xs4all adsl frustraties verhaal deel 2

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 10:48
gesloten topic: xs4all adsl frustraties verhaal!

even ten eerste een bericht voor Cutebritney: waarom sloot je mijn topic?

ten tweede: mijn modem is nog gewoon goed, dus HOEF niet eens garantie te hebben: zie punt 3:

3e punt : ik heb mijn xs4all account laten testen door iemand met een goede (lees nooit getweakte) modem en een open poort 21 bij planet. en wat bleek met mijn XS4all account is poort 21 geblokt!!!

oh oh oh wat is XS4ALL toch goed! en wat ligt het toch aan mijn getweakte modem ;) zo zie je ook hun maken dus fouten... Ik ben benieuwd wat ze er aan gaan doen.

oja hieronder even hoe en wat in het vorige topic dat hier staat: xs4all adsl frustraties verhaal!

het begin van het verhaal:

ik heb een xs4all basic adsl acount 512/128 en had de modem van kpn getweakt en dit ging goed totdat ik wat ging rommelen met dhcp en toen kon ik opeens geen server meer draaien op poort 21 me ftp dus... ik helemaal terug tweaken en bleek dat ik met gewoon inbellen ook een dichte poort 21 had :S

toen ben ik maar eens gaan meelen naar xs4all of deze de poorten blokt: "nee meneer wij blokkeren geen enkele poort" was het antwoord

ik balen want dacht dat ik me modem had vernacheld nu ik helemaal moeilijk gedaan met KPN en wat blijkt nu ik een maand later inbel via een planet account van een vriend van me: POORT 21 open!!!! ARRRGGHHH

ik ben altijd tevreden xs4all gebruiker geweest maar als ze dit niet snel voor me gaan verklaren en goedzetten ga ik moeilijk doen...

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

zoals al eerder was gezegt je hebt waarschijnlijk iets niet goed gedaan met flashen :)
en dat flashen heeft xs4all niet voor je gedaan dus om hun de schuld ervan te geven 8)7

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• savale
ok mijn excuses daarvoor: en idd ik had meteen de neiging een nieuwe te openen omdat er duidelijk geen reden voor was :) maar ja misschien wil deze of gene dit topic sluiten en het vorige weer openen dan? of een goede reden geven dat het topic dicht moest

• savale
chucky666 schreef op 13 November 2002 @ 18:54:
zoals al eerder was gezegt je hebt waarschijnlijk iets niet goed gedaan met flashen :)
en dat flashen heeft xs4all niet voor je gedaan dus om hun de schuld ervan te geven 8)7
ehm maakt niet uit welk modem ik gebruik maar die poort blijft dicht... :( dus ligt niet aan mijn modem: lees verhaal aan t begin van dit 2e topic

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
savale schreef op 13 november 2002 @ 18:55:
ok mijn excuses daarvoor: en idd ik had meteen de neiging een nieuwe te openen omdat er duidelijk geen reden voor was :) maar ja misschien wil deze of gene dit topic sluiten en het vorige weer openen dan? of een goede reden geven dat het topic dicht moest
Er staat in het linkje dat ik jou gaf een advies als je het niet eens bent met het sluiten van je topic: mail de betreffende moderator.
Cutebritney dus.

Dus even mailen naar cutebritney@tweakers.net

dank.

• savale
larsemenneke schreef op 13 november 2002 @ 18:56:
[...]
Dus even mailen naar cutebritney@tweakers.net
done :)

------------------------------------------------------------------------
oja ik belde xs4all net even en het bleek dat ik een filter had aan staan. ik zojuist bekeken maar dit gaat niet om de poorten waar iki problemen mee heb :(
misschien maar weer even opnieuw bellen

De poorten die XS4ALL filtert:
Poort 137, 138 en 139, de Windows networking poorten.
Verkeer op deze poorten maakt uw computer kwetsbaar voor 'winnuken'. Bij winnuken stuurt iemand u verkeer via internet dat niet door het besturingssyteem van uw computer kan worden verwerkt. Dit resulteert in het vastlopen van uw computer. Dit gaat soms gepaard met een blauw scherm en een foutmelding, 'blue screen of death' genoemd. De poorten worden ook gebruikt voor bestands- en printerdeling. Op interne netwerken is dit een veelgebruikte functie, maar op internet maakt het uw computer kwetsbaar voor inbraak en het kraken van uw wachtwoorden.
Poort 31337, de standaard poort van 'Back Orifice'
Back Orifice is een programma dat uw gehele computer openstelt voor misbruik van buitenaf. Het programma kan zonder dat u ervan op de hoogte bent op uw computer zijn (mee)geinstalleerd. Back Orifice werkt ook met andere poorten, maar poort 31337 is de meest gebruikte.

Poort 12345, de standaard poort van 'NetBus'.
NetBus is een programma dat een computer op ongeveer dezelfde wijze als 'Back Orifice' openstelt voor misbruik door derden.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Ik weet het niet; maar volgens mij is dit wel duidelijk hoor:
Je hebt blijkbaar toch ergens een foutje gemaakt met het flashen. Het is iig niet goed gegaan.

Garantie claimen is gewoon niet netjes. Je hebt hem geflashed met een bios flash file die je niet hoort te gebruiken. Jou schuld dus dat hij kapot is.

Het heeft dus totaal niets met Xs4all te maken.
Om het toch nog maar even iets duidelijker uit te leggen:
Als het gewoon altijd goed werkt, en dan INEENS niet meer na het flashen van je modem, dan kan ik je met zekerheid zeggen dat de flash mislukt is.

En dan ligt het dus niet aan je ISP, in dit geval Xs4all.

Dit topic gaat weer op slot. Als je het met een nieuw/ander/geleend modem geprobeerd hebt, en het probleem bestaat nog steeds; dan kun je me mailen met een request voor het re-openen van je originele topic.

[edit]
Via mail heb ik van de topicstarter vernomen dat het opgelost is. Zijn poorten waren toch wel geblocket; aangezien er via winroute misbruik plaatsvond van zijn mailserver.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.