Cel 300@450 WinMe wel, Win2k niet ???

Pagina: 1
Acties:

• WoyBoy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 09:07
Wie heeft er ook een Celeron 300A@450 op Abti BH6? Bij mij doet ie het wel in WinMe met 3D games, maar hangt vrij snel in Win2k zelfs (?) met suf kopieren. Ik gebruik een duffe 15-piek-cooler, maar laat het wel lekker waaien in mijn kast. System temp 30 graden.
Wie heeft een verklaring en een oplossing? Waarom wel onder WinMe maar niet onder Win2k???

• WoyBoy
Heeft er nou echt niemand een Celeron 300@450 en problemen met Win2k?

Verwijderd

ja duhh zet hem eens wat lager of weer op standaard snelheid en bekijk ut dan

verder...wat mot je met win2k....das ut slechtste van microsoft wat er ooit geweest is... maarja het verdwijnt ook weer :)

Microsoft Whistler volgt win2k op.

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:34
ja! Ik heb een BH6 rev1.0 met een 300@450 en ik heb een dualboot systeem (met win2k)zonder enige vorm van problemen. Wellicht is de installatie niet helemaal goed gegaan?

Nog nooit een vastloper gehad in 2000. Wel met eliteforce onder ME :( Wat is dat spel buggy zeg!

Hop,hop,hop!

• WoyBoy
Twee keer opnieuw geinstalleerd, daar ligt het niet aan dan lijkt me.
basset, wat voor cooler gebruik je? Ik heb trouwens ook BH6 rev 1.0
En wat voor system temp geeft ie? Bij mij zowel onder WinMe als Win2k 29-31 graden.
[overklokken lijkt niet uit te maken in WinMe wat betreft de system temp]

• _mitch_
  • Laatst online: 10-06 09:58
"Bij mij doet ie het wel in WinMe met 3D games, maar hangt vrij snel in Win2k zelfs (?) met suf kopieren"

wat het gamen betreft:

doet ie het?? voor wat het waard is: 1) win2k is slechter in spellen dan winme, misschien is het bewuste spel wel niet ondersteunt in win2k (niet alle spellen werken namelijk onder win2k) 2) dat ?ie? een spel niet trekt ligt ook aan je videokaart en je drivers 3) je koeling is voldoende, daar ligt het zeker niet aan 4)aan het installen van win2k ligt het waarschijnlijk ook niet.... en 5) waarom wil je in godsnaam een 3d spel spelen onder win2k als je winme ernaast draait. Win2k is niet bedoeld voor spelletjes... als je toch al winme ernaast hebt, speel het dan lekker daar en wacht rustig op de opvolger whistler die beide os types moet samenbrengen.

wat het gebruik van win2k betreft:

zelfs (?) met suf kopieren?? Dit betekent dus dat je wel kunt booten in win2k maar niet kunt werken (het systeem enigsinds belasten) in win2k... Kweet niet hoeveel geheugen je hebt en hoe je verdere config is, maar met min 64mb (eigenlijk 128mb) en 450 Mhz kun je win2k prima draaien. Je doet dus iets niet goed en dat ligt WEL aan je install. (in ieder geval c:winme d:win2k he)

Suc6

• WoyBoy
Ik gebruik Win2k om kantoortje te spelen, liefst natuurlijk 300@450, zodat mijn koe meer gras eet, Word sneller letters op het scherm heeft dan ik kan typen en omdat het tweaken (ook onder Win2k) een doel op zich is.
WinMe om te experimenteren (lees: te kutten) en te gamen.

Abit BH6 rev 1.0
Celeron 300A
128 MB PC100
Creative TNT2U
Maxtor 8,4 GB
Hauppage WinTV
Realtek 8139 (?, in ieder geval 100 MBit)
SBLive! OEM
Pioneer DVD langzaam speed

Win2k loopt stroever dan WinMe uiteraard, maar is (niet overgeklokt) wel NOG NOOIT (gebruik hem al 6 maanden) vastgelopen, op een keer na toen ik een vaag en fout progje gebruikte.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:14
Tja, ik heb dus ook een BH6Rev1.0 met de nieuwste BIOS (DPC plaatje er laatst in geflasht >:) ) met een Celeron300@464 met peltier alpha en dubbele fan.
Maar ik draai dus NT4 en 98.
NT4 is superstabiel en 98 natuurlijk wat minder. NT4 gebruik ik alleen voor serieuze progs, waaronder toasten. 98 alleen voor games.
Nu heb ik win2K wel liggen, maar die bewaar ik nog ff. Waarom vervangen als ik geen goede reden heb (win2K biedt niets nieuws). Al wel SP1 gedowned...
98 gebruik ik alleen voor games. Helaas geen SE, want die heb ik niet. Maar ME wil ik niet gebruiken om dezelfde reden. Biedt niets nieuws en alles draait ook nog steeds onder 98.
Ik heb tot nu toe veel berichten gelezen over vage probs met ME en 2K, dus ik wacht nog wel ff op nog een SP.

