, en dan moet je active directory gaan gebruiken, een domein dus, nou is de computernaam het probleem niet, maar eh........de werkgroep @home is dan dus weg, werkt het dan wel ??
De tweede vraag heeft ook met de server te maken, ik moet namelijk de Domain name servers van @home instellen in wingate, dat op de server geinstalleerd is.
Hoe vind ik de instellingen ??
Even voor de goede orde, dis is mijn gateway/server config
Intel Pentium II 266Mhz 512K Cache
2 x Maxtor 30 Gig 7200 Rpm
256 MB Ram 266Mhz
Intel Se A3 8Mb Video AGP
2 x E-Tech 10/100Mbit Netwerk Interface Card
De eerste netwerkkaart heeft een verbinding met @home, en de ander zit aan mijn netwerk.
P.S. kan ik voor bijde nic's een ander ip nummer instellen ??
Ik heb voor mijn thuis netwerk van 3 computers een gateway aangeschaft.
Nou moet ik binnen kort verhuizen, en neem ik hem nog niet direct in gebruik, maar toch heb ik twee vragen waarop ik het antwoord niet uit de netwerk tutorial van tweakers kon halen.
Ik moet om @home kabel internet te kunnen gebruiken een vaste computer naam,
namelijk FF45765-A en de werkgroep @home instellen.
Ik wil echter mijn gateway ook als DNS Server gaan gebruiken, en dan moet je active directory gaan gebruiken, een domein dus, nou is de computernaam het probleem niet, maar eh........de werkgroep @home is dan dus weg, werkt het dan wel ??
De tweede vraag heeft ook met de server te maken, ik moet namelijk de Domain name servers van @home instellen in wingate, dat op de server geinstalleerd is.
Hoe vind ik de instellingen ??
Even voor de goede orde, dis is mijn gateway/server config
Intel Pentium II 266Mhz 512K Cache
2 x Maxtor 30 Gig 7200 Rpm
256 MB Ram 266Mhz
Intel Se A3 8Mb Video AGP
2 x E-Tech 10/100Mbit Netwerk Interface Card
De eerste netwerkkaart heeft een verbinding met @home, en de ander zit aan mijn netwerk.
P.S. kan ik voor bijde nic's een ander ip nummer instellen ??