Is het ook mogelijk om bij Windows XP Prof, het automatisch zoeken naar een diskette bij het opstarten uit te schakelen. Bij eerdere versies als 98 en ME kon je dit gewoon uit vinken! Weet iemand toevallig waar deze optie bij XP zit?
Verwijderd
hoe bedoel je bij het opstarten??
Het uitzetten van zoeken naar een floppy ken ik ken ik alleen dat dat kan in de BIOS! en dat is dan al voordat je in windows komt..
Misshcien dat je het anders bedoelt maar dan snap ik je niet..
Greetz
Het uitzetten van zoeken naar een floppy ken ik ken ik alleen dat dat kan in de BIOS! en dat is dan al voordat je in windows komt..
Misshcien dat je het anders bedoelt maar dan snap ik je niet..
Greetz
Ok, ik zal het even duidelijker formuleren:
Als je in windows 98 het volgende doet:
- Je gaat naar het configuratiescherm
- Gaat naar systeem
- Gaat naar het tabblad prestaties
- Kies voor de optie Bestandssysteem
- Ga naar het tabblad diskette
- Hier kan je deze optie van het diskettestation aan- of uitzetten
Hopelijk weet men nu wel waar dit in XP zit!
Als je in windows 98 het volgende doet:
- Je gaat naar het configuratiescherm
- Gaat naar systeem
- Gaat naar het tabblad prestaties
- Kies voor de optie Bestandssysteem
- Ga naar het tabblad diskette
- Hier kan je deze optie van het diskettestation aan- of uitzetten
Hopelijk weet men nu wel waar dit in XP zit!
Dit kan je uitzetten via de group policy (via run/start (startmenu) en dan "gpedit.msc")
hierin staat ergens bij computer settings en administrative templates een policy voor.
hierin staat ergens bij computer settings en administrative templates een policy voor.
Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...
Ik heb gezocht in wat je hebt verteld, maar kan het helaas niet vinden, kan je misschien het iets specifieker uitleggen?
Alvast bedankt!!!
Alvast bedankt!!!
Kan je niet in je bios de floppy-drive ondersteuning uitzetten?
Ik vond de optie in XP door aan te klikken:
Start
Programma's
Systeembeheer
Computerbeheer
Apparatenbeheer
Diskettestation - rechter muisknop - uitzetten
Hoop dat dit is wat je zocht.
Start
Programma's
Systeembeheer
Computerbeheer
Apparatenbeheer
Diskettestation - rechter muisknop - uitzetten
Hoop dat dit is wat je zocht.
ARME AOW’er
Verwijderd
Hoi,
Ik zie dat dit een oud topic is, maar omdat ik dezelfde vraag heb, is het zonde om daar een nieuw topic voor aan te maken....
Ik heb dezelfde vraag als de topic starter, maar hierboven is het antwoord nog niet gegeven...
Misschien dat iemand nu naar een half jaar het antwoord wel weet???
Ik zie dat dit een oud topic is, maar omdat ik dezelfde vraag heb, is het zonde om daar een nieuw topic voor aan te maken....
Ik heb dezelfde vraag als de topic starter, maar hierboven is het antwoord nog niet gegeven...
Misschien dat iemand nu naar een half jaar het antwoord wel weet???
Verwijderd
Het gaat niet om het BIOS, het gaat om windows...,Fludizz schreef op 10 June 2003 @ 23:38:
In de BIOS uitzetten dat ie van Floppy wil booten en Boot-Up Floppy seek uitzetten...
In 98 kon je ergens uitzetten dat hij bij de startup niet naar floppy drives moet gaan kijken, maar waar kan dat in XP?>??
Wanneer ik in de bios de floppydrive disable dan ziet XP hem niet meer.. indien wel dan kun je hem met diskmanagement uitschakelen, zoals hierboven al gepost... Lijkt mij raar dat dat bij jou niet werktVerwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 23:47:
Het gaat niet om het BIOS, het gaat om windows...,
In 98 kon je ergens uitzetten dat hij bij de startup niet naar floppy drives moet gaan kijken, maar waar kan dat in XP?>??
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Check ff of je virusscanner diskettes scant bij opstarten en afsluiten van je PC. Norton zum beispeil macht das auch.
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Verwijderd
zum beispeil macht das auch.
En dat betekent ? (heheh ken geen duits
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 01:57 ]
dat norton dat bijvoorbeeld ook doet. (scannen naar floppies bij opstarten that is) ...(en nu maar hopen dat je wel wat engels kan)
No production networks were harmed during this posting
Verwijderd
Er komt hier allemaal info, dat niets te maken heeft met de 1e vraag van het topic....
De vraag is of in xp het zelfde wordt gedaan als in 98...namelijk dat windows bij het booten zoekt naar floppy drives....
De vraag is of in xp het zelfde wordt gedaan als in 98...namelijk dat windows bij het booten zoekt naar floppy drives....
nou janjanjan, om maar even kort en krachtig te zijn... nee
Pagina: 1