Toon posts:

Internet: 'De computer geeft geen reactie'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriendin van me heeft het volgende probleem: ze heeft de pc van haar vader meegenomen naar Duitsland (waar ze nu studeert). Met dezelfde apparatuur wil ze nu graag gebruikmaken van de inbelverbinding van de universiteit aldaar. Tot voor een paar maanden terug is met exact dezelfde apparatuur in Nederland ingebeld met TMFWeb, nooit geen problemen. Nu krijgt ze in Duitsland, na alle inbelgegevens correct ingevuld te hebben, de volgende reactie:

'de computer waarmee u verbinding probeert de maken geeft geen reactie'

Waar kan dit aan liggen?

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Laat haar eerst eens de kast openmaken en kijk of er niets is losgeraakt van de mobo o.i.d tijdens de verhuizing/

What's a cube to you?

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me niet waarschijnlijk dat ze dan echt in staat is om te zien of er iets los zit. Het enige dat er in dit geval los kan zitten, is de modem (intern) zelf en dat lijkt me niet het geval. Kan dit geen softwareprobleem zijn?

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Probeer anders een een Uwnet account,.....
kun je ff simpel aanmaken op uwnet.nl of als login + wachtwoord gast invullen
nummer: 06760 88053 vanuit buitenland: +3120-8858100

Dat moet werken :-)

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 10:48

BFS

Rude awakening

Moet er geen voorloopnul gedraaid worden oid?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Idd er is wel iets anders in duitsland kan er alleen even niet opkomen.

Je moet wel iets veranderen wil je NL modem het ook in duitsland doen ofzo.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Topicstarter
misschien iets in de initialisatiestring?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Volgens mij werkt in Duitsland het telefoonnetwerk (zowel analoog als ISDN) iets anders dan in Nederland. Misschien ff zoeken in de nieuwsgroep nl.telecom?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm .... dat verklaart misschien waarom ik laatst een Duitse ISND-kaart (FRITZ) niet aan het werk kreeg in Nederland. Zelfde melding: de andere pc reageert niet.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dan zou die kaart maar gauw aan je vriendin geven ......... (soms kan een land door een driver ingesteld worden btw)

Iperf

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

bij de wat duurdere modems kan je idd instellen in welk land je het modem gebruikt.
dit omdat ze in elk land een net iets andere kiestoon hebben. een andere overgangs toon enz.. enz..

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:42
Ligt dat niet aan de bedrading van je modem (en voor andere mensen de ISDN kaart). Het zou namelijk heeeeeel erg goed kunnen dat in Duitsland de 2 buitenste aders worden gebruikt met telefonie en in Nederland de 2 binnenste...

Als je 'm hoort bellen dan is dat goed aangesloten...

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:21
Duitse ISDN is volgens mij idd nogal verschillend, hoe het met analoog zit weet ik niet precies maar er kunnen verschillen in kiestoon/spanning op kabels etc zijn.
Pagina: 1