[Asus P4B533-E] piept er oplos

Pagina: 1
Acties:

• Eranum
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 10:51
Gisteren heb ik mijn nieuwe systeem opgebouwt, maar ik zit nu met het probleem dat het systeem niet opstart. Koelers en casefans beginnen netjes te lopen, harddisk spinnen fijn up, maar na een paar seconden begint het moederbord als een 'gek' te piepen. Gewoon random piepjes op verschillende hoogtes. De handleiding van het moederbord geeft hier geen informatie over.

Om het probleem te achterhalen is op dit moment het minimale geinstalleerd op het systeem, om alleen maar te proberen uiteindelijk bij een BIOS-scherm uit te komen.

De configuratie is de volgende:

Asus P4B533-E
Intel Pentium 4 2,4GHz
Samsung 256MB DDR

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn, want op dit moment zit ik echt met mijn handen in het haar. :'(

tää on taas niin tätä

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-07 18:06

Ryceck

Constants and Variables

heb je er iets van nieuwe hardware ingedaan ofzo????
Krijg je wel beeld? en zo ja: zegt ie verder niets dan??
Controleer ff of alles goed is aangesloten en al je kaarten er goed in zitten. (inclusief je geheugenmodule(s))

Lijkt mij duiden op iets van een hardware probleem..... iets dat neit goed zit dus :/

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:26

job

bij de p4 is het zo dat de pc gaat piepen als de processor op een langzamere snelheid loopt.
dat gebeurt als je p4 te warm is. de p4 schakelt dan terug naar een lagere snelheid en laat dit merken met een piep.
het zou kunnen dat hij terugschakelt, afkoelt weer te warm wordt, dus weer terugschakelt. dan krijg je een onregelmatige piep.

dus: zit je heatsink er goed op? (tis bij een p4 heel makkelijk, maar je weet maar nooit)

maakt je cpu wel goed contact met de heatsink.
voel eens aan je heatsink? is deze warm

• Eranum
Kreeg van iemand anders nog een tip om gewoon me speakers aan te sluiten op me onboard audio, aangezien nieuwe asus moederborden de verschillende storingsmeldingen ook zeggen. Ik kreeg toen de volgende melding te horen:

"cpu core voltage out of range"

Volgens de handleiding moet ik dan mijn voeding eens checken. Dit is dus een nieuwe 350Watt Enermax. Om eens te testen heb ik toch maar eens me oude voeding erop gehangen maar deze kwam met dezelfde melding. Het systeem is nu verder helemaal kaal. Dus geen floppy, hd's spelers en andere kaartjes (op de video na natuurlijk) zitten er op aangesloten. Beeld krijg ik nog steeds niet, alleen de melding zoals ik die boven aangaf.

tää on taas niin tätä

• Eranum
Tja, een nieuw moederbord heeft het probleem opgelost. Lijkt me dus dat het eerste exemplaar wat ik kreeg gewoon defect was.

De defecte gaat dus lekker terug met de RMA naar de leverancier...

tää on taas niin tätä

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-08 20:38

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Het is misschien een stomme vraag, maar heb je de (vierkante) 4-pins power connector ook op je mamma plank aangesloten. Deze power connector zorgt voor net ff wat meer power naar je CPU ....

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• Maartz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-07 07:58
Zelf heb ik dit mobo ook in een van mijn systemen. Ik had exact het verschijnsel wat jij beschrijft, maar ik hoorde het alleen als ik de processor overklokte (fsb naar 33 MHz hoger en het voltage 0.2 V omhoog). De enige oplossing die ik kon vinden is simpelweg de pc-speaker eruit te halen. Niet echt een "nette" oplossing maar je bent wel van het gepiep af.

• djenzen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05-2023
hmm... Ik heb precies hetzelfde op dit moment..... alleen ik hoor helemaal geen piepjes..... :'(

en ook geen audio bericht..... alles is goed aangesloten.... dat heb ik nog maar 20 keer gechecked....

iemand nog ideeen??

Verwijderd

zie boven...........
Heb je de voltage goed staan?
en de fsb?
:? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 13:17 ]

Verwijderd

Hoeveel geven de temps in je bios aan. Een vriend van me die had een fout in zijn bios en de bios gaf aan dat zijn cpu 71° was. Dit kan natuurlijk niet. Hij had ook de waarschuwing van 60° opgezet en natuurlijk piepte het erop los. Mss is dit hetzelfde geval.
Pagina: 1