Toon posts:

Snelheid netwerk, printer probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds enige tijd werkzaam bij een gemeente. De snelheid van het netwerk is erg traag. Automatisering komt nu met een oplossing....het aantal printer moet met de helft verminderd worden! Naar mijn mening heeft dit weinig effect op de snelheid van het netwerk! Er wordt gebruik gemaakt van hubs.

Wie kan mij helpen met een passende oplossing om de snelheid van het netwerk te verbeteren binnen een gemeente met ong 125 medewerkers?

Alvast bedankt! :*)

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 10:46
Heb je niet wat meer specs? Bijv wat er nu voor een netwerk ligt enzo :? 10mbit? 100mbit?
Hier kunnen we niet veel mee :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn vraag neergelegd bij automatisering!! Heeft de snelheid van het netwerk veel te maken met het printer beleid? Is het een oplossing wanneer je de printers halveerd?

Zodra ik specs weet vermeld ik deze!!

Verwijderd

Je geeft te weinig informatie om een conclusie te trekken, het is wel zo dat als je hubs gebruikt alle broadcast en andere packets overal over je netwerk wordt uitgespuugd. Is het niet een beter optie om switches te gaan gebruiken, dat scheelt een heleboel. Per afdeling een switch port gebruiken en verder onder verdelen met hubjes.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Ik zou idd eerst maar eens beginnen om die hubjes overal eruit te flikkeren en te inveseteren in swtiches, moet jij eens opletten hoe snel je LAN word.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Dat is stap 2!! Gemeente he....schiet allemaal niets op!!

Maar in ieder geval bedankt!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik denk niet dat het uitmaakt ......... je hebt het hier over een bepaalde hoeveelheid data die je verstouwd over een netwerk

Maar als je op de helft van de printers dezelfde documenten gaat printen heb je net zoveel data ........... of zit ik nou fout

dit was ff elementair

Maar wat voor systemen draaien daar terminal servers? .. (dan print alles dus in princiepe een beetje centraal en dan zou je de netwerken fysiek kunnen scheiden ... (resulteerd dus ok in meer capaciteit)

Als het allemaal losse pc's zijn zijn switches wat logischer ....
(printen deze via een centrale printspooler ? of dumpen deze hun data direct naar de printer ?)

Als het via centrale printserver gaat dan gaat alle data dus dubbel over het net

Als je veel jobs hebt waar een job bijv x20 moet .... is het mischien de moeite waard om drivers te zoeken die het een keer sturen met de opdracht om het 20 keer te printen.
vaak wordt de zelfde job 20x achter elkaar naar de printer gedumpt

Maar vertel ..........es hoe steekt het nu in elkaar

Iperf

Pagina: 1