buff-in en buff-out met flop kopieren?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Topicstarter
Toch ff checken voor er misschien blocks verloren gaan, heeft er iemand ervaring met de volgende twee opstellingen:

1) Ik draai thuis twee compu's waarvan de ene op internet is aangesloten en de andere via een share over het interne netwerk de directory kan lezen/schrijven waarin de buff-in/out files van de eerste compu staan. Omdat ik geen proxy draai wil de clients dus gebruik laten maken van dezelfde buff-in/out files, kan dit zomaar?

en

2) Op m'n werk heb ik twee proliant 800's staan die helaas niet in het netwerk hangen. Om deze bakkies toch te gebruiken heb ik op een machine die wel op internet kan een dikke buff-in file vol laten lopen, deze op flop gezet, op 1 van de proliants gekopieerd en deze is aan het rekenen geslagen. Voor de tweede machine heb ik dit herhaalt. Om de resultaten op sturen wil ik de buff-out files terug op floppy zetten en deze weer naar de internet machine kopieren in de dnet client directory zodat de client ze oppakt en lekker verstuurd. Vervolgens natuurlijk het truukje herhalen voor de tweede machine. Werkt het zo simpel als ik denk?

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• brilsmurf
  • Laatst online: 14:59
ja
ik doe het ook zo met een paar comps
(zowel meerdere comps op 1 client als werken met floppy's)

• RobzQ
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Topicstarter
phanks.. morgen flushen dus helaas wachten toch dinsdag om de resultaten te aanschouwen:
http://stats.distributed.net/rc5-64/psearch.php3?st=robzq@zqcentral.com

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• squaddie
  • Laatst online: 18:15
1) Om van dezelfde buffers gebruik te maken moet je de tweede client de remote buffers (configmenu -> buffer and buffer update options -> remote buffer directory) instellen op de directory van de eerste. Onder win9x de directory op de eerste machine delen en op de tweede een drive-letter er aan toekennen. Daarna simpel weg de drive-letter aangeven bij de tweede client.

2) De buff-out hernoemen, deze op diskette zetten (verplaatsen), deze copieren naar de directory van client (die met het internet verbonden is). En dan een dosprompt (in de client-directory) openen en typ: dnetc -import [naam] en de units zijn geimporteerd.

PS Dit kan ook met de buff-in gebruikt worden.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• brilsmurf
Ik doe het gewoon met copy/paste in windows, dan herbenoemen, flushen
idem buff-in

als je met meer comps 1 client kan bereiken (nerwerk) kun je die gewoon per computer opstarten van dezelfde client. Als je daar met dnetc -import meerdere buff-ins inpompt (is de enige manier voor mij om onbeperkt grote buff-ins te maken)kun je m lekker door laten lopen.
Heb zo 15 computers op 1 client staan zonder van remote ed gebruik te maken.
(de logfile groeit wel snel lol)

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 14:38
Brilsmurf> Hoe installeer je dat dan?
Door op elke computer dnetc.exe -install uit te voeren?

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-05 10:56
RobzQ: Aan de stats bij D.net te zien werkt het :)

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:31
Hoef je dan niet te installeren, gewoon op een PCtje installeren, en op de andere dnetc opstarten b.v. via het startmenu. Doe ik ook, en werkt perfect. Alleen de logfile heb ik nu maar op fifo gezet omdat hij een beetje te snel groeide. (ruim 1 Mb/dag :) )

[removed]

• dyna18
Hoe is het mogelijk, om naar een buff-in bestand te verwijzen via een netwerk (zonder een netwerk-verbinding op een drive-letter te plaatsen).

Ik bedoel, wat is precies de verwijzing die je in moet voeren, als bijv het bestand 'buff-in' op computer 'Pietje' in de dir 'dnetc' staat?

pietje//netc/buff-in
?? klopt dit misschien

hopelijk weet iemand dit

Verwijderd

\\pietje\netc\buff-in

op een windows netwerk tenminste :)

Zelf doe ik het precies andersom, alle compu's hebben Internet toegang en mogen op hun C schijf voor de buff-in's en out's zorgen, maar ik draai de dnetc.exe en .ini vanaf een netwerkschijf zodat ik maar 1 .exe hoef te updaten als ik een nieuwere versie wil installeren, lekker makkelijk :) Alleen moet ik er nog wel wat op verzinnen om op elke compu die service weer te starten (doe ik nogsteeds met een mooi netwerktooltje maar dat scheelt weer 50 keer klikken ofzo). Er draait overal wel NT gelukkig, geen 9x. Linux zou nog mooier zijn, dan kan je het echt makkelijk scripten om alle clients te updaten en te herstarten.

• brilsmurf
dyna18>Ik heb in mn eigen directory op het netwerk de koe geplaatst.
Met elke computer op mn werkplek kan ik die directory bereiken.
Door nu simpelweg 1 voor 1 met die computers naar die directory te gaan en (dezelfde)dnetc.exe aan te klikken, gaat ie op die computer draaien.
Zo maken ze dus ook allen gebruik van dezelfde buff -in en buff -out.
Op de computers zelf staat dus niks, als ze opnieuw opgestart worden is er geen spoor meer te bekennen. (Zul je wel weer opnieuw naar die directory moeten gaan voor opnieuw opstarten).

• dyna18
misschien is het handig dat ik ff uit probeer te leggen wat ik probeer te bereiken.

Bij mijn vader op het werk, hebben ze een netwerk van win9x computers. 1 heeft internet toegang. De bedoeling is natuurlijk, om het zo te installeren dat er verder geen onderhoud nodig is, en dat het automatisch opstart wanneer een computer wordt aangezet. Verder is het zeer gewenst, als het zo verborgen mogelijk gedraaid wordt >:-)
Probleem is verder nog, dat de comp. met internet niet altijd aan staat.

Nou zat ik te denken, om op elke computer een dnet client te installeren op deze manier: 'dnetc.exe -install'. In de instellingen, zou dan moeten staan dat hij de buff-in van de internetcomputer gebruikt.

De client op de internetcomputer, is dan iets ander geconfigureerd. Deze zou dan zo vaak mogelijk moeten 'fetchen en fluschen'.

Klopt dit zo een beetje?
Zijn er handigere methoden?

• Vleermuis
  • Laatst online: 03-12-2025
Nou we hier toch over bezig zijn.
Je kunt ook via je mail-adres een buff-in aanvragen bij distributed, maar hoe ging dat ook al weer?

• DSmarty
  • Niet online
Je stuurt een Emailtje naar fetch@distributed.net met de volgende inhoud:
numblocks=2000
blocksize=31

• DSmarty
  • Niet online
Ik draai zelf met 30 machines op een Novell 4.11 netwerk. In het systemloginscript start ik dnetc.exe vanaf een netwerkschijf op met gemeenschappelijke buff-in en buff-out
Een update is zo heel makkelijk uit te voeren.
Verder heb ik een batch draaien die elk uur de buff-in en buff-out unlocked, soms staat het bestand namelijk nog gelocked als een compu is gecrashed, en kan niemand anders er meer bij.
Pagina: 1