mycom hidden partitie

Pagina: 1
Acties:

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Ik heb hier een pc van Mycom staan die niet meer goed draait. Er is te veel spyware en andere progjes geinstalleerd om de boel nog soepel te laten lopen. Ik wil dus opnieuw de kopie van WinXP Home installeren.

Wat blijkt: Mycom heeft destijds niet een cd met Winxp geleverd maar 1 GB aan schijfruimte gereserveerd en er een verborgen partitie van gemaakt om daar hun WinXP neer te zetten. Wil je opnieuw je OS installeren dan zul je tijdens booten F10 moeten intoetsen zodat alles weer 'automatisch' wordt geinstalleerd.

Dit wil ik dus niet, ik wil gewoon een cdeetje met winxp home NL die ik volgens mijn configuratie kan installeren. Ik mycom gemailed met de vraag of ik die verborgen partitie op cd kan zetten. antwoord:

"De recocery werkt door het indrukken van F10 tijdens het opstarten. Het systeem gaat dan automatisch de c schjf formateren en windows terugplaatsen vanaf de verborgen partitie. Het is niet mogelijk om deze windows versie op een cdrom te branden. Deze werkt alleen vanaf de harde schijf."

Kan ik dus niks met die verborgen partitie?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
BadVibes schreef op 13 november 2002 @ 15:41:
Kan ik dus niks met die verborgen partitie?
Je kan hem deleten mbv Partition Magic :P

Mycom is overigens niet meer verplicht om een Windows CD met hun systemen te leveren van MS... dus: je moet het met die partitie doen, XP kopen, of de minder legale manier.

• BadVibes
Kan ik niet met Partition Magic de inhoud kopieeren op een andere 'zichtbare' partitie en op cd zetten? Of is de inhoud van die installatie totaal anders als de retail WinXP versie?

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-02 12:51

Twarp

just grin...

Waarschijnlijk staat er een pc afhankelijk image op, of kijk anders wat erop staat voordat je het oude weggooit.

Meh ...

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Dat zou ik niet weten, als die partitie van 1 gb helmaal vol zit, krijg je dat moeilijk op je CD'tje.
Je kan het eens proberen natuurlijk.

Verwijderd

j'hebt wel een serial voor WinXP neem ik aan omdat het op je PC staat dus je mag een kopie van winxp gebruiken , Als dit kopie van een vriend of uit een newsgroup komt maakt weining uit volgens mij, Backuppen mag wel :)

Als jullie dit anders zien dan heb ik dit niet gezag. :)

Of je beruikt Norton Ghost om een drive image te maken
en die zet je gewoon terug waar je wilt...

a.u.b geen komentaar over mijn NL :) ben toch een buitenlander ;))))

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

uhh, je koopt toch een pc met windows xp.
dan zijn ze verplicht een windows xp cd bij je pc te leveren.

als zij doen wat ik denk zitten ze boel flink te flessen.

Verwijderd

Die partitie is waarschijnlijk ext2 of iets dergelijks....

installeer captain nemo eens en kijk of je daarmee de partitie kunt zien.

dan kan je allicht kijken of je dat kan kopieren/branden of wat dan ook.

Verwijderd

nee hoor ze zijn niet verplicht om je een cd-tje van winxp mee te leveren. (iets in mijn hersentjes zegt dat er ooit een rechtzaak over is geweest maar weet het niet zeker)
Op die partie staat 10 tegen 1 geen pseudo cd van winXP maar idd een image van je pc.

weet van de big blue, dat ze een dir hadden in de windows dir, van waaruit je kon installen maar dat dit niet altijd probleemloos ging.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:58

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 16:04:
Die partitie is waarschijnlijk ext2 of iets dergelijks....

installeer captain nemo eens en kijk of je daarmee de partitie kunt zien.

dan kan je allicht kijken of je dat kan kopieren/branden of wat dan ook.
k denk dat het gewoon hidden partitie is....en dmv F10 start je vast een PQMagic script ofzo wat dan het image terugzet naar de C Schijf (waarschijnlijk is de bootpartitie (of mbr) voorzien van stukje bootmenusoftware ofzo welke alleen reageert op F10?? :)

• BadVibes
k, thx, ik ga die partitie eens van dichterbij bekijken... 'k vind het wel wat vreemd dat ze niet een kopie op CD van Win XP leveren, je betaalt er tenslotten voor (weliswaar een meerprijs, maar toch). Nu zit je met 1 GB minder ruimte op je schijf waar je niks mee kan.

