Toon posts:

[NT4] Hoe maak ik een gelinkte directory?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In Linux kun je een directory link maken mbv het 'link' commando. Zo zie je als je een directory listing doet de link als een folder type staan in de lijst, hoewel het eigenlijk een link is naar een pad ergens waar dan ook. Hoe doe ik dat in windows (NT4) omgeving? Een 'shortcut' maken is niet echt een oplossing, hij ziet dit niet aan als een directory, de programmaatjes waar je in de directorylijst kunt bladeren, tonen (meestal) niet de shortcuts.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:04

mutsje

Certified Prutser

ln commando maak je ook een shortcut.. (net nagevraagd hier ben geen linux kenner).
Het enige wat ik je nog aan kan raden is de directory sharen met de juiste rechten erop. kunnen ze de share rechtstreeks mappen met map network drive..

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 12:19
Volgens mij kan je pas vanaf windows 2000 en hoger een drive in een directory mappen. Deze hebben ook een nieuwere versie van het ntfs bestandssysteem. Misschien dat er iemand iets voor geknutseld heeft maar ik vermoed dat je het niet voor elkaar krijgt.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 15:18
Probeer eens met dfs. werkt zowel in NT 4.0 als in 2000. Is bedoeld als shares samen te voegen als een tree. deze shares kunnen overmeerdere servers staan.

In windows 2000 is er ook en mogelijkheid om volledige partities te mount in een sub dir van een andere volume dus partitie 2 als subdir van partitie 1

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Links (junction points noemt Windows ze) zijn niet mogelijk in NT4, iirc. Kijk hier eens http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/misc.shtml#junction voor een utility die het kan onder Windows 2000.

Aan de hand van het woord "junction" kan je in de Microsoft support KB zoeken ofdat er ook een NT4 versie is.