Symlink over nfs

Pagina: 1
Acties:

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb hier een directory op me server geshared via NFS. In die directory staan allemaal symlinks. Ik kan echter met de client niet in die symlink komen. Als ik er in probeer te gaan zegt bij No such directory. Is er een manier om de symlinks over NFS te laten werken?

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Eh. Dan wijst de symlink waarschijnlijk gewoon naar een op jouw client niet-bestaande directory?

• Blubber
  • Niet online
Ja, maar ik dacht dat dat wel goed zou gaan, net als met SMB. Is er een manier om dat wel voor elkaar te krijgen?

Verwijderd

smbmount ?

• Blubber
  • Niet online
Geen optie. Ik ga geen windows shares hiervoor gebruiken. Ik wil namelijk ook me homedir gaan shares zodat ik er vanaf alle bakken bij kan.

Verwijderd

voor zover ik weet is het verschil tussen beide als volgt (nfs versus smb):

smb mapt de symlinks serverside
nfs mapt de symlinks clientside

Voor zover ik weet is er geen enkele mogelijkheid om dit te veranderen, en dus zal smb waarschijnlijk je enige optie zijn (wat en sich natuurlijk ook niet een verschrikkelijk probleem is)

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 18:45

mpol

root@localhost

Als de symlink verwijst naar een bestand of dir op dezelfde share kun je hem ook relatief maken. Dus laten verwijzen naar ../blah bijvoorbeeld.

https://timelord.nl

Verwijderd

Als de files die je wilt linken op de zelfde partitie staan als de nfs share met de symlinks kun je die symlinks vervangen door hardlinks. (relatieve symlinks werken ook client-side, hardlinks zijn altijd local)

Verwijderd

Hier stond troep.
Pagina: 1