[WinXP] Windows op 2e partitie start niet NA het inloggen

Pagina: 1
Acties:

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:38
'k Heb al gezocht op GoT & Google... niets gevonden helaas

Het probleem is dit: Wanneer ik Windows XP opstart op de 2e partitie (wat via een bootmenu gaat uiteraard) krijg ik gewoon het normale inlogscherm. Heb ik echter m'n Username en Password ingetypt en op enter gedrukt, dan blijf ik een leeg scherm houden, en dan gebeurt er helemaal niets maar. Het HD-ledje knippert heel soms nog, maar ik kan niets meer doen.

In enkele gevallen start Windows wél verder op, maar als ik dan het bureaublad voor me heb, kan ik alleen nog maar m'n muiscursor (haperig) bewegen en niets meer doen...

Nu is de vraag: heeft iemand dit probleem ook wel eens gehad? En wie weet wat hier aan te doen is??

Op de site van Microsoft kon ik ook al niets wijzer worden, er wordt nl geen foutmelding gegeven.

[edit]
Bootmenu bestaat uit:
- Windows XP pro voor de rest van het gezin
- TR@N @ Windows XP pro
[/edit]

[edit2]
In veilige modus kan ik wel opstarten, maar daar kan ik ook niets in vinden. De logboeken geven geen fouten ;(
[/edit2]

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Hoe log je in (lokaal/domein)? Lukt het wel als je inlogt als administrator?

Verwijderd

ik snap eigenlijk niet waarom je 2 xp hebt geinstalleerd... ooit wel eens van rechten/userprofiles gehoord?

• TRON
Ik log lokaal in, als admin.

Ik heb voor 2x XP gekozen, omdat er dan altijd een systeem zou draaien zodat we nog bij de files zouden kunnen komen. Vooral met zo'n handig gezin als ik heb is dat wel handig :) ;)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Misschien clusters corrupt ofzo? Je zou iig met de ene XP partitie alles backuppen wat je nog nodig hebt en daarna die partitie ff formatten :) Een andere optie is XP rescue disk :)

• TRON
'k Heb ut al gevonden... Het was de virusscanner (NAV 2k3) via veilige modus uitgezet en nu werkt alles weer... :( Altijd hetzelfde met virusscanner...

Bedankt voor jullie hulp iig...

Pagina: 1