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
vind het wel wat vreemd dat ze niet een kopie op CD van Win XP leveren, je betaalt er tenslotten voor
Je betaalt voor de licence, dus het recht om WinXP te gebruiken :) Je betaalt niet voor een CDtje met het programma erop...

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:14
het is gewoon legaal om een kopie van internet te downloaden als jij een legale cd-key hebt hoor. Dat had ik ook met me compaq laptop, ik had wel een cd-key, maar geen windows, dan halen we het toch ergens anders vandaan?

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• BadVibes
Die cd-key zit vast ergens met een stikker op de machine, denk'k? Indien niet, dan versleutelt in de image op de verborgen partitie - dan heb je nog niks aan een kopie op CD :?. Ik zal vanavond eens checken als ik thuis ben.

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Ik heb een MyCom laptop (een MyNote dus). Hierop was toendertijd WinMe geinstalleerd, met inderdaad een hidden partitie (ext2 linux fs) met daarop een recovery. Onderop het beestje zit een sticker met de serail. Ik heb alles verwijderd en linux geinstalleerd. :-)

Je kant best een eigen XP installeren, pas alleen op dat je misschien een paar programmatjes mist als je het zelf doet. Op een 'normale' thuis-pc zal er niet zoveel aan de hand zijn maar, op m'n laptop werken nu niet alle knopjes meer (ook onder win2k is niet alle software te krijgen). Kijk dus eerst even naar MyCom specifieke progjes voordat je misschien stomme dingen doet.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• dog4life
  • Niet online
Shit hee, wat een onzin dat je er geen normale CD van je OS bij krijgt!!! Een gebruiker moet toch normaal z'n OS kunnen installeren!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:07
- Het is inderdaad een ext2 fs , het systeem is ontwikkeld bij Mycom eindhoven :)
- Er wordt gebruik gemaakt van een client recovery disk die je erbij krijgt als het goed is.
- Het betreffende Image is idd een custom image, dat na de bouw en installatie van een systeem wordt gemaakt.
- CD is tegen meerprijs verkrijgbaar.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
BadVibes schreef op 13 November 2002 @ 16:57:
Die cd-key zit vast ergens met een stikker op de machine, denk'k? Indien niet, dan versleutelt in de image op de verborgen partitie - dan heb je nog niks aan een kopie op CD :?. Ik zal vanavond eens checken als ik thuis ben.
het is verplicht om een licentie mee te leveren, dat weet ik zeker
licentie in de vorm van een sticker, boekje, papiertje oid, maar ze MOETEN het doen als ze winxp erbij leveren.

als er een sticker bijzit, MOETEN ze die ook op de kast plakken...

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

dog4life schreef op 13 november 2002 @ 17:12:
Shit hee, wat een onzin dat je er geen normale CD van je OS bij krijgt!!! Een gebruiker moet toch normaal z'n OS kunnen installeren!
Ook goedenmorgen. Tijd niet op tweakers geweest zeker? Het is al tijden zo, dat computerfabrikanten geen cd hoeven bij te leveren bij een machine.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• BadVibes
RaZoRhEaD schreef op 13 november 2002 @ 17:13:
- Er wordt gebruik gemaakt van een client recovery disk die je erbij krijgt als het goed is.
- Het betreffende Image is idd een custom image, dat na de bouw en installatie van een systeem wordt gemaakt.
En zorgt die recovery er dan ook voor dat alles weer FAT32 wordt geformateerd of kan ik keuzes maken tijdens de installatie? Het aanmaken van 2 partities, C coor systeem en D voor data, kan ik die ook aanpassen (in grootte)?

