Toon posts:

Tweak Xp Gpedit.msc

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff een vraagje. Ik was op www.tweakxp.com aan het kijken en daar hebben ze het over Run gpedit.msc maar dat bestand heb ik helemaal niet. Is dit bestand anders te benaderen door iets anders te typen?

Verwijderd

misschien een beetje een domme vraag maar heb je wel xp?

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 19:47

Shedman

Met het hart op de goede plek

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 17:20:
misschien een beetje een domme vraag maar heb je wel xp?
Wel een beetje dom; mijn home-editie (standaard op laptop) kan hem ook niet vinden ...

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Verwijderd

Start
Run...
MMC
Ctrl+M
Add...
Group Policy
Add
Finish
Close
Ok
Have fun

Ik heb geen idee of die ook zo is met XP Home Edition. Vertel even welke versie jij hebt.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2002 17:22 . Reden: domme typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad heb Home edition Xp en hij kan hem dus niet vinden

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10
In Windows Operated Systems zien we graag je OS in de topictitel. Ik neem aan dat het over XP gaat, maar gaat het over Home of over Professional? Verder zou je dit ook uit kunnen zoeken met behulp van de search of Google ;).

In Pro kun je start -> uitvoeren -> gpedit.msc intypen, onder Home werkt dit echter niet :).

• internetinfo
  • Laatst online: 21:44
Dit tooltje is oorspronklijk alleen voor XP pro en niet voor andere versies. XP home heeft dit dus ook niet.
Er is wel een versie voor XP home, maar kijk hier dus mee uit aangezien XP hier gewoon niet op gemaakt is. Ik ken mensen die dus fucked up waren :)

Verwijderd

Topicstarter
En MCC heb ik ook niet wel MMC

• Fantomas
  • Niet online
Volgens mij zit gpedit.msc alleen in de pro versie.

Kon je niet iets eenders doen met poledit?

edit: iets te laat (effe gegoogled)

[ Voor 0% gewijzigd door Fantomas op 13-11-2002 17:25 . Reden: iets te laat (effe gegoogled) ]

• Compubiter

Compubiter

Think again

Fantomas schreef op 13 november 2002 @ 17:23:
Volgens mij zit gpedit.msc alleen in de pro versie.

Kon je niet iets eenders doen met poledit?
Zit ook niet in Home ;).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu het volgende gedaan mmc gestart ctrl m maar dan staat er geen group policy tussen? Kan dit? Of is er een andere benaming is het nederlands voor?

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:48
gpedit.msc zit niet in de home-edities om dat het bedoeld is om de rechten van groepen gebruikers in te stellen, en dat heeft een niet tweakende thuisgebruker niet nodig. Heeft de home-editie eigenlijk wel verschillende groepen gebruikers (Admins en users)?

Verwijderd

Topicstarter
Kijk bij tweakxp.com zeggen ze het volgende:
From the Start menu, select "Run..." & type "gpedit.msc". Double click "Windows Settings" under "Computer Configuration" and double click again on "Shutdown" in the right window.
Kan ik hier niet via omweg inkomen toevallig?

• Compubiter

Compubiter

Think again

lommerbergen
Ik verzoek je vriendelijk dit topic eens goed door te lezen. Er is inmiddels meerdere keren verteld dat gpedit.msc niet aanwezig is in de Home-versie. Ze hebben het ook niet ergens verstopt om jou dwars te zitten, maar het zit er gewoon niet in. Zoeken heeft dus ook geen zin ;).

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:48
Heb je wel een map C:\WINDOWS\System32\GroupPolicy\Machine\Scripts\Shutdown? daar komen die shutdown scriptjes terecht geloof ik

Verwijderd

Topicstarter
Ok sorry dan bedankt. Zal er wel voor zorgen dat ik Prof krijg Bedankt

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mjah, waar dat gpedit.msc staat is toch niet zo heel moeilijk uit te vogelen lijkt me. Enne, idd Home heeft het ook niet, is ook niet zo moeilijk uit te vogelen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.