Toon posts:

800 mb cedees

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar 800mb (90 minuten) cdees gekocht.
Maar als ik nu een file van 755 mb ofzo ga branden dan zegt hij dat het er niet op kan.
als ik de cd in de brander doe zegt die dat het een 702 mb cd is, leverancier gebeld, instellingen aan brander (plextor) en brandprogramma aangepast ( Nero 5.5.917) nog niks. heeft iemand hier meer van gehoord en is er iemand die weet hoe ik dit kan oplossen ?
:( :? |:(

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Overburn gebruiken, en kijken of er een firmware-update voor je drive is. Welke instellingen heb je precies aangepast???

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
trekt je brander die cd's wel ?

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-03 01:11
Hoi "indringer" ( ;) ), welkom op GoT. Het zou handig zijn (voor GoT en jou) dat je de Faq eens goed door zou lezen. Je geeft namelijk vrij weinig informatie over je OS en je PC.

Als ik het zo lees denk ik dat jou brander deze grootte gewoon niet ondersteund.

edit:

[offtopic]
PilatuSSS, wat heb jij een vreselijk irritant icon :P
[/offtopic]

Verwijderd

Wat voor brander heb je, als tie erg oud is zou ik eens op zoek gaan naar nieuwe firmware

Verwijderd

Topicstarter
Heb een 24x10x40A plextor....

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:56

dbzfan

Nee.

Je moet bij overburn wel instellen dat ie tot 90 minuten kan burnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja... staat op 99 minuten
als ik een lege cd in de brander doe en ik kijk via "deze computer"dan geeft ie een 702 mb cd aan............hoezo vreemd ? of heb ik gewoon verkeerde cedees gekregen?

Verwijderd

Hey,

ik had hetzelfde probleem totdat ik bij de volgende oplossing kwam:

Voordat je gaat branden moet je "geen mutisessie" kiezen en met "disc at once" branden.

Voor het branden zal nero aangeven dat het er niet op past maar geeft de optie "overburnen".

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij geeft hij geen "overburn" aan hij zegt gewoon dat het niet op past en werpt de cd eruit..........

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

In nero word zo'n 800 mb cd gewoon als 702 mb gezien, met de optie overburn bij de
preferences, kun je dat balkje van nero negeren.

Dus in nero:
File -> Preferences -> Expert Features -> vink "Enable overburn 'disc at once' burning" aan
-> Zet Maximum CD Length op 90 min -> klik op ok.

Probeer eens door te gaan, en als je de melding krijgt of je wil overburnen, dat ook aan te klikken. Heb met me oude Plextor 8/4/32 zo'n cd perfect kunnen branden.

BTW: je kunt alleen overburnen als je de cd disc at once schrijft.

BF2 stats Systemen

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:05
Branders herkennen tot maximaal 80 min. Zoals kleintje al zegt kan je ze forceren naar 90 min door over te burnen. In Nero moet je dan wel opgeven wat de maximale overburn waarde is. Houdt er wel rekening mee dat niet elke cd-rom lezer 90 min cd's zal kunnen lezen en niet elke schrijven ze kan schrijven. Voor dat laatste zit je volgensmij wel goed btw.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• l-burna
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-03 22:25

l-burna

2nd place, is the 1st loser

nero kan geen 800mb cd's fikken
diskjugler kan het wel, dus zou je aanraden dat te downloaden en daarmee je 800mb's fikken.
ps je kan eigenlijk ook geen 800mb branden als ik mij niet vergis lukt het tot maximaal 750 of zo
suc6

The older I get, the better I was. -=]No Fear[=-

Verwijderd

Met Nero 5.5x heb ik zelfs 850mb op een 99min (870mb) van het merk Parrot kunnne schrijven.
Zolang er nog op de cd geschreven kan worden gaat Nero volgens mij rustig door. Ook mijn DVD/CDrom speler van Creative leest deze cd probleemloos.

Verwijderd

mijn licht-aan kan geen 800mb aan. Maar mijn oude 2speed kon het wel. nero KAN 800mb branden en dat kon nero al 3 jaar geleden.

• l-burna

l-burna

Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 10:07:
mijn licht-aan kan geen 800mb aan. Maar mijn oude 2speed kon het wel. nero KAN 800mb branden en dat kon nero al 3 jaar geleden.
klopt niet vriend
nero kan alleen 90 minuten branden (audio dus)
nero kan geen 800 mb aan data branden

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 19:19
Nero kan zeer zeker tot 99min branden (data of audio, maakt geen ruk uit)

Je moet dan wel een brander hebben die dat ondersteunt.
Een liteon gaat bv tot de volle 99Min.
Plextor kapt er al mee bij de 94Min. (met het risiko dat ie naar de kl*te is !!)

Verwijderd

Check de link:

http://www.liteonit.com.tw/english-talk/retalk.asp?tno=3568

Volgen...en het werkt ook nog ;-)

• l-burna

l-burna

zoals ik al zei :), daar staat erdat het audio wel kan branden
maar data niet!
en topic starter wilde 700+mb branden wat dus niet kan met nero

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt !!!!!!!!!! probleem opgelost....
Pagina: 1