[Brandstofcel] Katalysator die gebruikt wordt in reformers

Pagina: 1
Acties:

• Stimp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02-2022
Om te beginnen, dit is een huiswerkvraagje, maar gooi hem aub niet meteen dicht :)

Met iemand anders ben ik bezig aan een profielwerkstuk over de brandstofcel. Wij zijn nu een tijdje bezig met het voorbereiden van een experiment. Maar tot nu toe vinden we geen/nauwelijks informatie. Zelfs na een bezoek aan de TU in Eindhoven.
  • Wat willen we precies onderzoeken?
We willen 2 verschillen reacties simuleren die in een reformer plaatsvinden (info over de reformer). Op deze site staan de reacties van 2 verschillende processen verder uitgediept. Namelijk die om Methanol te reformen en die van Natural Gas.
  • Wat is het probleem nou?
Behalve dit vinden we nergens anders informatie over deze processen of de reacties. We weten dus niet welke katalysatoren worden gebruikt bij deze reacties. Ook hebben we nog geen idee met wat voor opstelling we dit het beste kunnen uittesten. Kan iemand hier ons mee helpen, of heeft iemand nog idëeen?

Verwijderd

Wat is dan je experiment precies? Wat wil je testen, en wat wil je meten? Is wel handig om te weten als het gaat om het verzinnen van een opstelling.

Een katalysator is volgens mij voor H2-productie uit methaan of methanol niet nodig, bij voldoende hoge temperatuur/druk en strikt anaerobe condities moet het goed gaan. Ik betwijfel alleen of je die condities kan bereiken in een middelbareschool-practicumzaal.

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Goh ook ik heb een profielwerkstuk over de brandstofcel gemaakt :) Je moet op de site van ECN-Petten & Shell kijken, daar staat heeeeeeeeel veel informatie!

Verwijderd

overigens, 5 minuten zoeken op Google leverde dit op: http://www.kcsnet.or.kr/publi/bul/bu01n12/1323.pdf. Daar staat in hoe je het moet aanpakken, vrees alleen dat je er niet veel aan hebt.