Toon posts:

[3d] Degelijk perspex maken (3ds max 4)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een materialenset waarmee ik een model snel van een flashy maquettelook kan voorzien. Het moet zoiets worden als onderstaand. Nu zit hier ook het materiaal perspex bij (het doorzichtig grijze materiaal).

Afbeeldingslocatie: http://www.madebymistake.nl/img/Rotterdam_Waterstad.jpg

Ik zal de User Reference wel niet goed hebben doorgenomen, maar het lukt me dus echt niet om een materiaal te maken waarbij de opacity (of transparancy) eigenschappen heeft die ervoor zorgen dat het achterliggend materiaal wordt geblurd.

Wie weet meer?

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-08 09:26
Zoek op blurred refraction. Als ik me niet vergis ondersteund oa "final render" dit.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

een andere manier is gewoon een raytraced material waar je een hele fijne bumpmap overheen gooid. dit zou ongeveer hetzelfde moeten werken en je hebt er geen 3th party software voor nodig.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

het is niet een materiaal, maar eerder een methode. doe het blur-werk in photoshop en goochel een beetje met alpha masks zodat je alleen de gebouwen rendert (overlay? screen?). kun je proberen...

teveel zooi, te weinig tijd

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Yoozer schreef op 13 November 2002 @ 15:12:
het is niet een materiaal, maar eerder een methode. doe het blur-werk in photoshop en goochel een beetje met alpha masks zodat je alleen de gebouwen rendert (overlay? screen?). kun je proberen...
en dat kun je dan nog makkelijker doen in de video post

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de snelle antwoorden. Het is dus in ieder geval niet een standaard materiaaleigenschap. Da's jammer.

Final Render heb ik hier niet. Thuis heb ik wel MAX 5 liggen, misschien dat het daarin ook is ingebouwd. De bumpmap-methode heb ik even uitgeprobeerd, maar (tenzij ik iets verkeerd doe) werkt niet echt lekker. Er komt ook teveel bump op het object zelf. Als je die refraction iets omhoog zet vervormt de boel wel goed, maar 't wordt niet geblurd.

Photoshop of Video Post zijn wel een beetje nep, maar als het echt niet anders kan...

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Het is wel degelijk een standaard materiaal-eigenschap en wel van de reflect/refract-material. Die werkt helaas alleen effectief bij objecten met weinig faces (anders erg traag), maar dat is dus precies wat je hier nodig hebt, gezien de hoekige vormen in je voorbeeld.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://131.155.226.54/var/refract.jpg

standaard materiaal:

specular 105
diffuse 10
opacity op 30
thin-wall refraction als refract map op 25% met blur op 10

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Een beetje laat, maar alsnog bedankt! Zeker als je nog een raytrace op de reflection map toepast en een lichte bump om de nerf zichtbaar te maken is het resultaat uiterst aannemelijk.

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

In het kader van "share youre knowledge" vind ik dit weer een kewl topic.

Trainspotter, eventueel bereid om je library/material settings te posten of door te sturen? Ben wel benieuwd eigenlijk. Sowieso zijn er hier mensen die blijkbaar makkelijk in staat zijn (door urenlang prutsen of gewoon logisch nadenken) om mooie materialen te maken.

Kewl topic!!! (maar dat had ik al gezegd)

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Kan je hier ook niet translucency gebruiken?
Pagina: 1