Toon posts:

Beeld te breed en scheef. Monitor Stuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 437 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mensen op het Forum,

Ik heb een Symphony - Multi Media (a.k.a. Pulsar)
Desktop van Packard Bell.

Packard Bell
Pentium 3 450 Mhz
64MB RAM
Voodoo3 2000
Mobo: Bora Pro

Ik heb dus problemen met mijn monitor. Namelijk ik was ff weg en zoals altijd ging mijn pc over 10 minuten in de schermbeveiliging stand. Maar toen ik terug kwam en op iets drukte ging dat weg ( zoals altijd ) en wat zag ik ? Heel erg BREED beeld, Heel groot. Heel scheef. Ik heb echter geprobeerd dit gewoon via de monitor weer terug te instellen maar Dat lukt niet. RECALL, DEMAGNETIZE, WIDTH en alle andere knopjes. HET LUKT GEWOON NIET.
Ik zit met een beeld die voluit Breed is en gewoon Er niet uitziet.

Ik heb Win Xp helemaal opnieuw geinstalleerd en nog steeds heb ik dit RAAR beeld. Zomáár !!!!!
Ik snap het niet ik heb alles gecontroleerd, Videokaart, Kabels en alles. Maar nog steeds dit ..... Beeld.
Please mensen HELP me a.u.b!!!!

packard Bell
Serial van Monitor: TGMN93454664

ALVAST BEDANKT !! IK HOOP DAT U MIJ ZO SNEL MOGELIJK KUNT HELPEN !!! :'(

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Bel de helpdesk van Packard Bell!!! 8)7

Verwijderd

Juiste drivers van je videokaart al geinstalleerd?

Verwijderd

Je monitor of je videokaart doen het niet goed. Maar bel je Packed Hell helpdesk maar.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb géén garantie meer. Ik heb alle drivers goed geinstalleerd en alles is goed. Maar beeldscherm niet. Als ik een screenshotje maak dan is het gewoon Normaal en recht, maar in het echt Wat ik hier achter mn monitor zie is waardeloos.

Verwijderd

Ik zie dat je windows XP en een voodoo3 hebt, deze combi zorgt vaak voor problemen. Wel raar dat ie het eerst wel altijd goed deed. Maar misschien is het het proberen waard om even windows 98 ofzo met bijbehorende drivers voor je voodoo kaart te installeren. Als ie het dan nog niet doet dan lijkt het er toch op dat je monitor kapot is. Succes ermee iig!

Verwijderd

probeer de monitor effe op een andere pc, kijk of ie het dan wel doet.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Beste wat je even kan doen is de monitor aan een andere pc hangen. Als het probleem daar hetzelfde is is het duidelijk dat het de monitor is. Als daar geen probleem is moet je het in de videokaart of in de drivers zoeken (ervan uitgaande dat je geen storende dingen bij je monitor hebt staan, zoals bijvoorbeeld een magneet). Geeft de monitor tijdens de post (dus voordat je het windows laadscherm ziet) ook al scheef beeld eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Ja als ik de pc opstart heeft het tijdens laden enz ook scheef beeld !! Dus dat betekend dan toch dat er iets mis is met de Monitor ?

Verwijderd

Topicstarter
Als er iets mis is met mn Monitor kan dat toch niet ZOMÁÁR OPEENS ? Ik gebruik hem al 3½ jaar zonder problemen maar nu opeens wel.

Als mn monitor stuk is is het toch helemaal niet meer gebruikbaar maar in dit geval kan je hem wel gebruiken maar Heel Breed en Groot.

Verwijderd

Ik zou toch ergens een ander PC-tje zoeken waar je hem aan kan hangen, dan weet je tenminste zeker of het aan je monitor ligt of nie. Nu kun je alleen maar speculeren over wat er mis mee is en daar kom je ook niet verder mee.

• Pollewob
  • Niet online
Ik weet niet veel van monitoren maar als ik het zo lees lijkt het erop alsof de afbuigmagneten (om de electronen te sturen zegmaar) van de monitor niet goed meer werken. Als dat het is kan je beter gelijk een nieuwe halen, het is het denk ik niet waard om te laten maken. En dat een monitor opeens kapot gaat is niet zo heel vreemd hoor :)

Btw ook ff de titel aangepast.

