[RH8.0]"Hardware" RAID 0

Pagina: 1
Acties:

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 14:01

Dionysus007281

Spank my monkey!

Topicstarter
Ik heb een MSI moederbord met Promise Fasttrak 100 lite controller, met 2 IDE poorten. Ik heb via de controller BIOS 2 identieke Maxtor schijven gestriped (RAID 0 geloof ik?) tot 1 grote schijf van 80 GB. De schijven zitten elk op hun eigen poort.
Windows ziet hem idd als 1 grote schijf.
Maar als ik RedHat 8.0 installeer, ziet die ze als twee aparte schijven. Ik kan dus alleen een software RAID volgens de linux methode maken. Kan dit veranderd worden, zodat linux ze ook ziet als 1 grote schijf? Ik wil het ook wel via de software methode doen (ik weet, een Fasttrak is eigenlijk ook gewoon softwarematig) maar weet niet of ik dan dezelfde performance haal. Het lijkt mij dat de performance hetzelfde is, aangezien ze in beide gevallen wel hun eigen IDE-poort hebben.
Oh ja, het OS zelf staat er niet op, dit staat op een aparte WD schijf, die gewoon primary master is.

/edit:

Win 2000 maakt dus totaal geen gebruik van de RAID config, die staat in z'n geheel op de WD schijf, welke niet in de RAID pool zit. Het gaat dus alleen om Linux. Verder ziet Linux wel dat er een PDC-20265 controller aanwezig is, en ziet de schijven ook wel, alleen de RAID pool dus niet.

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hmz, ik zou lekker gaan soft-raiden, performance schijnt zelfs beter te zijn met softraid

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Software raid lijkt me geen optie zonder beperkingen met dual OS. Support ervoor in je kernel compileren of drivers gebruiken van promise.

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:17

ThaDude

Hang Loose

Je moet even bij Promise de juiste drivers halen. Dan ziet Redhat hem dacht ik wel.
Ik zelf ben bezig geweest met raid 1 en weet dat er enorm veel problemen zijn met promise en linux. Vooral prestaties vallen tegen. De software matige raid van linux schijnt zelfs sneller te zijn.

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp