Toon posts:

ontwerp waterblok

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de search al gebruikt alleen het vervelende is dat al die links niet meer werken. Heeft iemand nog een ontwerp voor een blokje van 8 x 5 .... ?

iig bedankt _/-\o_

dus ook maten ed.. vooral de maten van de 4 gaten rondom de socket :)

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Dit is echt wel te vinden. Zijn meerdere topics over geweest...

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Zelf maken misschien :?

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
-=MOL=- schreef op 13 November 2002 @ 15:05:
Dit is echt wel te vinden. Zijn meerdere topics over geweest...
ja weet ik maar al die plaatjes werken niet meer :'(

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 20:45
[rml][ WC] nieuw design + evt. inkoopactie[/rml]

valt idd wat tegend dat vind maar hier heb je er iig 1

Eve char: Warock <TEST>

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die dingen wel gevonden maar ik kan er maar niet uitkomen waar die 4 gaten moeten komen...

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-02 19:33

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/coolercomp/holes250.gif

hartelijk bedankt :7

• Underground75
DCW1800 mail me even als je meer info wil weten over de DD3 kloon

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

mooi, heb ik die ook meteen, voor wat voor socket heb je dat? 5x8cm? ik neem voor mijn socket a 6x7 cm. als t goed is past dat (de bevestiging komt in de bovenkant, die steekt uit) dus het blokje zelf is 6x7 cm

Verwijderd

Topicstarter
_ferry_ schreef op 13 November 2002 @ 16:59:
mooi, heb ik die ook meteen, voor wat voor socket heb je dat? 5x8cm? ik neem voor mijn socket a 6x7 cm. als t goed is past dat (de bevestiging komt in de bovenkant, die steekt uit) dus het blokje zelf is 6x7 cm
dit zijn alleen de maten van de gaten :)

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ja, dat zie ik, maar voor wat voor socket zoek je een ontwerp?
en die afmetingen op dat plaatje, is dat gemetan vanaf het midden van de gaten? of zoals het aangegeven staat vanaf de rand.

Verwijderd

ik heb ooit van imhotep een autocad tekening gekregen voor het design van zijn DD3-kloon blok.
misschien als je het lief vraagt mailt ie je het ook wel.

Verwijderd

Moet je es op www.overclockers.com kijken. Daar zijn zat ontwerpen te vinden.

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

dit is mijn blokje.. makkelijk te maken .. gewoon boren
Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~gjm.ferron/tweakers/tweakerblokje.gif

ik heb ook nog een Acad tekening als je die wilt hebben.

gat is 8.5 mm (M10)

[ Voor 0% gewijzigd door B-lennium op 13-11-2002 21:11 . Reden: maat vergeten ]

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Underground75
:+ Foutje

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

anders heb ik ook nog een ontwerp waarmee ik momenteel bezig ben, morgen misschien frezen op school
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fredjuhh/plaatjes/blokjes1.JPG
de linkse is voor me GF4, de ander voor mijn duronnetje, afmetingen is: 6x7 cm, de poort is 10mm, de tussenstukjes dus 5mm. daarbovenop een plexiglas plaatje met daardoor de bevestigingsschroeven met t veertje

• Termy
  • Laatst online: 16:01

Termy

valt er nog wat te fragge?

sinds ik op de TUD zit (ong) gebruik ik Pro/Engineer. ik kan daar nu beetje mee omgaan en heb ook een aantal ideen.

wat dachten jullie bv van een watergekoelde lucht-heatsink? dus gewoon redelijk veel vinnen waar water langs stroomt. aangezien je geen bochten maakt zal de flow wel ongeer gelijk blijven.

ik zal eens pogen er een model van te maken.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• John_Glenn
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Termy schreef op 14 November 2002 @ 17:17:
...wat dachten jullie bv van een watergekoelde lucht-heatsink? dus gewoon redelijk veel vinnen waar water langs stroomt. aangezien je geen bochten maakt zal de flow wel ongeer gelijk blijven.
Tsja, op zich geen gek idee. Aangezien een goed luchtkoeling ontwerp maximale airflow langs maximaal oppervlak zal opleveren, kun je dit ook wel gebruiken om vrijwel maximale waterflow langs maximaal oppervlak te krijgen. Alleen: waterkoeling is zo efficient, dat dit onnodig duur zou worden.

Stel bijv. dat je zo'n Swiftech ontwerp neemt; in luchtkoelingsuitvoering is dat al heel duur. Tel daar nog het extra werk om er een gesloten blok van te maken bij op...

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:03

KneoK

Not in a million lightyears

Als je nou eens een mooie koperen luchtkoeler neemt. Je zaagt een stuk van de onderkant af tot een aantal millimeter onder de vinnen.
Plexiglas plaatje eromheen kitten bv., daar je slangaansluitingen op...

Zoiets dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/wcool.jpg

Verwijderd

BioWEB schreef op 15 november 2002 @ 16:06:
Als je nou eens een mooie koperen luchtkoeler neemt. Je zaagt een stuk van de onderkant af tot een aantal millimeter onder de vinnen.
Plexiglas plaatje eromheen kitten bv., daar je slangaansluitingen op...

Zoiets dus:

[afbeelding]
Dat is al vaker gedaan. Het probleem is dan dat je geen flow krijgt net zoals met lucht. Waterflow is heel belangrijk...
Je pompt hier een container vol en door de overdruk moet het door een klein gaatje er weer uit. Dit is geen efficiente flow.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 16:48:
[...]

Dat is al vaker gedaan. Het probleem is dan dat je geen flow krijgt net zoals met lucht. Waterflow is heel belangrijk...
Je pompt hier een container vol en door de overdruk moet het door een klein gaatje er weer uit. Dit is geen efficiente flow.
Waterflow is juist totaal niet belangrijk. Als het maar stroomt is het goed. :)

Als je kan zorgen dat je flow iig door de vinnen heen gaat, door een schotje te maken ofzo, kan het best werken lijkt me.

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Aikon schreef op 15 november 2002 @ 19:40:
...Waterflow is juist totaal niet belangrijk. Als het maar stroomt is het goed. :) ...
Waterflow is juist het enige belangrijke! Als er niet continue zoveel mogelijk vers water op de vinnen komt warmen ze toch op, denk je niet?

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:37
lagguh ik zoek alleen nog maar een plek waar ik die Koperen Blokjes kan kopen.... (onbewerkt)
iemand een ideetje ? (omgeving Amsterdam; Diemen)

Verwijderd

Het water blijft zo volgens mij alleen stilstaan op sommige plekken waar geen nieuw water stroomt, omdat het de makkelijkste weg kiest. Dan heb je dus stukken die (meer?) opwarmen.
Enne gouden gids -----> metaalgroothandel?

• Aikon
  • Niet online
John_Glenn schreef op 15 November 2002 @ 20:20:
[...]

Waterflow is juist het enige belangrijke! Als er niet continue zoveel mogelijk vers water op de vinnen komt warmen ze toch op, denk je niet?
Ja klinkt misschien logisch, maar het is echt niet zo. Met lucht is dat zo, met water niet. Dit is al erg vaak bewezen en langsgekomen, oa door Dabit. Zoek er maar eens op :)
Water neemt zo snel de warmte op, dat de hoeveelheid water bijna niet uitmaakt.

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Ja maar jij hebt het over flow door de slangen. Die hoeft niet zo hoog te zijn idd.
LOSS had het volgens mij over flow langs de pins; met het ontwerp hierboven is er te weinig flow langs de pins. Dat bedoelt-ie denk ik met niet-efficiente flow...

System flow hoeft niet zo hoog te zijn; locaal moet het wel op orde zijn.

• J_Zelhorst
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-12-2025
b-lennium schreef op 13 november 2002 @ 21:10:
dit is mijn blokje.. makkelijk te maken .. gewoon boren

ik heb ook nog een Acad tekening als je die wilt hebben.

gat is 8.5 mm (M10)
Is het mogelijk om die naar mij te mailen

johan.z@planet.nl >:) >:)

• Max Groove
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:37
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/wcool.jpg

je zou bijvoorbeeld de aansluitingen aan de zijkant kunnen plaatsten (tegenovergesteld van elkaar) en dan heb je wel een flow langs de finnen van de heatsink...

