Voordat ik zal uitleggen wat mijn probleem is zal ik alvast zeggen dat ik hier in de topics hebt gezocht naar de oplossing voor mijn probleem maar heb de juiste oplossing niet kunnen vinden. Er zijn namelijk meer posts die lijken op deze.
Het volgende is mijn probleem. Ik heb hier een Windows NT4 server draaien met windows 98 clients. Op die Windows NT4 server draait Microsoft Proxy server 2.0 met service pack 1. Ik kan nu internetten op alle clients maar ik geen mail ophalen via Outlook Express.
Als ik op de server telnet naar pop.kennisnet.nl dan krijg ik antwoord dus poort 110 staat wel open op de router maar vanaf een client kan ik niet telnetten naar pop.kennisnet.nl.
Conclusie er is dus iets in mijn proxyserver wat het verkeer blokt. Maar wat?
Ik heb het al het een en andere geprobeert maar ik krijg het niet voor elkaar.
Wie heeft er een ideetje?
Het volgende is mijn probleem. Ik heb hier een Windows NT4 server draaien met windows 98 clients. Op die Windows NT4 server draait Microsoft Proxy server 2.0 met service pack 1. Ik kan nu internetten op alle clients maar ik geen mail ophalen via Outlook Express.
Als ik op de server telnet naar pop.kennisnet.nl dan krijg ik antwoord dus poort 110 staat wel open op de router maar vanaf een client kan ik niet telnetten naar pop.kennisnet.nl.
Conclusie er is dus iets in mijn proxyserver wat het verkeer blokt. Maar wat?
Ik heb het al het een en andere geprobeert maar ik krijg het niet voor elkaar.
Wie heeft er een ideetje?