• dog4life
  • Niet online
marco899 schreef op 13 November 2002 @ 17:17:
[...]

Ook goedenmorgen. Tijd niet op tweakers geweest zeker? Het is al tijden zo, dat computerfabrikanten geen cd hoeven bij te leveren bij een machine.
1. Het is middag :O
2. Ik was hier gister nog 8)7
3. Ja ik weet dat ze het nooit doen (Dell/Compaq/HP/etc.), maar je zit altijd met die extra crappy programmaatjes, waardoor je systeem toch minder stabiel is (is mijn ervaring), en een stuk trager met al die troep. En het nadeel is, je MOET dus die CD gebruiken.

No flame intended btw :P

• BadVibes
Heb Captain Nemo gedownload en de partitie even bekeken. 't Ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.sitekix.com/===/hiddenpart.gif

Zoals meerdere van jullie al hadden gemeld, een ext2 fs partitie met een ingepakte image. De image is te groot om op CD te zetten. Heb de image uitgepakt en bekeken op inhoud. Een compleet systeem inderdaad.

Ziet er naar uit dat ik eerst maar eens opnieuw installeer met behulp van "F10" tijdens boot (op de hoop dat ik de schijf NTFS kan krijgen) en daarna, wanneer niet tevreden, mezelf een kopie van WinXP ga bemachtigen en de key door Mycom geleverd, gebruik.

• Frostbite
  • Laatst online: 09-03 17:24

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Vreemd dat ik wel een Recovery Cd van MyCom erbij gekregen heb. :?
En zo lang heb ik mijn systeem niet.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01-2025

yared

No Scope, Bitch!

Niet al te moeilijk doen en met JV16 Powertools/RegCleaner en Ad-Aware alle progies en Spyware weghalen en gewoon lekker de boel draaiende houden.

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

• Brainwaste
  • Laatst online: 13-02 15:37
yared schreef op 14 november 2002 @ 13:12:
Niet al te moeilijk doen en met JV16 Powertools/RegCleaner en Ad-Aware alle progies en Spyware weghalen en gewoon lekker de boel draaiende houden.
:S Regclean is het begin van ontzettend veel ellende. Hier op werk zijn er ook van die mensen die weer eens wat gehoord hebben wat die "trage" bak weer sneller kan maken. Ze gaan dan RegClean gebruiken........ Weetje hoeveel ellende dat veroorzaakt, meestal is het meteen format c: /q en weer opnieuw windows erop gooien.
Nee, RegClean komt er niet meer in....

• pinockio
  • Laatst online: 29-01 15:40
Brainwaste schreef op 14 november 2002 @ 13:54:
[...]

:S Regclean is het begin van ontzettend veel ellende. Hier op werk zijn er ook van die mensen die weer eens wat gehoord hebben wat die "trage" bak weer sneller kan maken. Ze gaan dan RegClean gebruiken........ Weetje hoeveel ellende dat veroorzaakt, meestal is het meteen format c: /q en weer opnieuw windows erop gooien.
Nee, RegClean komt er niet meer in....
(offtopic:)
Bedoel je (MS) RegClean of RegCleaner (uit Finland)? Ik heb overigens nog nooit problemen gezien na het gebruik van beide. Was van plan binnenkort op een mission-critical server te gebruiken. Iemand ook nare ervaringen?

Bad Vibes, kun je anders onder Linux die tar.gz uitpakken, misschien zit er wel een "I386" directory in, daar staan alle setup files van XP in.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-03 17:14
Werkte hier perfect. En als je een backup van je register maakt kan je het ook zo weer terug zetten mocht het fout gaan.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• BadVibes
even ontopic nu..
Er wordt hier niet moeilijk gedaan vanwege het de aanweizghied van spy- en software maar om het feit dat er geen compleet nieuwe installatie vanaf CD mogelijk is. Heeft niks te maken met register cleaners van wat voor soort ook.
Pagina: 1