Toon posts:

Snelheid RAID driver-afhankelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb net een Abit KT7-Raid besteld samen met 2 Maxtor DiamondMax 20GB ATA-100 7200rpm. Nu las ik uit de review van Tweakers.net dat deze 2 schijven het niet echt zo schitterend doen in Raid 0 configuratie.

Nu rezen volgende vraagjes bij me op:
1) is Raid eigenlijk software-afhankelijk, maw. als nieuwe drivers uitkomen, zal de configuratie dan beter/slechter presteren? Kan de Raid-controller 'geflashed' worden?
2) heeft iemand ervaringen met deze raid combinatie (abit kt7-raid en Matrox)?

Bedankt voor jullie eventuele reacties,

McBain

Verwijderd

1) is Raid eigenlijk software-afhankelijk, maw. als nieuwe drivers uitkomen, zal de configuratie dan beter/slechter presteren? Kan de Raid-controller 'geflashed' worden?

Volgens mij wel er worden juist nieuwe driver gereleased om fouetn er uit te halen of juist voor meer snelheid. En een raidcontroller kan idd geflashed worden.

2) heeft iemand ervaringen met deze raid combinatie (abit kt7-raid en Matrox)?

neej sorry heb promise (gelukkig) met western digital.

ps. tis trouwens maxtor voor hdd's en matrox voor vid cards.

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

1) flashen kan, zelf laatst nog gedaan voor nwe firmware. Zitten praktisch, net als bios, altijd wel verbeteringen in.
Snelheid is niet alleen van raid controller afhankelijk, ook van bekabeling, cache op HDD en HDD rpm en Gb per plaat.

2) Collega heeft Abit KT7-raid met 2x Maxtor HDD's (heb 'm hier naast me staan voor DPC) en loopt strak als een garnaal!! erg goed en stabiel ;)

specs | 3360wP met SE3000