Ik heb sinds kort een VIA EPIA 800 geval en wil het ding als DVD/DIVX/MP3 player gaan gebruiken. Ik heb er Gentoo Linux 1.4 op gezet. DivX is geen probleem, echter DVD's gingen erg slecht (schokkerig). Ik heb de laatste (Binary) Xfree driver van www.viaarena.com gehaalt, DMA voor dvd en HD aan staan, maar het mag niet baten. Ook heb ik in de kernel "Memory Type Range Register" aangezet. Dat was al een hele verbetering, maar nog niet niet vloeiend. 24 of 16 bit kleuren maken geen verschil uit. Ook maakt het niet uit of ik Xine, Ogle of MPlayer gebruik. Allemaal vrijwel hetzelfde resultaat.
Ohja, ik heb een gentoo gepatchte 2.4.19 kernel en BIOS versie 1.09 (allereerste versie zover ik weet). X draai ik zo kaal mogelijk, dus geen fancy KDE of GNOME.
Dus.... Weet iemand nog hoe ik nog wat extra Performance uit mijn EPIA kan persen. Wordt tijd dat VIA het motion compensation feature van XV implementeert, dat zou een heleboel schelen. Echter zou naar mijn mening de EPIA zonder problemen DVD's moeten afspelen...
Laat je stem horen als je tips hebt. Als mijn gevaarte af is, ga ik hem posten in het casemodding topic, maar er is nog een heleboel werk aan en ik heb niet veel tijd.
Ohja, ik heb een gentoo gepatchte 2.4.19 kernel en BIOS versie 1.09 (allereerste versie zover ik weet). X draai ik zo kaal mogelijk, dus geen fancy KDE of GNOME.
Dus.... Weet iemand nog hoe ik nog wat extra Performance uit mijn EPIA kan persen. Wordt tijd dat VIA het motion compensation feature van XV implementeert, dat zou een heleboel schelen. Echter zou naar mijn mening de EPIA zonder problemen DVD's moeten afspelen...
Laat je stem horen als je tips hebt. Als mijn gevaarte af is, ga ik hem posten in het casemodding topic, maar er is nog een heleboel werk aan en ik heb niet veel tijd.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?