Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

welke potmeter hiervoor?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11 10:47

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
Ik zat rond te zoeken op conrad naar een potmeterje maar welke moet ik nu hebben, er zijn er zoveel. Gegevens; spanning: 12V, Vermogen 1,4Watt

Thnx

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
wat wil je ermee doen :?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Waar heb je de potmeter voor nodig?
edit:
Net niet snel genoeg :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

wat wl je regelen anders:
De magische wet van Ohm
U=IxR

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
Het lijkt mij dat hij een bay-bus wil maken, dus haal de alternatieve schema's maar weer te voorschijn :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Lees de faq ff wil je, had je weer een topic gescheelt.

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
Ik wil me fans idd regelen ja, maar niet met schema's of al dat soort shit, gewoon op deze manier; http://www.bit-tech.net/article/56/, maar zoals ik kan lezen moet ik een weerstand kiezen tussen de 20 en 50 ohm. Aangezien ik a-electronica ben, wat te doen.

Verwijderd

MixingMastersM schreef op 13 november 2002 @ 16:10:
Ik wil me fans idd regelen ja, maar niet met schema's of al dat soort shit, gewoon op deze manier; http://www.bit-tech.net/article/56/, maar zoals ik kan lezen moet ik een weerstand kiezen tussen de 20 en 50 ohm. Aangezien ik a-electronica ben, wat te doen.
Ik denk dat je een iets zwaardere weerstand nodig hebt hoor, maar als je nou eerst eens die bovenstaande formule gebruikt, dan komt het goed. Dus eerst rekenen en dan zeuren.... nofi ;)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 16:13:
[...]

Ik denk dat je een iets zwaardere weerstand nodig hebt hoor, maar als je nou eerst eens die bovenstaande formule gebruikt, dan komt het goed. Dus eerst rekenen en dan zeuren.... nofi ;)
Voor het berekenen of je een zwaardere nodig hebt, heb je ook nog P=U*I of P=I*I*R nodig, maar ik heb niet de indruk dat die formules de topicstarter iets zeggen, dus je zou het toch wel ff iets genuanceerder kunnen brengen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

ik neem aan dat jij niet van plan bent om de knop achterop je pc te maken, want dat is wel heelerg beroerd veranderen :)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
droupsnoet schreef op 13 November 2002 @ 16:22:
ik neem aan dat jij niet van plan bent om de knop achterop je pc te maken, want dat is wel heelerg beroerd veranderen :)
dat heb je helemaal juist ;)

Verwijderd

TD-er schreef op 13 november 2002 @ 16:21:
[...]

Voor het berekenen of je een zwaardere nodig hebt, heb je ook nog P=U*I of P=I*I*R nodig, maar ik heb niet de indruk dat die formules de topicstarter iets zeggen, dus je zou het toch wel ff iets genuanceerder kunnen brengen.
Ik heb de indruk dat de topicstarter niet in de faq heeft gekeken want daar staat toch echt heel duidelijk uitgelegd hoe het werkt.

Verwijderd

Vermogenspotmeters beginnen bij ca 4W dus daar ben je al uit.
Nu nog het vermogen of de opgenomen stroom bij 12V en dan kun je de waarde ook nog uitrekenen.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

FF zelf zoeken, wet van Ohm helpt. Insider tipje: zoek maar eens ff tussen exter's replies, ik heb het hem al vaker zien berekenen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.