Dual boot, andere partitie onzichtbaar?

Pagina: 1
Acties:

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 10:25
Ok, dual boot (win2k en xp) klaar en ready. Maar nu zou'k het graag zo maken dat als'k 1 OS boot ik de partitie van het andere Os niet kan zien?
In win2k (op de eerste partitie) kan ik dit makkelijk doen door in diskmanagement simpelweg geen letter ofzo toe te kennen aan te 2e partitie.

Maar voor winxp blijkt dit niet te gaan omdat die natuurlijk boot vanaf die eerste partitie. Die partite (win2k) krijgt dus automatisch de C: toegewezen.

Is er een andere manier om voor de XP boot de win2k partitie te verbergen en winxp de C: toe te kennen?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 19:44

leuk_he

1. Controleer de kabel!

dit zou wellicht een boot manager voor elkaar kunne krijgen in hoeverre xp ondersteund is weet ik niet. (eignelijk niet echt nodig)

google:

http://www.webmasterfree.com/partitionmanager.html

of [google=free boot manager hide partition]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:43

Meneer aard

Porsche rulez!

bootmanager van pqmagic is vrij goed gebruik het ook. wel een aparte partitie van circa 25 meg voor het proggie.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 10:25
leuk_he: enkel fat en fat32 jouw link

aard: ik vind geen enkele engelstalige link op google als'k zoek op pqmagic! Dat laat'k dus ook maar effe.
Maja, als't niet zonder extra progsels is op te lossen laat'k het zo wel.

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 16:10
Een bootmanager die je zou kunnen proberen is XOSL. Die geeft je de mogelijkheid om bepaalde partities te verbergen voor bepaalde bootconfiguraties, en ook om een 2e harddisk als 1e te laten verschijnen. (Daardoor zal XP denken dat ie van de 1e harddisk afboot).

Ik heb zelf geen ervaring met XP in combinatie met dit proggie, zelf gebruik ik het namelijk alleen om te switchen tussen WinME en 2000. Maar je kunt het in ieder geval proberen. :)

The sentence below is true.
The sentence above is false.

Verwijderd

Bootmagic kan dit ook. Is van Powerquest. Volgens mij moet je wel minimaal versie 7.0 hebben voor Windows XP. Ze zijn nu bij 8.0 geloof ik. Bootmagic wordt tegenwoordig alleen niet meer als los product verkocht, maar in combinatie met Partition Magic.
Pagina: 1