ik heb eindelijk Java aan de gang gekregen op mijn computer, na een hoop foutmeldingen etc. heb ik JDK 1.2 eropstaan samen met KawaPro 4
nu heb ik het volgende probleem: een normaal Hello World scriptje compileert en runt goed...dus toen probeerde ik wat anders (als test), namelijk
dus wat moet het dan zijn??
[edit] excuses voor het ongetwijfeld hoge newbie/rtfm gehalte maar ik heb dus al m'n hele vrije dag besteed aan het installeren van Java om m'n computer en ik wordt er zo langzamerhand helemaal gallisch van
nu heb ik het volgende probleem: een normaal Hello World scriptje compileert en runt goed...dus toen probeerde ik wat anders (als test), namelijk
deze compileert goed, maar als ik hem run krijg ik het volgende:public class IfTest
{
public static void main(String[] args)
{
int i = 4;
if (getal > 0)
{
System.out.println("getal = " + getal);
}
System.out.println("END");
}
}
in m'n source zit geen foutD:\Java\JDK 1.2.2\bin\java.exe
Working Directory - E:\School\Infm2\Opgaven\
Class Path - .;d:\kawa\kawaclasses.zip;D:\Java\JDK 1.2.2\lib\tools.jar;D:\Java\JDK 1.2.2\jre\lib\rt.jar;D:\Java\JDK 1.2.2\jre\lib\i18n.jar
Usage: java.exe [-options] class [args...]
(to execute a class)
or java.exe -jar [-options] jarfile [args...]
(to execute a jar file)
where options include:
-cp -classpath <directories and zip/jar files separated by ;>
set search path for application classes and resources
-D<name>=<value>
set a system property
-verbose[:class|gc|jni]
enable verbose output
-version print product version
-? -help print this help message
-X print help on non-standard options
Process Exit...
[edit] excuses voor het ongetwijfeld hoge newbie/rtfm gehalte maar ik heb dus al m'n hele vrije dag besteed aan het installeren van Java om m'n computer en ik wordt er zo langzamerhand helemaal gallisch van