Toon posts:

[XP] 20% vd upstream standaard voor windows, hoe verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag!

Ik heb laatst van iemand gehoord dat windows standaard 20% van je upstream gebruikt voor sturen van data voor spyware en media player en stuff. Ik heb 16kb upload, dus 3,2 kb wordt door windows gebruikt?

Kun je dit veranderen? zo ja, kun je het terugbrengen naar 0%???

vriendelijke grtzzz leon

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 15:35

xos

Draaid eens een anti-spyware programma (ad-aware, http://www.lavasoftusa.com/) installeer een virusscanner en een firewall.

Als je dit gedaan hebt dan zal de overhead wel meevallen.

Verwijderd

ga nog maar eens vragen dan... want dit slaat gewoon nergens op...

xp reserveert wel bandbreedte >> search >> qos

edit: qos reserveert wel maar als je je netwerkkaart 10mbit en daar 20% van reserveert dan houd je nog superveel meer over dan je 16 kb up

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25
Is niet waar. Kijk maar eens bij je taskmanager en dan je "networking" tab.

Misschien zie je dat tabje alleen als je een netwerk kaart hebt, maar dan kan je ook een progje installeren die bijhoudt hoeveel er down en up gaat. Dan zie je vanzelf dat het niet waar is.

Volgens mij stuurt MS alleen maar info, als je bv met media player dingen doet, ik geloof dat er info wordt verstuurd over welke DVD je daarmee afspeelt e.d.
Maar ook dit zal zekere geen 20% van je up inpikken.

Strava

Verwijderd

Prulleman schreef op 13 november 2002 @ 18:02:
Volgens mij stuurt MS alleen maar info, als je bv met media player dingen doet, ik geloof dat er info wordt verstuurd over welke DVD je daarmee afspeelt e.d.
Maar ook dit zal zekere geen 20% van je up inpikken.
is dat zo? volgens mij nog niet maar zouden ze dat evt kunnen gaan doen...

Verwijderd

Het is 20% van je bandbreedte dus up en down, dit is the vinden in : uitvoeren - dan gpedit.msc - computerconfiguratie - beheersjablonen - QoS-paketplanner - reserveerbare bandbreedte.
Als je hier ben moet je hem inschakelen en dan staat er gelijk 20% deze doe je op 0% en dan opnieuw opstarten.
En voila.
S6

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25
Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 18:07:
[...]

is dat zo? volgens mij nog niet maar zouden ze dat evt kunnen gaan doen...
Kan ook :+
Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 18:17:
Het is 20% van je bandbreedte dus up en down, dit is the vinden in : uitvoeren - dan gpedit.msc - computerconfiguratie - beheersjablonen - QoS-paketplanner - reserveerbare bandbreedte.
Als je hier ben moet je hem inschakelen en dan staat er gelijk 20% deze doe je op 0% en dan opnieuw opstarten.
En voila.
S6
En scheelt dat dan ook echt??

Strava

Verwijderd

allemaal uit de lucht gegrepen geruchten.
Het is dus waar dat w2kas/xp/etc,.. een soortgenoemde functie (qos) aan boord hebben, maar deze is dus standaard uitgeschakeld, wat tot gevolg heeft dat er helemaal geen gevolg is >:), maw if it ain't broke, don't fix it
Hoe is dat fabeltje in hemelsnaam in de lucht gekomen :?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Sja, het hele QoS verhaal is al vaker behandeld. Zoek er maar eens op.

Het komt er op neer dat het een hoax / misverstand is.

Al kan ad-aware natuurlijk nooit kwaad :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.