Verwijderd

Erg ligt niet iets bij de monitor in de buurt wat een magnetisch veld om zich heen heeft? (mobieltje bvb)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 18:44:
Erg ligt niet iets bij de monitor in de buurt wat een magnetisch veld om zich heen heeft? (mobieltje bvb)
Nee hoor helemaal niets.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik denk nu ook dat ie stuk is, maar ik heb nog steeds geen LEF om het aan mn ouders te vertellen. Ze gaan zeker meteen denken dat ik iets heb gedaan en dat ik hem zelf heb gemolt. Hoe kan ik nu bewijzen dat ik het niet heb gedaan ? want ik weet zeker dat ze weer mij de schuld gaan geven !

• Pollewob
  • Niet online
Ortega: Gebruik voortaan ajb de Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ipv 2 berichten kort achter elkaar te posten :)

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 13 November 2002 @ 18:51:
Ortega: Gebruik voortaan ajb de http://images.tweakers.ne...mages/icons/edit.gif-knop ipv 2 berichten kort achter elkaar te posten :)
Ok ik zal het voortaan doen ! :D

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 16:06
Heb je toevallig sinds een tijdje luidsprekers bij je computer neergezet?
Ja, ik heb al gelezen dat je zei dat je niks met een magnetisch veld in de buurt hebt staan, maar misschien had je je boxen over het hoofd gezien?

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

Topicstarter
Johny58 schreef op 13 november 2002 @ 18:54:
Heb je toevallig sinds een tijdje luidsprekers bij je computer neergezet?
Ja, ik heb al gelezen dat je zei dat je niks met een magnetisch veld in de buurt hebt staan, maar misschien had je je boxen over het hoofd gezien?
Ik heb die Boxen al ruim 2 jaar naast mn monitor en er gebeurde al 2 jaar niks. Zal het dan nu pas invloed hebben? Ik heb ook een DEMAGNETIZE knop op mn monitor en die helpt niet. Ik heb ze nu al ook weggehaald (boxen) maar nog steeds Scheef beeld.

(En ik durf het niet te vertellen aan mn ouders)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 18:50:
Ja ik denk nu ook dat ie stuk is, maar ik heb nog steeds geen LEF om het aan mn ouders te vertellen. Ze gaan zeker meteen denken dat ik iets heb gedaan en dat ik hem zelf heb gemolt. Hoe kan ik nu bewijzen dat ik het niet heb gedaan ? want ik weet zeker dat ze weer mij de schuld gaan geven !
hoezo :?
je monitor kan gewoon kapot gaan hoor :)
en het kan ook gewoon van het ene op het andere moment :(
daar doe je niets tegen.
en waarom zou je het niet durven te vertellen :?
het is een apparaat, en die gaan nu eenmaal stuk vroeg of laat.

* chucky666 (maar ik zou hem dus eerst aan een andere compu hangen om te zien of het wel echt de monitor is)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Je monitor lijkt me de boosdoender.... snap alleen niet dat je nog Windows XP opnieuw installeerd, lijkt me dat het daar niet veel mee temaken heeft.

* Redje heeft een hekel aan formatten en alles opnieuw installeren

Lijkt erop dat de geheugenfunctie v/d monitor niet meer lekker is.
Kan je het beeld nog wel resizen??

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kan je je refresh rate niet ff een keer een stukje omhoog gooien, bij mij helpt dat iedere keer wel weer :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel resoluties instelllen, maar hij doet verder niks blijft hetzelfde. helemaal scheef en te breed. :(

Verwijderd

Topicstarter
Hielkej schreef op 13 november 2002 @ 19:04:
Kan je je refresh rate niet ff een keer een stukje omhoog gooien, bij mij helpt dat iedere keer wel weer :)
Bedoel je dat 85hz. 65hz en enz. Ja ik heb die al ook uit geprobeerd. Maar het helpt niet ! :(

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 18:52:
[...]

Ok ik zal het voortaan doen ! :D
Langzame leerling zeker ?

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Pagina: 1