Toon posts:

ADSL in BELGIE best buy?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor de niet insiders, even in het kort vermelden dat ALLE ADSL in Belgie geleverd wordt door het bewuste/gewezen staatsmonopolybedrijf "Belgacom" momenteel werkende met een dochteronderneming "Turboline.be". En Skynet als ISP.

Om een ADSL aansluiting te verkrijgen (stekkertje in de accessconcentrator) kan men die echter ook seccondsource verkrijgen via 3th-party bedrijven zoals Planet-Internet, UUNet, Wanadoo, ....
De prijzen zijn zowat overal gelijk en rond de 40euro waarbij PlanetInternet momenteel de goedkoopste is dacht ik.

MAAR: er zit haar in de boter de laatste weken/maanden.

1) Zo heeft Belgacom de winstmarges op doorverkoop omlaaggehaald en 3-thParty bedrijven komen in de problemen. Afdankingen etc... zijn het indirecte gevolg van dit monopoly.

2) Belgacom schakeld voor hun klanten by skynet over naar een nieuwe snelheid van 3Mbit/128Kbit down/upload speed waar de 'concurent' blijft haken op 1Mbit/128Kbit. Gaan de doorverkopers hiervan meeprofiteren? of wordt dit terug een valse concurrentieslag?

3) De nieuwe trends is bij menig provider in het buitenland om naar enkel formules over te stappen waarbij voor elk wat wils wordt gegeven. Van lage snelheid tot expert gebruik.

Ik vind het leuk deze informatie te kunnen doorgeven aan colega's tweakers uit Belgie, en ik zou het op prijs stellen om hier UW account (indien u ADSL heeft) te posten met zijn prefs en prijskaartje. Ook uw mening is welkom natuurlijk ;-)

Mines is:

ISP: Planet Internet
Prijs: 39,5 euro / maand
Speed: 768Kbit/128Kbit
Modem: Alcatel Speedtouch Home op ethernet (tweaked)
Software voor login: geen (wordt transparant gedaan door de modem)

Pro: geen (de prijs?)
Contra:
-Extreem slechte support(zeer onbekwame mensen op de helpdesk)
-Hun interne netwerk is een puinhoop en heeft last van meerdere lags per week.
-Vorige week is het volledige netwerk met servers down gegaan, niemand heeft ooit een woordje uitleg gezien. Veel van hun sites zijn nu nog niet gerecoverd (backupje vergeten? 8)7 )

Verwijderd

Topicstarter
We zijn inmiddels een week verder en PlanetInternet heeft nog NIET gereageerd op mijn vraag of ook zij met deze nieuwe snelheidsverhoging gaan meedoen. Het is namelijk zo dat Belgacom een mail heeft rondgestuurd naar haar klanten met de vermelding dat zij GRATIS de nieuwe downloadcapaciteit optrekken van 768Kbit of 1Mbit naar 3Megabit en dit per regio. Deze aanpassing zou binnen enkele maanden overal moeten gebeurt zijn in Belgie.
PlanetInternet is een doorverkoper van hetzelfde product, doch het is niet helemaal duidelijk of ook zij die nieuwe snelheid gaan aanbieden aan haar klanten.
Op mijn vraag aan PlanetInternet werdt tot op heden NIET gereageerd (met uitzondering van een ontvangstbevestiging)

Practisch betekend dit dat we maar best allen naar Belgacom kunnen overlopen met ons abo. anderzijds zou dit ook weer een nieuwe truc kunnen zijn in hun monopolystructuur.

wordt vervolgd........

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:55
Toen ik nog in BE woonde had ik turboline/skynet. Was er erg tevreden over... zo'n 50 EURO per maand van dan 1024/128 verbinding. Eigenlijk nooit problemen mee gehad.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:12

qless

...vraag maar...

1) Huidige Go abo in belgie is:
750 Kbps/128 Kpbs, maar staat ingesteld op 1132/128, met een (tot afgelopen 1 november) niet gecontroleerde datalimiet van 10 GB. Vanaf 1 november is Belgacom begonnen met het per DSLAM omhooggooien van de snelheid naar 3 Mbps, en dit geld voor alle providers die via Belgacom adsl werken (vroeger heete dit Turboline), dus ook voor Planet Internet (zie wel punt 3!)

2)Belgacom heeft Skynet weer samengevoegd met zichzelf, maar niks gewijzigd aan de kosten die andere providers moeten betalen.

3)Als je op PI zit kan je ook op een KPN DSLAM zitten, en dan heb je nu 4 Mbps/256Kbps

4)Het nieuws van 1 Mbps upgrade naar 3 Mbps is al vanaf 19 september bekend, en door mij ook gepost hier op Tweakers, maar die vonden dit nieuws niet interessant.

5)Ik heb ADSL van Easynet (via Belgacom) en moet nog wachten tot 27 december voordat ik van 1 naar 3 Mbps ga.

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x