Toon posts:

hoe dma voor dvd speler aanzeten in winxp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een dvd speler in mijn pc zitten een accer 16x40. maar als ik nu in winxp een dvd probeer te spelen lukt dit niet 100% vloeiend. wat gezien mijn spec`s makelijk moet luken. maar ik heb in win xp dma proberen aan te zetten maar dit lukt alleen voor de brander en voor de dvd geeft hij aan dma indien beschikbaar
huidige overdrachts modus : piomode. ik heb ook het tooltje van power dvd al geprobeerd dit leverd beide geen resultaat op wie o wie kan mij helpen met dit probleempje. tevens heb ik geprobeerd om de dvd te verwijderen uit aparaatbeheer en hem vervolgens opnieuw toe te voegen door de pc op nieuw op te strarten. maar ookk dit mocht niet baten.

tevens een tweede vraag kan je dvd met de bovengenoemde drive afspelen op een intel celie 400 met 128 mb ram. en dat via een 8 mb speedstar kaart naar de tv out gaat dat lukken of is tie te traag.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

dvd moet kunnen. een divx niet daar is je pc niet snel genoeg voor.

over het dma. heb je dma wel geactiveerd in je bios?
zet de brander eens op een ander ide kanaal. wil soms ook nog wel eens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
ja want de brander doet hij het wel op dma. en hij heft vroeger altijd keurig gewerkt in dma. in de zelfde setup behalve win xp.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
En je nieuwste chipset drivers kan ook het probleem zijn.
Heeel misschien je videokaart de bottleneck maar kan ik me haast niet voorstellen :)

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
tweakduke schreef op 13 November 2002 @ 19:28:
En je nieuwste chipset drivers kan ook het probleem zijn.
Heeel misschien je videokaart de bottleneck maar kan ik me haast niet voorstellen :)
ook al gefixt

• Gianni Rombios
  • Niet online
Acer DVP-1640A evt 1640A2: This is a Pioneer DVD-115 evt 116 OEM drive : Hier al naar op zoek geweest (firmware e.d.)? Wat heb je voor moederbord, niet een heel vaag ding zoals een BXpro o.i.d. hoop ik?

Verwijderd

Topicstarter
staat bij de specs is een msi 6380 op de kt266 chipset

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

damster schreef op 13 November 2002 @ 19:25:
dvd moet kunnen. een divx niet daar is je pc niet snel genoeg voor.

over het dma. heb je dma wel geactiveerd in je bios?
zet de brander eens op een ander ide kanaal. wil soms ook nog wel eens helpen.
divx kan wel op zijn specs, joh!
op een cel 466 kan t makkelijk en ik heb zelfs een divx gekeken op een P II 233 :D

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Topicstarter
Okyah schreef op 13 November 2002 @ 21:00:
[...]

divx kan wel op zijn specs, joh!
op een cel 466 kan t makkelijk en ik heb zelfs een divx gekeken op een P II 233 :D
ook dvd met een bijna dvd kwaliteid dus 700 mb @1,5 uur das goed nieuws maar nu mijn dvd nog aan de praat helpen

• Gianni Rombios
  • Niet online
Sorry Chefke ik knoopte het aan vraag twee vast (Celeron 466). Heb je gekeken naar firmware en de precieze versie van je DVD drive?

Verwijderd

Topicstarter
Gianni Rombios schreef op 13 november 2002 @ 21:04:
Sorry Chefke ik knoopte het aan vraag twee vast (Celeron 466). Heb je gekeken naar firmware en de precieze versie van je DVD drive?
nee maar ik heb al gemeld dat de dvd drive goed heeft gewerkt in het systeem wat op mijn spec`s lijstje staat dus die t bird en daar zit hij nu ook in.
maa onder me en win 98 deed hij het altijd goed maar met xp bagger

• Da_Jackal
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-01 15:05
Is een bekend probleem in WinXP. Oplossing:

Voor uitleg over hoe en waarom DMA wordt uitgeschakeld zie de Microsoft website:

http://www.microsoft.com/hwdev/tech/storage/IDE-DMA.asp

Indien Primary IDE Channel DMA uit staat:

Registersleutel IDE controller:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E96A-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Registersleutel Primary IDE Channel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E96A-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\0001

Als DMA uit staat is de waarde van de sleutel 'MasterDeviceTimingModeAllowed':

0x00000001

Voor DMA aan moet de waarde van de sleutel 'MasterDeviceTimingModeAllowed' zijn:

0xffffffff

Handig is om de registersleutel 'HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E96A-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}'
als de instellingen goed zijn te exporteren naar een .reg bestand en dit .reg bestand iedere keer bij opstarten van de PC te laten uitvoeren.

[ Voor 0% gewijzigd door Da_Jackal op 13-11-2002 21:14 . Reden: 1e regel vergeten ]

Verwijderd

Topicstarter
een korte uitleg is gewenst ik weet redelijk wat van pc`s maar dit gaat boven mijn pet. hij zit op de primare kabel als master de dvd..

• Gianni Rombios
  • Niet online
Heb je wel ook de controller weggegooid uit apparaatbeheer of alleen de dvd speler?

Verwijderd

Topicstarter
alleen dvd

• Da_Jackal
Ik d8 dat 't ook werkte om 'm op PIO modus te zetten -> reboot -> DMA modus -> reboot en 't moet weer op DMA staan. Ik zou 't niet zeker weten, maar je kunt 't proberen.

• Gianni Rombios
  • Niet online
7.rightclick the IDE channel appropriate to
your dvd-rom [for me it was the
secondary channel]
8.choose uninstall
9.after uninstalling, click Action in the toolbar
and choose 'Scan for Hardware Changes'

and you've got yourself DMA! (in ieder geval een of andere geluksvogel wel dus)

Verwijderd

Topicstarter
Gianni Rombios schreef op 13 november 2002 @ 21:17:
Heb je wel ook de controller weggegooid uit apparaatbeheer of alleen de dvd speler?
winende tip hij doet ut weer ff ding wegpleuren en opnieuw rebooten en hij doet ut weer. ik dank uw hartelijk en ook alle andere users die en poging gedaan hebben me te helpen.

• Da_Jackal
Als ik jou was zou ik nu ff de registersleutel:
'HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E96A-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}'
exporteren naar een .reg bestand. Als 't je weer gebeurt dat dma uit gaat, dan kun je 'm weer op dma zetten door ff op dat bestand te dubbelklikken.
Registersleutel exporteren kun je met regedit.

Verwijderd

Topicstarter
hoe doe je dat?????
Pagina: 1