Ik kan hooguit als advies geven: probeer NT eens :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• WoyBoy
Thanks, maar ik heb USB nodig voor mijn scanner die ik regelmatig gebruik. NT4 heeft toch geen USB?

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Hmm... ik heb ook een C300A op 450MHz, die tijden zonder enig probleem stabiel win98se, linux, en nt4 ws heeft gedraaid, zelfs als het buiten 32 graden was. nu met win2k pro echter heb ik regelmatig dat het systeem ineens totaal hangt als ik de windows media player gebruik. Ik kan dan echt helemaal niets meer, zelfs de muis beweegt niet meer. Toch heb ik nog steeds het idee dat het aan de windows media player ligt en niet aan de stabiliteit van mijn systeem..

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:14
Nope. NT4 heeft geen USB. Daarom heb ik bij aanschaf van een scanner gekozen voor een goedkoper 2e hands HP Scanjet 5P. SCSI versie :) Dus op mijn oude SCSI-kaart (Adaptec 2940AU, gebruikte ik vroeger voor mijn brander) doet ie het prima :)

Anders kan je altijd nog gaan scanner onder 98, of aparte PC neerzetten :)
Ik gebruik een aparte printerserver en een aparte internetserver.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• basset
  • Laatst online: 15:34
Wat voor cooler ik heb? Jeetje, dat is een koeler van 19,- op de beurs. Heb je niet een kaart die gewoon niet wordt ondersteunt in win2000. Krijg je wellicht recource conflicten is allemaal mogelijk, maar de proc zou het gewoon moeten doen hoor, daar is echt niets mis mee. Het zou wel kunnen dat je met je geheugen getild bent en dat het 66Mhz geheugen is. Of dat wat uitmaakt onder 2000 of winme/98 weet ik niet, maar ik weet wel dat geheugen voor de meest maffe fouten kan zorgen terwijl het ogenschijnlijk goed werkt.

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Ik heb ook een celly 300A@450 lopen (op een P3BF) maar ik heb echt nooit problemen in windows-2000 (heb ook gewoon standaart coolmaster cooling) en UT loopt prima :)

Greetz

• WoyBoy
PC100 heb ik gechecked met MBM5, die zegt dat het PC100 is. CAS enzo op 2 of traagst maakt niet uit, blijft crashen.
Crashen bij mij = beeldscherm bevriest incl mousepointer, toetsenbord wil ie ook niets meer van weten dan. Geluid "hangt" ook.

Hauppage WInTV: Win2k drivers
Realtek 8139: Win2k drivers
Creative TNT2U: Win2k drivers
SBLice!: Win2k drivers

Kan geen conflicten vinden, al helemaal niet als Win2k daar niks over meldt bij device manager. :?
Alle componenten werken naar behoren, hij crasht alleen zomaar indien 300@450 onder Win2k.

Misschien moet ik maar gewoon vet coolen dan! Ik ben begonnen met het maken van een gat aan de voorkant met daarachter twee coolers die lucht aanzuigen. Nu voelt het metaal veel cooler aan 8-). System temp is 7-9 graden lager. Maar blijft crashen....zucht :'(

Verwijderd

Ik heb een C300@450 (cheapo dual-fan cooler)
TNT1 en 128Mb. Werkt perfekt met W2K/SP1. Ook met de meeste games(waaronder ST Elite Force). Crasht NOOIT. Persoonlijk verdenk ik je brakke WinTV kaartje. Flame me. :-)

Bah te weinig info. Oorzaak dranque. Excuses.
BH6. 2.3 volt! CAS 2 met cheapo 100 mHz reepjes. Plextor burner. Tosh DVD. 2 Quantums. Realtek kaartje om met Kwello te krommuniceren. SB128. Op turbo gaat ie op z'n plaat, maar op 100 mHz is ie superstabiel. Ik vind W2K veel beter draaien dan W9x. Smoooooooth. Sommige games draaien weliswaar wat trager qua fps maar op de desktop is alles gladder dan glad. Heb je DMA wel enabled op je disks?

Verwijderd

Ik heb een 300a@450 op bh6 1.0 op 2,4 volt met boxed coooler van celeron 266.
Met minder loopt hij niet stabiel maar dit is 100% ok.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Crashen bij mij = beeldscherm bevriest incl mousepointer, toetsenbord wil ie ook niets meer van weten dan. Geluid "hangt" ook.[/quote]Daar hen ik ook last van, maar hij heeft het altijd goed gedaan. Als ik nu win2k installeer dan gebeurt hetzelfde. En ik heb geen nieuwe hardware erin gepropt en mijn celly 300A loopt ook gewoon op 464 zonder extra koeling, en hij start ook niet op op 300mhz :(! Winme draait wel mega-stabiel :) op 464mhz!

• WoyBoy
Nieuwe systeemcooler (= gat aan voorkant = 2x 5 1/4 eruit en 10x10 cm2 cooler 3,2 Watt erin): 15 graden eraf! :)
Alleen teringveel herrie ... :(

Core voltage nu op default, 2,0V.
Hoe hoog kan ie ongeveer bij een 300A? En wordt ie daar fiks heter en beter van?
Pagina: 1