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Max Groove schreef op 16 November 2002 @ 21:45:
je zou bijvoorbeeld de aansluitingen aan de zijkant kunnen plaatsten (tegenovergesteld van elkaar) en dan heb je wel een flow langs de finnen van de heatsink...
Of misschien nog wel gunstiger: laat de flow lijken op die van een luchtgekoeld blok (daar is het ontwerp immers van). Dus dan komt het water van boven op de vinnen, en heb je een soort gracht rondom nodig waarlangs het weer wordt afgevoerd.

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-12-2025
heb ik ook ooit eens geprobeerd
koelblok beetje te warm geworden en het volgende effect ...

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/hasselt/case/cool/mislukt5.jpg

dit was het origineele ontwerp

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/hasselt/case/cool/koelblok.gif

• Aikon
  • Niet online
John_Glenn schreef op 16 november 2002 @ 10:31:
Ja maar jij hebt het over flow door de slangen. Die hoeft niet zo hoog te zijn idd.
LOSS had het volgens mij over flow langs de pins; met het ontwerp hierboven is er te weinig flow langs de pins. Dat bedoelt-ie denk ik met niet-efficiente flow...

System flow hoeft niet zo hoog te zijn; locaal moet het wel op orde zijn.
Nee maakt niet echt uit. Je moet uiteraard zorgen dat er geen dode plekken zijn, dus dat het water niet stilstaat. Maar als het water maar stroomt is het al goed :)
Maar tis eigenlijk een andere discussie ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ach ik heb al iemand geregeld voor een waterblok daar komt ook een peltier bij van 172 watt :7

Verwijderd

Petzl schreef op 16 november 2002 @ 22:11:
heb ik ook ooit eens geprobeerd
koelblok beetje te warm geworden en het volgende effect ...

[afbeelding]

dit was het origineele ontwerp

[afbeelding]
dat is ook een blokje waarbij de finnen niet uit hetzelfde stuk metaal zijn gemaakt, volgens mij zaten ze nieteens gesoldeerd, maar met adhesive spul vastgeplakt. ik had ook zon soort koelertje.
ik heb nog een aantal alu koelertjes die ik wie weet wel is zo kan gaan maken. dnek niet dat die lost gaan laten, omdat het gewoon uit 1 blok alu is vervaardigd.

• Termy
  • Laatst online: 16:01

Termy

valt er nog wat te fragge?

*schop*

sorry dat ik dit topic weer even vergeten was.
ik dacht dus zelf vooral aan het idee van vinnen in de richting van de waterstroom. niet zozeer de enorme hoeveelheid vinnen want dat zal idd duur worden. ik heb zelf ook gedacht aan aansluitingen aan de zijkanten maar volgens mij krijg je dan problemen met de componenten rondom het socket.
het lijkt mij het makkelijkst om bij de in- en uitgang het water te dwingen naar het punt van de aansluiting te gaan, zoals een fuik. ik heb nu even geen tijd gehad maar zal binnen kort wel even kijken wat ik kan doen met pro/engineer :)

sowieso zal met eventueel testen moeten blijken hoe effectief het is, het is sowieso duidelijk dat je niet zulke kleine ruimtes tussen de vinnen kan gebruiken zoals bij luchtkoeling, daar is water te groot voor (ivm flow).

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• SetsunaKaede
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-07-2024

SetsunaKaede

Ing.Dr.Prof.Onz.In

ik heb net zo'n blokje af :) gewoon, oud koelblokje gepakt, plexi behuizing er omheen, aansluitingen aan de bovenkant,en om te zorgen dat het water door het hele blokje stroomt, een schotje horizontaal in het midden over een deel van de finnen heen, en een schotje daar verticaal bovenop om de in- en uitgang apart van elkaar te kunnen houden. Moet het nog testen (heb nog geen pomp :-( ) maar ziet er in ieder geval betrouwbaar uit. (en anders... het was maar een experiment, voor mijn mega ranzige oude klusbak, cyrix166, dus so what...)
Pagina: 1